bab 6

10 2 1
                                    

HARI ISNIN

Hmm..minggu ni cuti sekolah and im bored..nak hangout tpi mama xkasik..saiaa redho.."adik!"sapa plk yg panggil..hmmm"ye mama"balas aku.."ha,petang nnt kita ade dinner ngan family kwn baba kt kl..so,siap awl ye..nnt blh gi jln ngan dia..hihi"kata mama sambil senyum sinis..'apa maksud mama DIA?sapa lak org tu..' "ok mama"balas aku..

Nak pakai baju ape ek??hmm...pakai dress la..eh jgn pikir aku nak pakai dress yang sampai lutut tu..aku ni kan 'muslimah'..hahaha..aku capai baju dress hitam yg ade lace..hmm..oklah tu..pepandai krg la nak bayangkan eh..haha

Dh siap!hmm..lawa gak aku ngan shape body lgi..eh eh..puji diri sendiri lak..dh² semak je..aku turun bawah,tgk semua dh siap..bile mama and baba pandang aku,diorang terus tersenyumm.."knp?"kata aku kehairanan.."xde pape..ija nampak lawa harini..untung diaa"serentak balas mama and baba..ya allah!sapa DIA ni??ah lantak la..ade aku kesah..

Sampai je kt kl,mama kata dinner kt hotel PULLMAN..uishh..kaya btul sampai dinner kt hotel 5 stars..haha..ok dh ija. Kitorang pon otw gi sne..hmm..besar,lawa..ish kan bgs klau aku dpt gi sini selalu..hahaha berangan je mampu..redhoo..hoho.

"Untung ija.."kata mama..aik.."knp untung lak ni??"balas aku.."xde pape syg..haha"bergelak tawa ha mama ngan baba..ish..suka btul berahsia skrg ni..nak je majuk,tpi x leh nnt xde sapa nk pujuk..ha yg abg tersengih sengih tgk adik ni knp??nak penumbuk..

Kt ballroom, aku tgk cuma ade satu meja besar je tpi biliknyer besar.. out off bajet ke pullman??hahahaha..but once my eyes at the table,i saw there's family maybe tu kot family kawan baba..wait wait!omg!!ade jejaka yg hensem tersenyum kt aku..omg..melting siakkk..u know me right,aku mne kuat ngan laki..huhu..

So,skrg ade 2 family kt meja ni..mama and baba sibuk layan kwn baba..abg lak main fon..aku??haha aku tengok bawah jela supaya mata aku tak bertembung ngan mata jejaka idaman aku tu..hahaha

Tetiba mama and diorang stop talking and Datin Suhaila or should we call her auntie Suhaila ade ckp something kt anak lelaki dia..aku x pandang diorang pon tpi nampak bayang bayang..hebat ann aku..haha..but suddenly,ade tgn dihulurkan kt aku..omg omg!!is that my jejaka punyer tangan??awwwhh..aku pandang atas tgk muka dia.. dia senyum weiii..saiaaa x kuatt!!

Then aku pandang muka mama and baba..baba angguk means baba kasik aku sambut tangan dia..and now i and him bersentuhan..ok relaks ija.."mummy,auntie,Ash nak pinjam ija jap blh??"omg suara dia.."ha blh..tpi jgn lama lama..anak dara org tu."gelak tawa aku dengar dri mama,baba,auntie Suhaila and uncle Zahfar..

Akhirnyer,dpt jugak kluar.. xde la bosan duk kt dlm aje..but now i feel uncomfortable sbb ade dia..or should i call Ash?hahah.."you mmg suka termenung eh?"tegur Ash..what??you??ermm k.."ha ape?eh xde la..ija cume tgk permandangan je..lawa.."bls aku.."ouhh..ha jom duduk kt kerusi sana tu"dia tunjuk ke arah kerusi yg ade di bawah sepohon pokok..

Perghh gentlemen..haha..dia sapu kt tempat duduk ngan tangan dia supaya x kotor nnt aku nak duduk..haha.."errmm hy I'm Amirul Ashraf and im 18 years old..you can call me Ash"dia hulurkan tangan kt aku..hmm nk sambut ke x.."h..hy I'm nur-"tetiba je ade org menyampuk.."-khadija and you are 16 years old..i know that..*smirk*"sambung Ash..uishh..sentap bhaii..but how??"Ermm mcm mne Ash tau nme ija??"pelik jgk ann.."secret"balas dia..eh nak main secret lak..ah lantak la

Lama gak kitorang duduk kt luar ni..then aku nmpk semua dh kluar dri ballroom..Mcm biasa diorang tgk aku ngan Ash pastu tetiba gelak..what is so funny over here??erghh..Ash pon ajak aku gi kt diorang..sampai je depan diorang,aku salam auntie and uncle before left.. thank god!Im so tired..hmm

Sampai je kt rumah,aku terus naik ats..baring atas katil jap..then mandi..hmm tetiba rse stress..after that i got a message from unknown..

from:unknown
Gudnite syg..luv u more than billion *love*

Ok this is scary..x mungkin la ni Ash..giler ke ape dia panggil aku 'syg'..sapa lak ni..aku x bls pon aku terus masuk tido..semua yg aku nampak,terus gelap..

-----------------------------------
BERSAMBUNG..HHMM..SIAPA YG TEXT IJA??WHO COULD IT BE??GUESS AND COMMENT OK?VOTE ALSOO K..😉

Kata CintaWhere stories live. Discover now