bab 10

10 1 0
                                    

Dani P.O.V

Balik je dripada citypark,aku terus melabuhkan diri aku atas katil di dalam bilik..penatnyer..'mcm mne aku nk ambik hati si ija tu balik..aku btul btul syg kt dia..hhmm..'

Knockk knockk.."nial,makanan malam dh siap..mama suruh turun makan.."tegur orang gaji aku yg bernama Maria..muda jgk orgnyer..20'ann mcm tu la..pintu bilik ditutup semula..

Aku terus bergerak untuk mandi sebelum turun ke bawah..

Selepas mandi,aku ambik baju lengan pendek dan seluar tracksuit..Apabila aku turun ke bawah,papa dan mama sudah menunggu aku untuk makan bersama di meja makan..aku pon mengambil langkah untuk duduk berhadapan dengan mama aku..

"Nial,mlm ni mama dan papa ade dinner dgn family kwan mama..so,Nial ikut la eh?"tanya mama kepada aku.."xpe la mama,Nial dh janji ngan kwn nk jumpe mlm ni..mama ngan papa je la pergi eh..sorii"balas aku sambil mencedok lauk kedalam pinggan ku..

"Alaa..bru je mama nk kenalkan Nial dengan anak kwn mama.. anak dia lawa sangat..btul ni xnk ikut??x menyesal??.."kata mama.."eh kamu ni..biar la dia.."jawab papa..aku pon menggelengkan kepala.."hmm ok..maybe mama and papa balik lewat sikit tau.." "ok.."

Habis je mkn mlm ngan family,aku trs lepak kt ruang tamu..tv on,tpi layan fon..membazir elektrik je la dani ni..'skrang dh nk pkl 8 lebih baik aku gerak lu..' "mama papa,nial gi kluar kjp ye..nnt pkl 11 nial balik k..bubyee mama papa.."sambut aku sebelum cabut dari rumah..

*****
"Awl la,wei.."tegur kwn aku,Haikal.."kjp la..nk usha pompuan pon x aman tau x!"balas aku sambil mengenyit mata kpd beberapa aweks cun..

"Engkau klau xlyn awek mmg x sah ann.." ha dh start dh ceramah dia.."ala lek arr wei..aku bkn wat pape pon..tgur je..xlebih dri tu pon.."balas aku dengan pantas.."ish kau ni..cuba la kau-" "eh shhh..senyap jp."langkah haikal terhenti ngan kehairanan.."kau pahal?jumpe awek lain ke?-"balas haikal.."ish kau ni..gi la main jauh- jauh..aku nk jenjalan kt sana jp..kau xyah nk ikut k.." "asl aku xleh ikut??kang aku balik dulu kang.."sindir haikal.."lantak kau la..klau kau rse nk balik,balik la kau..aku ade kete la.."balas aku.."ha ok la klau kau ckp mcm tu..aku ni mmg nk balik pon..tdi adik aku mesej aku suruh balik..aku balik lu auu..byee"lembaga haikal trs hilang meninggalkan aku seorang diri..

"Biar btul mamat ni..dia tinggalkan aku sorang-sorang..haihh..menyesal lak.."aku hilang arah..tetapi mata aku tertumpu kpd seorang gadis yg sedang berehat di bawah pokok berseorangan diri..muka mcm knal..nk tgur ke x??tgur??xyah la?

Ija P.O.V

"Hy"

"Hy cik adik"

'Eeeyaii!semak lah mamat semua ni..xleh hidup aman klau mcm ni..'

Aku trs bangun dan melangkah pergi..tpi dihalang oleh seseorang.."hy..nk gi mne tu?" Tegur seorang lelaki.."Eee..semak la kau!pergi berambus la-"blom sempat aku nk maki,aku tgk 'dia ni bkn laki tdi' "-eh Dani..u buat ape kt sini??"balas aku.."haha I ambik angin la.."senyuman terukir di wajah dia..haha ayat aku..

"Adik manis,jom ikut abg"

"Woi..kau xnmpk ke aku tgh berckp ngan gf aku ni.."Dani trs menarik tgn aku dripada mamat yg aku xknl ni..

"Ouh..ok"mamat tu trs pergi..

"Tq selamatkan I.."segan silu trs terpancar dlm diri aku.."ha sbbkan I dh jdi hero u mlm ni,blh x temankan I jenjalan kt taman ni?*smirk*"balas Dani.."blh..tpii..tgn I,u xnk lepaskan ke??"sambil mata aku memandang pada tgn aku ngan erat dipegang oleh Dani..'I wish i could let it be like this..' "ouh sorii.."dengan segera Dani melepaskan tgn aku.."u knp kt sini seorang je??"sambung Dani.."sebenarnyer I ajak Alya..tpi dia tetibe kne balik awl.."balas aku.."ouhh..tpi knp xblik lgi eh??"byk soalan lak mamat sorang ni.."nk release tension.."aku hirup udara dengan tenang..

"Tension mcm mne tu??"tanya Dani..'klau blh,nk je aku share semua citer kt dia,tpi xblh..dia xleh tau yg aku ni dh bertunang and bakal jdi isteri org..' "ntah la.."balas aku.."aik..tension u ni mcm srs je..kne kahwin paksa ke?*smirk* " 'mcm mne dia tau..'aku cuba sorokkan muka terkejut..be normal.."hey,jgn ambik srs la..sye memain je..tpi knp??btul ke??"balas Dani lgi.."eh mne ade!im to young la.."muka aku trs bertukar menjadi marah.."okok..sabar sabar..sye memain je ok?"trs pucat muka Dani bile tgk aku mrh..'comel' muka aku yg marah trs bertukar menjadi muka yg ceria dan happy sbbkan gelagat si Dani ni..

'Ya Allah..rindunyer aku kt dia..'

11 malam

"Tq again sbb buat I rse annoying ngan u and tq sbb dengar mslh I.."senyuman manis aku bgi.."welcome..tq kt U jgk sbb bgi I peluang jdi hero u mlm ni..haha..ermm..friends?"balas Dani.."ok..friends"balas aku..

Mlm ni aku rasa happy sgt..semua tension aku hilang..and at the same time,im glad to meet with him..

_________________________
Bersambung..i hope you gaiss have a great day while read this book..if there any problem,u may comment..


Kata CintaWhere stories live. Discover now