Hmm..balik je dri jj aku terus monyok..Aku pikir balik..ape salah aku??aku buat dia x bahagia ke??hmm..start from right now,i will not disturb you anymore..and thank you..aku terus mandi,solat and turun bawah makan tapi bersuara..Aku tengok mama and baba pon macam risau je pasal aku..tpi aku geleng je bila diorang knp monyok..Lepas makan,aku terus naik atas..
'Sori mama,baba..bukan adik x puas hati ke ape..tpi adik xde mood..'klau blh,nak je ckp mcm tu..tpi mulut ni ha..mcm dh kne jahit..xblh nk bukak..geleng and senyum je la jwb nyer..Bile aku check fon,xde mesej dri sesapa pon..dri dia pon x..
*FLASHBACK*
"Wei ija,bukan ke tu Danial Haziq..bf kau yg selama ni kau bangga bangga kan tu?"tegur aku tanpa segan silu..Aku pusing belakang,yup mmg dia..tpi knp dia sorang sorang je?"aah mmg dia pon..dia xde pon kata dia nak dtg seremban?" "Wei,jom tegur dia..mungkin dia nak suprise kan kau ke ape.."balas fatin..
Ha ape lgi,kitorang berempat gi la kt dia yang duk tercegat kt depan kedai VINCCI tu..Tapi blm sempat kitorang nak tegur dia,dtg sorang pompuan lawa,free hair bhaii.. bkn nak mengutuk tpi kenyataan..hihi..Pompuan tu terus berpaut kt sebelah tangan dia..and my heart be like 'bommm!!'but before that happen,kitorang dtg and terus tegur dia..
Muka si Danial plk mcm dah nak kne serangan jantung..tpi x nmpk sangat la..dia sembunyikan wajah terkejut dia tu.."eh,Danial ann..wei,kau buat ape kt sini and sapa pompuan ni??"tegur wawa.."adik kau ke sepupu?"sambung sarah...Aku cuma senyum je and fatin tunjuk wajah tertanya tanya sapa pompuan tu..
"Eh you,sapa ni..kawan you ke?"soalan pompuan tu kt danial..but seriusly??pompuan tu panggil danial 'you'?eh x pernah lgi aku buat mcm tu,kau dh pandai..okok xpe..kita dengar penjelasan Danial dulu.."aah"balas danial kt pompuan tu..kitorang ni plk still tertanya tnya..tpi x dijawab pon..
"Oh..Hi,sye girlfriend Danial..Nisa..nice to meet you"sambil hulurkan tangan lembut dia tu..kitorang pon sambut je la..tpi aku,sambut dengan x ikhlas..Danial just tengok dengan muka innocent dia tu..and start dri situ,hati aku pon meletop berkali-kali tanpa henti..
Sarah,wawa and fatin pandang aku dengan wajah rasa bersalah sebabkan diorang punyer idea nak tegur danial tu aku yang terluka..Tangan fatin pon mula mengusap badan belakang aku..aku cuma balas dengn senyuman..and fatin tau yang aku tengah sedih..
"oklah guys,kitorang gerak dulu la eh..xpuas lagi ni nak dating ngan bf i sorang ni..bubyee.."sambil hantar flying kiss dia tu kt kitorang..kau igt aku ngan kawan aku les ke ape sampai nak flying kiss.. aku ambil flying kias dia and pijak sekuat kuatnyer..erghh..geramm..Danial pulak sambil jalan bertentangan ngan kitorang,sempat lagi dia pusingkan kepala dia and pandang aku..aku balas ngan jelingan je la..
"Wei ija,sori kitorang x tau pon yang dia akan buat mcm tu kt kau..sorij auu ija"wawa and fatin meminta ampun..ceh ayat.."it's okay..lgipon klau aku x tau psl ni,hati aku tetap sakit..So,kita nak pegi mne dulu?"balas aku sambil senyum..Diorang paham yg aku tgh sedih..so,kitorang pon gi la makan,tgk wayang citer kartoon..sbb sarah x suka tgk citer seram..hahaha..kitorang shopping beli buku..rambang mata aku tgk bile nmpk novel bertimbun..hahah..
*END FLASHBACK*
So,mcm tu la citernyer..huhu..sedih and betapa peritnyer.But for your information,danial haziq ni la buah hati aku..dak kl and kaya jgk,duduk rumah 3 tingkat..hhmm..dia la yg popular kt sklh..tpi aku jgk yg dpt..Tpi aku x penah jumpa..busy la kata nyer..tpi akhirnyer jumpa jgk..hahaha..itu la nmenyer cinta monyet..
so,girls and boys study first,dpt keje bagus barulah bercinta..dengar nasihat akak ni..hahaha.. hm..nmpk nyer dh pkl 12 malam dh ni..aku set alarm nak bgn awl sbb nak joging pagi esok..sorang sorang je..huhu..
----------------------------
BERSAMBUNG..KESIAN KE X NI HMM..BTW,SORRI KALAU ADE AYAT TERABUR KE APE EH..SAIAA DAK BARU BELAJAR NI..HIHI
YOU ARE READING
Kata Cinta
RandomSeorang gadis yang hatinya lembut,baik hati,cepat terpengaruh sehingga umur dia mencecah 16 tahun,semuanya berubah hanya dengan 1 perkara..selepas ape yg berlaku,semakin banyak masalah yg timbul dalam hidup dia..dapat ke dia menangani masalah yg aka...