Fuh, penuhnya cafe. Macam mana nak sarapan ni? Tinggal 30 minit je. Tak kan lah nak ikat perut kot 😭 harini class dari pagi sampai petang kot. Mahu nya aku gastrik nanti. Haish.
Jalan punya jalan cari makanan, tiba- tiba Qalesha terlanggar seseorang. Oh tidak! Telefon diaa.. Alamak!
" Sorry! Sorry sangat, saya tak perasan tadi. Awak okey ke? " laju sahaja Qalesha memohon maaf kepada empunya pemilik telefon yang dah berkecai tu. Dibelek belek telefon itu. Belum sempat dia menunjuk skil nak perbaiki telefon tu, tiba tiba kene rampas."Hey, kau ni jalan pakai ape hah? Mata campak mana? Kalau dah bosan sangat tengok dunia ni baik derma kat orang buta je! " Fuh! Tu dia gais tu dia. Nampak sangat ego. Orang dah mintak maaf tu dah lah.
"Sorry, kan saya tak sengaja taaaaaaaaa....."
Aku tak mimpi ke? Atau aku silap orang ni? Atau aku yang berkhayal ni? Atau ni cuma bayangan je? Okey, banyaklah kau punya atau. But seriously... I'm speechless!"What? You? Hey gangster ciplak. Mata tu letak mana? Sampai aku yang sado ni pun kau nak langgar?"
Wait. Wait. Serious ni aku terkejut. Suara dia. Penampilan dia. Why berubah. Bukan ke dia ni... Pondan?"Hey!Zina mata ke apa?"
Tegurannya mengembalikanku ke alam nyata. Ceh ayat poyos😛
"Hah!" sejujurnya, tu je respon yang aku mampu bagi. Sebab... Aku tak tau nak cakap apa. Aku rasa kalau aku ada heart attack dah lama aku kene tahan kat wad. Hesh, mulut!
" Oh. Terkejut ke? Ingatkan 'tak akan terkejut pun' bila jumpa aku" Aisehmen! Dia ulang ayat aku semalam babe. Muka dia. Serious macho gila weh! I need help , please! Ambulans , please! Okey beria.
" Kau makan apa pagi tadi sampai tak reti nak bercakap ni!" sekali lagi teguran itu mengejutkan aku. Bukan apa weh. Handsome gila dhoe mamat ni. Eh jap. Bukan haritu kau panggil dia 'sotong pink' ke? Demam apa pulak ni panggil dia mamat. Of course okey aku shock gila! Harini dia pakai jeans dengan t-shirt ' Sweet talker ' . Reben pink dia mana? Beg pink? Kasut bunga bunga pink? Ghaib terus!
"Qalesha Sofeah!" okey okey kali ni betul betul terkejut.
"Ape ni. Main panggil panggil nama orang pulak. Tawu lah nama aku sedap. Huh! " okey perasan bukan --.
" Dah aku panggil dari tadi kau macam patung cendana. Ingatkan roh dah kene tarik betul-betul. Bernyawa lagi rupanya ." Kejam nya kau! Doakan aku ke acane ni ?
YOU ARE READING
Strawberi Coklat.(HOLD)
RomanceCinta ? Oh, dia pernah merasakannya. Menjadi orang yang teristimewa dalam hidup seorang lelaki. Melakar kenangan manis bersama orang yang tersayang. Tapi malang datang menimpa. Kebahagiaannya dirampas. Namun dia kuat, bangkit semula demi janji yang...