Akhirnya,6 bulan dh berlalu dan skrg sudah masuk bulan 12..cuti sekolah sebulan!yeayy!Selalunya klau bulan cuti,mesti ade org ajak hangout ann..eh krg mesti setuju kan ngan kenytaan tu..
Rriiinnggg...
Hello?
Ha ija..jom gi hangout kt IOI citymall..
Bile??pkl bape??sapa ikut??
Hahaha..lek2..hari sabtu..pkl 10 pagi mcm tu la..alaa kita berdua je..date jom..
Ha ok je..set..main ice skate ehh???
Ha iye la..k la bye aku nk gi buat hal jp..
Hahaha ok beb..take care..
*end call*
Eh krg jgn pikir yg aku gi date ngan laki..x kuasa aku nk layan dak laki except Ash atau kwn aku..hihi..and one more thing,aku x lesbian ok..haha
Ptg mcm ni jgk la aku nk rasa bosan..Selalunyer Ash akan selalu bawak aku gi jln-jln..tapi harini dia busy ngan assignment..dari pagi sampai malam..kesian dia..aku anggap dia sebagai senior aku and abang angkat aku..x lebih dari tu..lagipon dia paham situasi aku skrg ni..
Ade mesej masuk..
From:Ash
Ija dh mkn??sorii sbb xdpt nk spent time ngan ija harini..Ash busy sgt..tpi Ash janji yg Ash akan luangkan masa lebih ngan ija k..Haih..Ash ni mmg jenis yg sweet,romantik..tpi ija xkesah..
From:ija
Dh mkn dh..Abang ash xyah risau..ija ok je..Lgipon,bsk ija hangout ngan kwn..so,xde la bosan sgt nnt..take care k abang ash..jgn keje kuat sgt,nnt sakit..Sent.
"Ehemm!"Bile leka bls sms orang sampai xsedar yg abang dh masuk bilik aku.."eh sejak bile abang ade kt dlm bilik adik ni?"balas aku.."sejak adik dlm perut mama..penat abang,menunggu"eh blh lak sindir org.."ha ni nk ape?"balas aku.."nk pinjam duit sikitt..blh x?nnt abg pulangkan balik.."eh anak org ni..sedap je mintak duit.."adik xde duit..dh hbis"jual mahal jp.."alaa adik..blh la..ni emergency la adik"kata abg sambil membuat muka sedih.."abg nk buat pe ngan duit?mama kan selalu bgi abg"balas aku dengan suara yg agak tinggi.."alaa..blh la adik??" "Ish,ha iye,la..nah 50..jgn guna sb-"xsempat aku habis ckp,abg dh keluar dari bilik bawak lari duit aku..'bertuah punyer budak!'
****
"Hahahah!!kesian kwang soo!"ya allah rse mcm dh nk pecah perut gelak tgk citer Running man ni..ha sambil tu aku sempat plk makan aiskrim..nasib baik x tersembur.."Adik,mama gi kluar jp eh..duk rumah elok-elok tau.."tegur mama sebelum melangkah keluar dari rumah.."ok"balasku..
Beberapa minit selepas mama pergi,tetiba ade org ketuk pintu rumah aku..'omaigad!sapa lak tu?!nk buat pe ni?!'aku bermonolog..aku ambik kayu golf baba punyer dan aku membuka pintu dengan perlahan-lahan..bru nk pukul,aku tgk kt susuk tubuh tu..tanpa disedari,aku melepas kan kayu golf ke bawah..Haikal?!
"Hy..taknak ajak I masuk ke??"tegur haikal.."ouh ah mas-"aku bru igt,kt sini aku ngan dia je ade.."-eh xleh..x manis klau org nmpk nnt..kita duduk kt luar je la.."sambung aku.."hmm..ok"balas haikal..
Kami pon duduk bertentangan di meja yg berada di taman halaman rumah aku..
"knp you nk jumpe I sampai sanggup dtg rumah bagai"tgur aku.."I sebenarnyer ade bende nk ckp.."balas haikal sambil tgnnye mensapu tengkuk belakangnye.."ape dia?"balas ku.."ermm..kita get..getback nk?"pertanyaan dia buat aku tersentak..ok new secret..Haikal sebenarnyer ex aku sebelum dani..hubungan kitorang x kekal sbb pompuan lain..laki sama je.."sbb tu je??I rse kita xyah nk bincang lagi psl ni..you pon tau jwpan I..I takkan bgi second chance kt ex I la..so,skrg ni lebih baik u balik..xbaik duduk kt sini lama-lama.."aku mengalihkan mata aku daripada memandang mata haikal..
"tpi kali ni I akan setia ngan you..I akan berubah..I masih sygkan you..bgi I satu je..satu peluang.."suara haikal merayu membuatkan aku rse serba salah.. "No!now,go back la haikal..I penat la.."balas aku.."OUH..NI SBB YOU MASIH SYGKAN SI DANI TU KAN?!"haikal meninggikan suara nyer sehingga membuat aku tersentak lagi.."HEY!JGN BABITKAN DANI DENGAN HAL NI LA!KITA DH XDE PAPE K!You,tolong la balik..I penat sgt ni.."aku mengeluh.."ok fine,tpi you igt eh yg I xkan mengalah.."balas haikal..lalu dia pon pergi..
aku terus masuk ke dlm bilik dan mengunci pintu..
"ARRGGHH!!"stress aku klau mcm ni,satu demi satu dtg huru hara kan hidup aku..air mata lama kelamaan menitis dan menjadi satu tangisan yg membuat kan aku rasa geram..habis semua bende diatas meja belajar aku hancurkan.. ade yg pecah,buku berselerak di atas lantai..mmg habis la semua bende dlm blik..senang citer,bilik ni dh jdi huru hara mcm dlm hidup aku skrg ni..
______________________________
BERSAMBUNG..IM SO SORRY FOR THE LATE UPDATE..XDE IDEA LA..NI PON MAIN IKUT KEPALA JE..KLAU KRG ADE IDEA UNTUK NEXT BAB,SHARE LA KT SYE..HAHAHAHA..BTW,VOTE AND COMMENT..THANKS 😘
YOU ARE READING
Kata Cinta
RandomSeorang gadis yang hatinya lembut,baik hati,cepat terpengaruh sehingga umur dia mencecah 16 tahun,semuanya berubah hanya dengan 1 perkara..selepas ape yg berlaku,semakin banyak masalah yg timbul dalam hidup dia..dapat ke dia menangani masalah yg aka...