□■□■7.identiti di tukar.□■□■□

114 14 8
                                    

Azlina masih ragu-ragu ,betul ke ni?Rithaif depan aku ni? Bukan!lah

Azlina berpaling ke kiri dan kekanan untuk memastikan betul adakah itu Rithaif yang di kenalnya.
Ada 3 gambar di ruang sudut tepi di belakang Rithaif."Sah dia ada lah Rithaif,budak yang agak selekeh sikit tu. Gambar ibu ada.Aih gambar aku dengan dia bila aku tangkap gambar dengan dia ..siap aku senyum lagi? Mesti edit! .itu .tak penting! Tapi macam tak percaya dia adalah ketua syarikat animetion"katanya dalam hati

Pintu di ketuk, "Tuan Aif,ini ada komik yang di lukis ".kata pemuda itu.
"Letak saja di situ." Sahut Rithaif
"Oh ya saya langsung tak ingat nak tanya nama awak ..siapa nama awak?"

"Aduh aku nak kena bagi tahu nama sebenar aku ker.Tak !tak ! Nanti dia sangka lain pula nanti dia sangka aku beria nak masuk syarikat dia.
"Nama saya...Nur Az..alea. Azalea."
"Oh ok nanti saya minta pekerja saya uruskan!katanya sambil tersenyum"

Rithaif mendail nombor di sebelah nya "Heloo , Afiq minta pembersih tolong bersihkan meja kat...meja sebelah ..siapa tuh.. ha ,Riz!" Dia meletakkan semula telefon nya.
"Oh ya,awak di benarkan keluar dan awak keluar bilik ni belok ke kiri nanti tanya saja lelaki yang pakai cermin mata di situ. "Kata lembut saja Rithaif. "Baik tuan Rithaif".Azlina berlalu keluar.

Macam mana dia boleh jadi ketua animetion dia kan suka seni bina ade kena mengena ker? .Pelik dia ni..Azlina kau tak boleh suka dia..tapi dia macam kaito* arh! Dia musuh kau lah dia hina lukisan kau ingat tak?jangan kata kau lupa ...haih!

Membebel Azlina seorang diri sedar tak sedar dah sampai ke tempat yang di minta Ritahif.

"Oh ya! Petugas tadi, aku kena bagi tahu nama aku Azalea".Azlina terus ketingkat bawah untuk ke kaunter pertanyaan tadi.

"Maafkan saya tegur" Azlina menyapa
"Ye, oh awak Azlina ."kata petugas itu.

"Shuu..Awak,jangan panggil saya Azlina, panggil saya Azalea tau".Dia meletakkan jari telunjuk di bibir.

Petugas itu hairan."Kenapa,pula"

"Sebab...nanti awak akan tahu, tolong saya,saya sangat percayakan awak".Rayu Azlina.

"Ok Apepun, saya Syafiqa" katanya menghulurkan tangan .Azlina menyambut.

Jadi pembaca jangan keliru antara Azlina dan Azalea .Orang yang sama sahaja,Oleh kerana ingin bekerja di sini dah banyak kena interview asyik tak dapat terpaksalah.. kalau tak tak de nyer=_=

Azlina kembali ke tempat yang diminta Rithaif tadi. ~~wah cantik nye tempat semua ada dari pen ke kertas ,buku ,buku cacatan semua lengkap~~.Sebelah Azlina budak lelaki yang memakai cermin mata,macam korea sikit 30% (hensem gak! Haish gatal sejak bila pandai mengatal,orang dalam syarikat ni hensem hensem)..

"bermulalah penyamaran sebagai Azalea harap tak de siapa sebut nama sebenar aku dekat syarikat ni"

"AZLINA.."
Kedengaran seorang pemuda memangilnya.

Azlina terkejut alamak siapa panggil aku Azlina kalau Rithaif tahu habis..
Azlina berpaling ,rupanya Rithaif! Memang dia!
Alamak petugas tadi bagi tahu ker?
Omg!!!Habis !!aku..
~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~

Ps: komen lah para pembaca saya terima segala komen kesalahan ,saya tahu banyak kesalahan cuma saya lembab untuk mengesan!~kikiki~

Mahu Aku Buktikan Kerana DiaWhere stories live. Discover now