Kereta Arissa meluncur laju masuk ke perkarangan shopping complex .
" Ehh Riss , kau nak bawak pergi mana hah ? Serious ke kau nak bawak aku jumpa Hariz ? "
" Yeah , i'm serious . " Arissa senyum . Dia tau yang aku tengah neverous . Gila apa ajak aku jumpa Hariz . Member tak guna !
" Sudah sampai ! " Arissa membuka pintu untuk aku .
" Tak payah bodek la . " Aku menjeling . Jelingan maut aku kasi dia .
" Well , Ann . Move on jelah . Hariz kan ada . Dia still berharap kat kau lah . "
" Mana kau tau ? Buat cerita lah kau ni ! " Sedikit pun aku tak percaya kata kata Arissa .
" Hey , boyfriend aku kan satu office dengan Hariz . He know all about Hariz lah . Zack kata , Hariz ada gantung gambar kau dalam bilik dia . Not bedroom , but his office room . " Terang Arissa .
" Erhh ? Hariz Hakimi Bin Dato Azhar tu still berharap dekat aku ? Dia tak jumpa jodoh ke sepanjang dia dekat New York ? " Soalku .
" Wow , kau hafal nama penuh dia ? Aca-amazing ! Dia nak kau saja . Dia tak minat orang lain . "
" Ceh yelah tu . "
Aku meneruskan perjalanan aku . Arissa kata , Hariz datang pukul 3:45 . Sekarang dah pukul 3:30 . Perjalanan nak ke restoran yang dijanjikan tidak lah lama mana , dalam masa 5 minit , dah sampai . Bukannya jauh mana , aras 1 saja . Aku berjalan ke butik PADINI di aras dua . Sekarang baru pukul 3:35 . Ada lagi 15 minit . Arissa sudah ke restoran tersebut untuk menunggu Hariz .
' Haih Hariz , kau ni tak ada orang lain ke yang kau nak minat ? ' Bisikku seorang diri . On the way turun ke restoran yang dijanjikan , aku terlanggar seorang jejaka handsome gila .
" Ehh miss sorry , sorry . Saya tak sengaja ! "
" Salah saya jugak " Aku tunduk mengutip barangku yang terjatuh . Dia turut membantu aku mengutip barangku . Seusai mengutip , kami pun bangun , aku ingin mengucapkan terima kasih .
" Terima kasi ..... " Aku terdiam . Ya Allah . Hariz Hakimi Bin Dato Azhar ! Macam mana aku boleh terlanggar dia ni ?
" Ehh , Ainne Zara Binti Dato Hisyam . Tak sangka aku boleh terlanggar kau . Bukan ke kau dengan Riss ? " Soalnya .
" Hah , Riss dah ade kat restoran . Ehh jom lah . Nanti lama Riss tunggu kita . " Aku mengajak Hariz .
" Okay jom "
Setibanya kami di restoran , aku nampak Arissa senyum . Shit aku dah agak !
" Ehh Hariz , Ann . Apa pasal boleh jalan sekali pulak ni ? " Soal Arissa . Ehh minah ni , sibuk !
" Tadi aku terlanggar Ann . Aku tak perasan pun yang aku ni terlanggar Ann " Terang Hariz .
" Ouh macam tu . Ehh aku kena chaw la . Urgent kat office . Korang lunch la together . " Arissa gelak .
" Ehh habis , aku nak balik macam mana ? " Soalku . Aku cuba mengelak untuk berduaan dengan Hariz .
" Ala , Hariz kan ada . Nanti dia hantar lah kau . Tak pun kau naik cab . " Bernas cadangan kau , Arissa !
' Habis lah aku ! '
" Take care Riss ! " Hariz melambai .
" Aku ada somethings nak cakap ni "
gluppp ....
YOU ARE READING
Sekali Lagi
RomanceAinne , seorang perempuan yang telah ditipu oleh seorang lelaki yang bernama Fadhli . Dia cuba untuk melangkah kehadapan , meninggalkan kisah lama atau lebih tepat , kisah hitam beliau .