2

92 9 0
                                    

Pagi itu, Qalesha kelam kabut bersiap untuk ke kolej. Mana tak nya, bangun pun dah pukul 8, dengan buku tak susun dengan baju tak pilih lagi dengan tudung tak iron lagi ouh damn!

Tidak sempat bersarapan dengan mamanya, dia sekadar melaung dari pintu utama sahaja, huh ! Kelam kabut tahap petala betul.

"Ma, Shaa tak sempat nak breakfast dengan mama. Sorry ye, got to go. Bye ma take care."

'Dum'

Pintu utama ditutup. Qalesha masuk ke dalam kereta dan mula menghidupkan enjin. Cubaan pertama, gagal. Kedua, gagal. Ketiga, gagal lagi.

"Hey baby please lah jangan buat hal time aku nak cepat ni. Go on please."

Dicubanya lagi tapi masih lagi . urgh!
Mahu tak mahu, terpaksa lah dia masuk semula ke dalam rumah dan tunggu sehingga papa kesayangannya turun. Oh mesti miss class nih hm tak pun lambat huaa 😭.

" hye, eh sape nama eh haritu lupa pulak eheh sorry "

Eh eh sotong pink ni, sibuk pulak nak beramah mesra dengan aku.

"Shaa. Haihh makan tenggiling ke sampai nama aku pun kau lupa?" sindir ku. Ah lantak lah nak sentap ke nak koyak kee ha pikir kesah ? Okey tu jahat.

"Ouh haahlah lupa pulak. Alah comelnya beg domo kau. Tapi kalau warna pink mesti lagi cute kan eheh eheh macam aku kan eh tak aku lebih sikit eh takde lah gurau je hehehe "

Eyy apakah ? Tak lawak okey grr muntah!

" haa yang kau ni pagi pagi nak menyemak kat rumah aku kenapa?" hey shaa jahat nya kau --'

"Oh haah eh lupa pulak ni haa mummy aku ada bagi asam pedas. Mana aunty Sharifah yang cute tu?"

Amboi! Puji mak aku nampak ! Aku ni depan mata kau tak puji pulak eh?

" eh fifi rupanya. Patutlah dengar macam Shaa berbual dengan orang. Ingatkan dia meroyan sebab kereta dia buat hal pagi pagi ni."

Mama 😭 apenih 😩 suka malukan aku depan sotong pink ni tau 😒 ergh, redha jelah 😛

"Eh aunty haa morning aunty , nah mummy bagi. "

Strawberi Coklat.(HOLD)Where stories live. Discover now