Lehenga: Lehenga, bol islemeli etege deniyor. Ghagra Choli denilen tarz genelde tutuluyor. Gogus altinda biten bluz ve etek ile giyilen bir tarz.
Musluman kesim pek tercih etmiyor. Istege gore bluzun boyutunu tabiki de ayarlayip giyebiliyorlar. Kisa bluz olarak bildigim kadariyla Rajistan bolgesinde daha cok giyiliyor.
Hintliler lehengalarini dugunleri icin kirmizi renk olarak tercih ediyorlar. Bizde beyaz olan gelinlik tanimi onlarda kirmiziyla ozdeslesmis durumda. Genelde kirmizi kumas ve altin rengi islemeler oluyor. Eski hintli kadinlarin dugun resimlerinde gelinliklerini kirmizi olarak gorursunuz ama yeni nesil farkli renkleri de tercih ediyor. Bu arada gelinlik icin tercih edilen bu kiyafet gercekten cok agir. Hele de dupattayi kafaniza takinca sanki butun yuku boynunuz tasiyormus gibi hissediyorsunuz. Ama inanin degiyor. Onca isleme, taslar ve el emegi kendini gercekten gosteriyor. Heralde ortalama bi gelin lehengasi, bluzu ve dupattasiyla beraber 10 kilo vardir. Saka degil 10 kilo! Eger dupattayi basiniza ortecekseniz ki asil bir hava veriyor, ayakta dururken ellerinizle sal tasiyormus gibi yarisini tutabilirsiniz hem sik duruyor hem de boynunuza giden agirligi azaltiyor.
Sharara: Sharara geleneksel olarak musluman kesimin giydigi bir kiyafettir. Lehenga ustune giyilen bluzden biraz daha uzun bir bluz (belin gozukmedigi kadar), uzun bir etek ve dupattadan olusuyor. Yalniz bu uzun etegin ozelligi dizlerden sonra pantolon gibi ikiye ayrilmasi. Hareket halinde ise giyen kisi sanki bol bir pantolon giyiyormus gibi duruyor ama durdugunda etek havasi veriyor. Cok degisik ve hos gelmisti gozume. Gunluk hayatta giyen birini gormedim, genelde dugunlerde tercih ediliyor.
Lacha Lehenga: Ghagra Choli/Lehengaya cok benziyor tek ve en buyuk farki bluzunun kalcalari geciyor olmasi. Uzunlugu degisiyor ama genelde diz kapagina kadar geliyor. Etegin ustunde, kalcadan itibaren yanlarindan ve ortasindan ayrilmis bir bluz gibi duruyor.
Anarkali: Belde hafif oturan uzun elbise, salvar ve dupattadan olusuyor. Elbisenin uzunlugu istege gore degisiyor kimisi bileklerinin ustune kadar kimiside yere degecek uzunlukta. Elbise ne kadar uzun olursa olsun altina mutlaka ama mutlaka salwar giyiyorlar. kaza ile etrafinizda bir donus yaparsaniz etekler havalaniyor belki de bundandir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hint Film Ve Magazin
Non-FictionÖzetten fazla daha ayrıntılı hint filmleri ... magazin haberleri hintce Ve Bilinmeyen ayrıntılar