bab 5

26 2 5
                                    

Tanpa disedari,2tahun telah pon berlalu and now im 16 years old...hey!ofc la PT3 dah lepas..hahah..krg agak agak aku dpt bape.. haha..xyah agak la,biar aku bgitau sendiri..hahaha..okok aku dpt 9A 1B..alhamdullilah..Allah dah mempermudahkan perjalanan aku sebagai seorang pelajar yang cemerlang..hihihi..

AHAD

Btw,Harini aku dpt hadiah untuk PT3 aku..yeayy!!agak nyer dpt ape ek??x sabarnyer..Hope dpt ape yg aku nak..target aku,aku cuma nak ip(klau blh),macbook,camera..tu je la kot buat masa ni..hahaha

Mama aku kata ade hal keluarga..tapi hal keluarga ape yg penting sangat..family aku balik kl and kumpul semua ahli keluarga belah mama aku..pelik jgk..xpenah lgi buat hal keluarga mcm ni..

"Abg,Knp kita kne berkumpul satu family??"bisik aku kt abg..Abg cuma mengangkat bahu menanda xtau..hmm..sementara tunggu family lain,kitorang minum kt restaurant..tpi tempat berkumpul dekat rumah ke-2 aku..hihihi..aku sebenarnyer ade 2 rumah..1 kt seremban and another 1 kt kl..so,after minum kitorang semua bergerak sama sama gi rumah ke -2 family aku..

2.00 petang..

"Ok..sebab kita berkumpul kt sini,supaya senang nak jumpa saudara mara..and tujuan yg ke 2 ialah untuk bagi suprises kt ija!yeay!?"semangat mama membara ha.."tpi ape suprisenyer??"soalan aku kt mama.."okok..suprises nyer is.."mama menolak sikit baba supaya baba sambung jawapan mama tdi..

"ha?oh oh..errmm..tpi kalau baba ckp ni,jgn adik terkejut eh..and baba nak ija setuju dulu ngan baba yg adik akan tunaikan permintaan baba ni ok?"tergagap gagap jugak baba bile ckp psl ni.."ha ok..ija janji.."tanpa berfikir panjang,aku terus janji..harap harap bkn perkara yg terlalu berat untuk ija..

"Ok good..disebabkan ija dh janji ngan baba,baba and the whole family dh bersetuju untuk kahwin kan ija this year dengan anak kawan baba..dia baik..tpi tua 2 tahun dari adik..ija ok x..btw,ni jugak permintaan dri baba sendiri..ija dh janji kan"tanpa segan silu,baba terus terang kt ija face to face..

"wwait?!what?!baba,dalam family kita ni,bukan adik sorang je tau anak baba..abg ni ha..xkahwin lgi tpi ija dh kne kahwin..ija xnk langkah bendul..no no no..not this one..ija xkenal pon anak kawan baba tu,and baba terus suruh ija kahwin ngan dia..and that would be this year u said..baba,adik x hbis belajar lagi..spm pon x lepas.."bantahan aku..

"Adik,ni untuk kebaikan adik..Adik je sorang anak pompuan yg mama ade dlm family kita..mama xnk pape jadi kt adik..kt luar tu,banyak bende yg bahaya..ao,better adik kahwin dulu..abg xpe..dia laki..dia bileh jaga diri dia.."pujuk mama kt aku..tpi aku dh janji ngan baba..

Ape yg patut aku buat.."ok mcm ni je la eh mama baba n the whole family,bgi ija masa untuk fikir kan.. ija x blh buat keputusan terburu buru..sebab anything happen,salah ija jgk..ok?"aku terlalu penat untuk membantah diorang lgi.."ok..mama n baba bagi ija masa 1bulan.. ok x??"pujuk mama lagi dengan nada yg sayu..aku cuma mengganguk dan masuk kedalam bilik aku..

Kenapa la aku ni ank pompuan..knp bkn laki..xde la kne kahwin awl..hmm..penat la mcm ni..tanggungjawab aku sebagai seorang ank dan isteri akan semakin berat,itu pon klau aku setuju and guess what aku mmg dh setuju..aku kan dh janji..why ija??why??!

HARI ISNIN

"Wei ija,kau ok x..aku tgh ckp ngan kau ni, xdgr ke ape ha??mengelamun aje kau ni.."bebel je alya ni..hmm."oh sorii..ape kau nk ckp tdi??ulang balik blh??"knp la dgn aku ni..hmm.."ha tgk tu..mengelamun lgi..ish kau ni dh knp..stress je nmpk..ade masalah share la.."balas alya.."hmm..xde pape la..penat je..sbb semalam ade hal keluarga.."balas aku sambil senyum..

WAKTU REHAT

"Hi ija"tegur beberapa mamat..aku cuma lambai tgn je.xde mood lak..tetiba dtg sorang dak pompuan form 1 kt aku pastu bgi aku surat..Aku ambik je la..pastu terus blah..hahaha comel je dia lari..haihh...

*buka surat*

Ha?!

-------------------------------
WHAT HAPPEN??APE YG TERTULIS KT KERTAS TU??!!!KORANG RASA APE??VOTE AND COMMENT K..CAUU

Kata CintaWhere stories live. Discover now