bab 4

17 2 0
                                    

'Call me,baby if you need a friend
I just wanna give you lovee
C'mon,c'mon,c'mon'
Set alarm pakai lagu 'one call away' bhaii..hahah..'huwaa..hmm dh pkl 6.30..'aku ambik tuala kt sebelah almari aku tu pastu 'auchh'..hahaha terlanggar pintu..sakit dowhh..aku bukak mata besar besar pastu terus masuk bilik air..

7.20 pagi..

"Mama,adik gi jogging kt taman tau"sambil goncang kan badan mama aku sorang ni..haha..."ha ha okok"haih..mamai lagi mama ni..tkt dia risau lak tetiba dia bangun,aku dh xde kt bilik..so,aku ambik kertas tulis aku gi jogging pastu tampal dekat screen fon dia..ha senang..haha..

So,aku pon gerak gi jogging..xjauh pon dri rumah ke taman..10 km je..hahaha xde la memain je..x sampai 3 minit pon..Fuhh..penat dowh..aku rehat jap dekat bangku yg ade kt taman..minum air..perghh sekali teguk dah sampai separuh air dalam botol ni..haha..

Eh,asl tetiba rse mcm ade org block cahaya matahari dri aku ni..Aku pandang je ats,DANIAL?!aku dh x tentu arah dah ni.."eh danial..a..ape aw..awk buat kt sini?!"tergagap aku dibuatnyer.."saja.."sambil kenyit mata kt aku..allah..melting siak..saiaa x kuat..hahaha.."buk..bukan ke pa..patutnyer awk kt kl?"ija plzz jgn gagap depan dia..

"haha comel la bila awk gagap..rse mcm nak je cubit pipi tu"kata manis dia keluar lgi..haihh..saiaa x kuat la awk..nnt pengsan,awk jugak yg susah.."ish..jgn memain blh x?!jwb je la bile sye tnye!"aku terus berdiri depan dia and blah dri situ.."eh awk..jgn la majuk..nak x sye jwb soalan awk tu?"sambil ikut langkah aku dri belakang..

"Hmm..xyah la..awk gi la bls kt gf bru awk tu,nisa ann.."aku toleh ke belakang and dia betul betul depan aku..dekat giler..aku pon terkejut and tolak dia sekuat kuat..uish terasa six pack dia..hahaha.."alahaii..cute je awk tolak sye..alaa awk..ape yang awk nmpk tu bkn yg awk sangka kan..awk sori"balas dia dengan suara manja.."hmm..then,ape yg betul ha??dh la awk..nisa dh bgitau pon yg awk ngan dia gf and bf..dh..sye mls nk dgr..sye balik dulu..assalamualaikum.."harap dia sentap..hahaha..

"awkk"dia terus pegang tgn aku tanpa segan silu hukum haram halal.."awk!jgn sentuh sye blh x!bkn muhrim.."walaupon dia pegang dh dilapik ngan baju lengan panjang aku tu tetap xblh..still bkn muhrim..bgi aku la..klau krg aku x tau la..hihi.."okok..sye x sentuh awk lgi dah.."sambil angkat kedua dua belah tangan ke atas..mcm surender..haha comel btul..

"Hmm..kbye"aku terus berpaling dri muka dia yang hensem tu..fuhh..nmpknyer iman aku kuat lgi ni..hahaha.. "ija!!sye mintak maaf!!"jerit danial.. haishh..aku dgr la..aku x jauh lgi pon dri kau la,kau dh memandai menjerit.."hmm"sambil melambai tangan kepada dia..

Sampai je depan rumah,aku nmpk sebuah kete bmw ade dekat bawah pokok besar rumah sebelah..mmg dri aku keluar rumah tu,aku nmpk kete tu jgk..kt taman pon sama..takut jgk aku klau ade org nak culik aku..hhmm..jiran la tu kot..jgn terlalu ikutkan hati..aku pon melangkah masuk ke dalam rumah..

Baru je nak tutup pintu,"eh adik,adik gi mne tdi,lama mama tunggu adik kt bawah" mama tetiba sergah.."aik,adik kan dh bgitau mama yg adik gi jogging pagi ni..pastu,ija ade tulis kt ats kertas.. ija tampal kt depan screen fon mama tu.."aku tgk kt fon mama aku,kertas tu maaih ade,mama x perasan la tu.."ouh yeke..hihihi..sori..mama x perasan"sambil tersengih sengih kt aku.."hmmm..ija gi naik atas dulu eh..nk mandi..ni dh bau busyukk dh ni..haha"bals aku sambil senyum kelat kepada mama..

mama cuma angguk and start main fon..aku pulak naik ats,sejukkan badan jap bruu la aku gi mandi..selepas beberapa minit,aku dh siap ngan baju lain and berbau wangi lak tu badan aku..ecehh puji diri sendiri lak..hmm..bile pikir pasal pagi tadi kt taman tu,mcm mne danial tau aku gi jogging pagi tdi kt taman..haihh..pening kepala aku dibuat nyer..aik,takkan pikir pasal tu pon blh buat aku sampai terlelap..hahaha...

                       ---------------------
Bersambung..mimpi ape la tu agaknyer si ija tu ek??krg rse dia mimpi ape tu..ha klau tau,comment and vote la ye..have a great day guys..

Kata CintaWhere stories live. Discover now