Przy Franciszku siedziałam do wieczora. Dopiero kiedy zaczęło się ściemniać, jedna z służących odprowadziła mnie do mojej komnaty. Nie mogłam jednak zasnąć. Całą noc myślałam o tym,jak bardzo musieliśmy się zmienić przez ostatnie lata. Po kilku godzinach przewracania się z boku na bok, wyjęłam z szufladki stolika papeterię i zapaliłam małą świeczkę.
„Kochana Matko...
U mnie wszystko w porządku...(...)"Pierwszy raz w życiu pisałam list do matki. Zawsze była obok, więc nie było takiej potrzeby. Teraz czułam jednak, że muszę jej coś powiedzieć. Czułam się jak mała dziewczynka, która przybiegała w rozpostarte ramiona matki i siedząc na matczynych kolanach opowiadała o wszystkim, co widziała, słyszała.
„(...)Bash ma cudowną rodzinę. Zapewne pamiętasz księżną Aurelię, jego żonę."Księżną Aurelię. Zaczęłam się zastanawiać, czy wypada mi się tak do niej zwracać. W końcu była żoną księcia.
„(...)Poznałam również Anastasię. Ich córkę. Jest bardzo podobna do matki."
W tym momencie spojrzałam na śpiącą dziewczynę. Właściwie nie miała żadnych zmartwień, poza tym,aby w przyszłości znaleźć miłość. Czegoż można chcieć więcej? Była księżniczką, miała wszystko... Miała też pewność, że za kilka lat nie zasiądzie na tronie.
Perspektywa mojej przyszłości, w porównaniu z przyszłością córki Bash'a miała znaczącą różnicę. Ja byłam jedyną następczynią Szkockiego tronu. Od dziecka uczona dworskich manier, wychowywana nie tylko przez matkę, ale także jej doradców, zapoznawana z problemami kraju. To było moje życie... Życie przyszłej królowej Szkocji.
„(...) Widziałam się także z Franciszkiem.Nie wiem, czy będziesz w stanie w to uwierzyć, ale to już nie ten sam chłopiec, którego kiedyś znałam. Zmienił się...Bardzo..."
O Franciszku nic więcej nie napisałam.Uznałam, iż tyle wystarczy. Reszta pozostanie moją tajemnicą,przynajmniej na razie. Podpisałam list, po czym schowałam do koperty i zakleiłam. Wróciłam do łóżka. Czy matka odpisze? Po raz pierwszy otrzyma ode mnie list. Nie byłam pewna, jak zareaguje.Miałam nadzieję, że gdy go otrzyma, na jej twarzy pojawi się uśmiech.
CZYTASZ
Korona miłości
RomanceNastoletnia Anna, córka królowej Szkocji, postanawia po wielu latach wrócić na dwór Francuski. Początkowo wydaje jej się, że nic się nie zmieniło w ciągu kilkunastu lat. Zmienia zdanie w momencie, w którym spotyka księcia, z którym niegdyś biegała p...