Iddianameye soyle girmisti savci;
1968 yili Türkiyesindeki kipirdanislar gozle görülür bir durum arzettigi halde,gaflet,korku,kurnazlik ve ihtiras icerisinde bekleniyor,sukunetle karsilaniyor,devaminda fayda umuluyor,samimi ve gercekci bakislarla karsilaniyordu.O gunlerden bu gune gelindi;basiretliler gelecegi gördüler,gizli yoneticiler kayboldular,kurnazlar lüzumlu dersi hafif gecistirerek aldilar,gafiller uyandilar,korkaklar hala yerlerinde,muhterisler umdukarini bulamadilar:Turk milleti uyanikti...
Savci iddianamesinin sonunda yirmi bir sanik hakkinda 146/1 den ölüm cezasi istiyordu.
Denizler ve avukatlari,16 Temmuz 1971 de mahkemeye guvensizliklerini bildirmisler ve bu istek reddedilmisti.
Davanin avukatlari yaptiklari savunmada,Turkiyenin yapisini,siyasal,toplumsal v ekonomik bunalimin nedenlerini uzun uzun anlatmislar,saniklarin suclari ile istenen ceza arasindaki orantisizligi belirtmislerdi.Avukatlarin savunmalarinda suc bulunmus ve haklarinda dava acilmisti.
Deniz Gezmis ve arkadaslari ortak bir savunma hazirlamislar ve savunmalarina soyle baslamislardi....icinde bulundugumuz şartlar,genis bir savunma yapmamizi ve sahislarimizda zincire vurulmak istenen bilimi ve gercekleri savunmamizi gerektiriyor.
Amacimiz,aleyhimize verilecek cezayi onlemekten çok,dogruluguna inandigimiz doga ve toplum kanunlarinin,insanlik tarihine nasil yon verdigini aciklamaktir.
Toplumlarin tarihi,ezenler ve ezilenler arasindaki mücadelelerin tarihidir.Cagimiza kadar bu mucadelellerde ezilenler daima yenilmislerdi.Fakat 20.yuzyil tarihimiz,ezenlerin barbarligina ve butun baskilarina ragmen ezilenlerin kurtulusuna sahne olmaktadır.
Gunumuzde ezenleri temsil eden ve cikar ugruna yoksul uluslari boyundurugu altinda tutan EMPERYALIZM dir.Insanlik tarihi gericiligin,barbarligin ve vahsetin son kalesi olan emperyalizmin de sonunu mujdeliyor.
Bütün ezilen uluslar,emperyalizme her gun darbe üstüne darbe vuruyorlar.Asirlardir ezenlere karsi mucadelelerde hayatlarini feda edenlerin çabaları boşa gitmemistir.Dunyamiz zaten Türkülerin söylemek üzeredir. ..
Ezenlere karsi verdikleri mucadelelerde,olen tum ezilenlere selam olsun...
Dunyanin ve Ortadogunun en eski devletlerinden biri olan Turkiye,hala kalkinamamis olup,yari bagimli durumdadir.Bir avuc sermaye cevresi Amerikan dolari ugruna ulusumuza ihanet etmis ve bagimsizligimizi yabancilara ticaret konusu yapmislardir.Yurdumuzun bagimsizligi icin giristigimiz bu kavgada Kurtuluş Savasimizda sehit olanlarin onurlarini ve ulusumuzun kaderini korumaya kararli oldugumuzu bildiriyoruz.
Kurtulus Savasimizin tum sehitleine selam olsun.
.............
Cagimiza damgasini vuran en guclu silah bagimsizlik ve kurtuluş savaslaridir.
Emperyalizme karsi verdikleri mucadelelerinde baslarini egmeden kahramanca savasan tun ezilen uluslara selam olsun.
..........
Isciler,koyluler,ogrenciler ve tum yurt severler gericilere kahramanca karsi koymuslar ve bu ugurda.bir cok sehitleri olmustur.
Emperyalizme ve onun emrindeki usaklara karsi verdigimiz kutsal bagimsizlik kavgamizin sehitlerine selam olsun.