5

49 7 4
                                    

Pagi pagi lagi, Qalesha sudah tercegat di taman mini di halaman rumahnya. Biasanya pada waktu ini dia masih lagi diulit mimpi. Hohoho. Mungkin mencari ketenangan setelah semalaman berendam air mata.

" Morning " entah bila, Qalesha tidak perasan, Hareez sudah berdiri di sebelahnya.

"Morning too. Mimpi ape kau tegur aku ni?" sebenarnya Qalesha mahu berseorangan. Tapi dah si sotong pink ni mengendeng, takkan nak halau pulak kan. Aku ni tak de lah kejam mana pun.

" sajee.. Kenapa?aku tak boleh tegur kau ke? " Ada nada rajuk pada suaranya. Eh merajuk ke? Macam poyo je!

" Takde lah. Biasenye kan kau suke carik pasal dengan aku, ni tetiba hari ni baik semacam pulak."

"Amboi, cara kau cakap tu kan macam aku ni jahat sangat sampai kan aku baik pun kau nak pelik. Ni aku nak tanya ni, semalam kenapa kau terus blah je? "

"Hm? Oh, i have no idea to talk about. So,pelagi blah ah. "

"Oh. Buat ape pagi pagi kat sini? "

"Finding some space"

"Or history?"

Tersentak Qalesha dibuatnya. Hakikatnya, itu lah yang dia cari. Kenangan. Tapi dia sedar yang dia harus terus melangkah. Ya, dia harus.

"So betullah kan kau blah semalam sebab.... "

"Sebab?"

"Finding history"

Wahh. Pandainya dia baca fikiran aku huhuhu.

"Huh, aku baru nak tanya kau,kau dah blah, tak bagitau pulak tu" bebel Hareez, macam tak puas hati. Eh memang, kesian tau die kene tinggal sorang sorang 💔

"Kau nak tanya apa? "

"Hm pasal kau tak balas sms aku. Kenapa? Penat aku tunggu kau balas."

"Kau merepek ape nih? Nombor kau pun aku tak de, nak sms macam mana." jujur, aku bukan dalam mood nak berbual. Mamat ni tak paham ke yang aku tak nak layan cerita dia? Ke dia buat buat tak paham? Haih.

Strawberi Coklat.(HOLD)Where stories live. Discover now