Perubahan secara drastik

2.2K 188 2
                                    

VAMPIRE.Satu makhluk yg ditakuti ramai sejak Dari zaman bila author pon x tau.Mereka hidup dgn menghisap darah manusia.Takutnye....Vampire tersebar di seluruh dunia dgn versi yg berbeza tapi tetap menghisap darah.Vampire semakin dilupakan mengikut zaman tetapi mereka masih wujud di kalangan masyarakat dgn menyamar sebagai manusia.Jadi hati2 kerana mungkin org yg disebelah anda adalah Vampire.Jika terserempak dgn vampire di supermarket,cepat2lah ambil terung ataupon timun,jolok dlm mulut dia dan cabut!!!

Aku:Tapi sekarang ni memang ada vampire tepi saya dan takde apa2 sayur dekat saya!!

Author:Berdoa jelah.

Aku:What?!!!No way!!!Heroin mana mati cepat?!!

Back to story….

Aku seorang budak perempuan 14 tahun biasa yg tiba2 dimasukkan ke dlm kelas special yg amat10 terkenal di seluruh dunia.Mcm mana tu?!Aku pon x tau.😏Tapi pada hari kedua aku kt kelas tu,aku tlh berjumpa dgn seekor makhluk penghisap darah yg bukan nyamuk ataupon lintah & pacat tetapi.... Vampire!!!!!!!Aku x tau apa yg terjadi sekarang ni.!!!Laki yg tolong aku masa hari pertama aku,sekarang sedang gigit jari aku!
Dia bangun dan sekarang dia taring dia,ada KT leher aku!!!

Aku:Ahh!!!*tolak Jungkook**Lari lintang pukang balik rumah*

Dlm perjalanan balik rumah…..

Aku:Hu ha hu ha!Apa tadi tu?!Betul ke Jungkook tu vampire?Dan betul ke  aku dh kena gigit dgn dia?Ahh!Aku pening!!!!!

Lepas tu aku pon sampai rumah dan terus masuk bilik sambil pegang leher aku.Abang Youngmin dan Kwangmin tanya aku kenapa aku patah balik tapi aku kata aku pening.Aku x bermaksud nk tipu tapi aku memang x mau abang Youngmin Dan abang Kwangmin tau sbb nanti diorang akan jadi over Dan buat masalah jadi lagi besar.

Di dlm bilik…..

Aku:Betul ke aku kena gigit tadi?*tengok cermin*

Ada 2 tanda gigitan KT leher aku.Aku2 akan jadi vampire ke?!Daripada aku fikir sampai beruban baik aku tidur dulu.Mungkin semua akan jadi baik lepas aku tidur.Mungkin...

Keadaan abang Youngmin dan abang Kwangmin.....

Abang youngmin:Crystal....bau pelik.

Abang kwangmin:Ye betul tu.Bau macam makhluk tu.

Author:Bau apa LA tu?Makhluk APA?

Esoknya.....

Aku:*bangun**mengeliat*Pelik betul mimpi aku malam tadi.Kena gigit ngn vampire?Lawak betul!Mana ada vampire!*bukak tingkap*Hah!Segarnya!Baiklah jom mandi!

Selepas mandi....

Aku:Jom sarapan!*turun tangga*Abg Youngmin,Abg Kwangmin!Good morning~

Abg Youngmin:Haih gembira nampak!

Abg:Ah2 LA!Nampak berseri2 je.Mimpi abg ke?

Aku:Mana ada~*gigit sandwich*Aik?Kenapa x rasa apa2 pon sandwich ni.Rasa tawar je?

Both abg:Hah?Abg rasa elok je.Cukup garam,gula,sos,kicap,asid alkali semua.Selsema ke?Bahaya ni!Cepat bersiap nk pergi hospital!!!!!

Aku:Aih!X apa pon haih!Adik ok je.Don't worry about me and continue eating.

Both abg:But!What if it is a deadly decease?

Aku:It's ok.No but2 anymore.Adik x mau cakap ngn abang kalau abang ketegiaq lagi.

Both abg:No way!!!!!Sekarang juga abg makan.*pulun2 makan*

Aku:Tu baru abg adik.😁Ok lah.Adik x rasa nk makan lagi jadi adik naik dulu ehh.Ok bye!*tiru suara & gaya Dato' Aliff terlajak laris!*

Vampireku Paling Sweet (BTS Fanfic)Where stories live. Discover now