Bab 8

3.8K 26 0
                                    

" Cantik dress kau " Puji Hariz .
" Navy blue , warna kegemaran kau kan ? " Aku kenyitkan mata . Hariz mengangguk .
" Dah la tu , jom turun . " Hariz memimpin tangan ku .

---------

Aku akui , candle light dinner yang Hariz rancang memang sweet . Aku terharu campur sedih . Tapi aku tak tunjuk reaksi sedih aku . Aku sedih sebab Fahdli pernah bawa aku pergi candle light dinner . Argh stop thinking about him , Ainne ! Aku memandang jam di dinding . Pukul 1 a.m . Aku masih tak tidur . Hariz jangan cerita la . Dia dah berdengkur . Penat sangat agaknya . Aku berdiri tegak memandang bandar New York di balkoni . Terang benderang . Hidup lagikah bandar itu ? Sedang asyik memerhatikan bandar , tiba tiba aku terasa diri ku seperti dipeluk dari belakang . Aku terkejut . Ya Allah mamat ni bukan dah tidur ke tadi ?
" Kenapa tak tidur lagi ? "
" Erh aku belum ngantuk " Aku cuba bergerak sedikit . Aku tak selesa dengan keadaan ini .
" Aik , dah pukul 1 pagi tapi kau still tak ngantuk ? Manusia jenis ape kau ni ? "
" Tah la . Balik tadi kan aku beli Starbucks Coffee . Maybe aku tak boleh tidur sebab coffee tu pekat sangat kot . " Jelasku .
" Pape jelah . Aku nak tidur . Nak ikut ? " Soalnya . Aku angguk saja . Haris melepaskan aku lalu gerak ke katil .
" Err , kau tak selesa ke ? " Tanya Hariz tika melihat aku masih tak baring disebelahnya .
" Ehh takdelah . " Aku terus baring dia sebelahnya .
" Okay " Hariz terus melelapkan matanya .

---------

Tiga hari kemudian

" Dah siap packing ? Dah ready nak balik ? " Tanya Hariz .
" Kalau boleh tak nak balik " Ujarku . Berat hati untuk aku meninggalkan bandar New York ini .
" Lain kali kita pergi lagi , time cuti la " Pujuk Hariz .
" Macam papa kasi je . "
" Pujuk papa . Lagipon Ahnaf kan ada . "
" Habis tu company mama ? "
" Cassandra ade kan ? "
" Yelah Hariz "
" Dah la tu , jom gerak airport " Ajak Hariz . Aku cuma mengangguk .

-------

" Assalamualaikum mama . " Ucapku . Hariz juga turut memberi salam .
" Waalaikumsalam . Hariz , Ann . Bila sampai Malaysia ? Kenapa tak call mama or papa suruh ambil ? " Bertubi tubi soalan mama .
" Baru ja sampai . Kami tak nak menyusahkan papa and mama . Jadi kami naik teksi jelah " Ujar Hariz .
" Hah mama mana Along ? Mana papa ? Mana Yong ? " Tanyaku .
" Papa gi main golf dengan daddy . Along dengan Yong dalam bilik . Kau pergilah panggil . " Kata mama .
" How about Eryna ? " Tanyaku lagi .
" Paris " Jawab mama pendek .
" Yeah " Sorakku perlahan .

Okay , sampai sini saja . Sambung bab seterusnya okay . stay tune *wink wink love

Sekali Lagi Where stories live. Discover now