bab 8

22 2 2
                                    

Cuti sekolah dh habis..huhuhu..cepat btul masa berlalu..bru je nak enjoy..huhuhu...rasa mcm malas la nak gi sklhh..huahhua..senang hidup kau ija..hihihi..

HARI ISNIN

"Ija..Haha..aku nak share something kat kau ni.."bkn main happy aku tgk Alya ni.."ha ape dia.."balas aku.."aku dh couple!hahaha.."kata alya.. biar btul budak ni.."ha!ngan sapa!!citer arr"excited aku dibuatnyer..haha.."ngan Zakwan..dia yg mintak couple..dia kata yg dia suka aku..ya allah,xcaya dowh dak hot blh suka aku..hahaaha"teruja giler budak ni..

Ouh,for you second information,Zakwan ni budak hipster,tpi baik,hensem,pandai giler dowh,budak hot ni,byk peminat but not me..haha..alya pon pernah suka dia..so,ni dh blh kata 'jodoh' la..haha..jodoh untuk cinta monyet je..huihui..

"Wah..congrats Alya..aku ucapkan taniah untuk perkahwinan kau tu..hahah"bile masa lak dia kawin pun aku x tau..sje nak sakat dia..haha.."ish kau ni..kembang tau x"haha alya terus blushing..malu la tu ckp psl kahwin..tpi bile pikir psl kahwin ni,buat aku pikir psl perkahwinan aku lak..hmm..sabar je la ija..i know you are a strong girl..

"Woi..cukup la tuu termenung cik kak oi..ouh,aku dengar ade 2 dak baru sklh kt sini...kau tau x??"soal alya..Ha,ade budak baru??asl aku x tau pon..aku cuma menggelek kepala.."hmm.. kesiann..i thought you know..but never mind..but the important is,the new student is a noy and a girl..very handsome and pretty..i mean,totally handsome!"balas alya.."woi!igt sikit yg kau tu dh ade org lain..jgn nak usha mamat lain lak.."pening aku dgn alya ni..

"Ok kelas,harini sye nak bgitau yg ade budak baru yg akan masuk kelas ni..and its a boy.."semua budak pompuan semuanyer teruja..and im be like 'whatever'..hahaha.."Danial masuk"sambil tu cikgu panggil dak baru tu masuk ke kelas..hmm..nampak mcm penah nmpk..

Asl kwn aku pandang aku bile budak baru tu masuk??ade kne mengena ngan aku ke??hurmmm..

---------------------

"Wei ija..kau knl x dak baru tu??"tanya wawa.. "Eh yg kau x hbis² nk tnye aku ni knp??mne la aku knl dak tu..nmpk mcm knl ke??"balas aku sambil tunjuk muka aku yg x beberapa lawa ni.."eh xde..just asking..tpi xkan kau x knl kot??"jawab sarah..aku cuma geleng kepala.."dh la..jom mkn..aku lapar ni"balas aku lgi...diorang pon mengganguk kan kepala..

sampai kt kelas..aku terus duduk kt tempat meja aku..and for your information,dak bru tu duduk sebelah aku..aku xtau mcm mne dia blh duduk sblh aku..but important is,dia x kacau hidup aku..so,im okay..bile pikir balik,'Awat semua asyik tnye aku knl x mamat baru tu..xfhm btul la..'

Riiiiinnnnngggggggggggggg...

"Yeayy!balik!balik!"hahaha happy bhaii klau time nk balik dri schh..tetiba ade org tarik tgn aku time aku nk bgn..aku pusing belakang,and dak bru tu..erghh..anoyying.."kau nk ape??cpt la..aku nk balik ni"kan dh..ayat tegas dh kluar dri mulut aku sendiri.."kjp la..kita blom berkenalan lgi..hii..im danial and only u can call me dani.."balas danial sambil kenyit mata..'apakah?! Only me??demam ke abg oi!' "Hmm k..im khadija..call me whatever you want..i dont care.. and plzz let my hand go..tq"balas aku dlm keadaan kelam kabut sbb nk kne balik CPT!!dia trs lepaskan and senyum..

Alhamdulillah..sampai jugak kt rumah..penat lelah semua hilang..penat tau x..erghh..1 day at sch like 1 year u know?!hahaha.."adik..turun bawah..mkn.."mama panggil.."ok..jp."balas aku..

Turun je bawah..adumak..ade mamat ni plk..'Aaaaaaaarrrgghhh!!'nk je menjerit..satu hari x penah nk aman..mamat yg aku ckp kan ni is Ash..u know who..mamat anak kwn baba..i dont know want he want,but what i want is to get lost from this world..hahaha speaking lak..

"Hi"tegur Ashh.."hi..buat ape kt sini?"balas aku.."ha korang dah berkenalan ann..and ija,u know that Ash will be your future husband,right?"suprise mama mmg x kan hbis..everything must be a suprise.. "ouhh..so,dia la laki idaman mama?"ok ija..lekk..mama cuma mengganguk..

------------------------------
So,how is it??the story about??is it greatt or badd..im sorry if its really bad..im not used to it..but i will..vote and comment if there anything wrong..

Kata CintaWhere stories live. Discover now