" Tarikh nikah jatuh pada 10 Jun , seperti yang dibincangkan . "
" Ibu pihak lelaki boleh sarung cincin pertunangan . "
" Alhamdulillah , terima kasih mummy . " Ucap ku .-------
2 Month Later" Ann , kau dah pergi tengok baju nikah ? Betul kan warna light grey ? " Soal Arissa .
" Ye Riss , dah tengok . Betul la warnanya . "
" Tak sangka kawan baik aku dah nak kahwin . "
" Jodoh Riss . Aku terima Hariz sebab aku taknak kecewa kan dia . Lagi pun , dari hari pertama kita bertiga jadi kawan baik , aku dah mula sayang dia . " Terangku .
" Aik , habis tu , kenapa kau tolak cinta dia masa dia menyatakan cinta dia pada kau ? " Arissa buat muka pelik .
" Kan masa tu dah nak SPM . Aku nak focus . Aku ingat lepas dapat result SPM , aku nak belajar sama-sama dengan dia selama tiga tahun . Tapi , belum sempat aku nak menyatakan hasrat aku , dia pergi tinggalkan kita . " Aku terkenang kisah lama .
" Allah kembalikan Hariz pada kau . Aku doakan kau bahagia dengan Hariz . Pasal Eryna , kau tak perlu risau . "
Aku senyum , senyum yang paling manis .------
10 Jun
" Aku terima nikahnya Ainne Zara Binti Hisyam dengan mas kahwinnya RM20000 ringgit tunai "
Maka , segala tanggungan Ainne akan ditanggung oleh suaminya , iaitu Hariz .
" Penat one day layan tetamu . " Hariz merungut . Dia menghempaskan badannya dia atas katil .
" Biasa lah tu Hariz , pengantin memanglah nak kena layan tetamu sahaja " Ainne baring disebelah Hariz . Memang penat .
" Stop calling me Hariz , sayang . From now , call me abang okay ? "
" Abang ? Ish aku tak biasa la ! " Aku cuba mengelak .
" Alah chill la . Aku kan suami kau "
" Yelah abang , dah la tutup lampu tu . Aku nak tidur . Penat gila . Goodnight . " Ainne tidur mengiring ke arah suaminya .
" Goodnight too sweat heart " Balas Hariz .( Maaf pendek )
YOU ARE READING
Sekali Lagi
RomanceAinne , seorang perempuan yang telah ditipu oleh seorang lelaki yang bernama Fadhli . Dia cuba untuk melangkah kehadapan , meninggalkan kisah lama atau lebih tepat , kisah hitam beliau .