¤○¤○¥£k€¡¿¤○¤○

102 12 0
                                    

Di Bilik Rithaif..
"Awak boleh saya tanya awak soalan".
"Boleh silakan" ucap Azlina dengan tenang tetapi dalam hati gelabah monyet,monyet pun tahu nak rillex.degup~
"Awak Azlina kan Adik angkat saya?"
Pantas sekali Azlina menggeleng.
"Ouh mungkin perasaan saya je,"
"Tuan salah orang ni! Ermm mm ke ke napa tu a an "Kata Azlina.~~nak kantoi nih!
"Awak nak tahu sikap awak lebih kurang macam adik saya...saya rindu sangat dia..berapa tahun saya dah tak jumpa dia ,dia antara orang paling saya sayang !"ujar Rithaif

Azlina terpaku,hanya mendengar sahaja luahan hati Rithaif.
"Dulu saya ego sangat,belagak,dengan dia tapi saya bukan ape saya takut dia tak de hala tuju nanti dan tak de impian sekarang saya rindu sangat kat dia..."
Rithaif berasa meluahkan kepada Azlina.Perlahan air mata jatuh ke pipi .
Azlina hanya melihat reaksi Rithaif.Dalam hati dia pun terharu tidak sangka Rithaif menganggapnya seperti itu.Azlina mengeluarkan sapu tangan kesayangannya selama belasan tahun..(dah lapuk)dan dihulurkan kepada Rithaif.Rithaif hanya melihat saja.Azlina membuat isyarat bagi menyuruh dia mengambil.Rithaif mengambil dan menyapu pipinya.

Azlina cuba menenangkan Rithaif." Tuan jangan menangis,nanti hilang handsome."Azlina cuba membuat lawak tapi hakikatnya benar.~~~lawak jenis apakah kau buat niyh!

Rithaif tersenyum tawa.Habis ketawa dia mulai sedih.

"Tuan saya paham perasaan tuan saya pun ade abang yang dah lama saya tak jumpa,jadi saya faham perasaan tuan kalau Tuan tidak kesah saya boleh menjadi pendengar setia..~~~~ceyh,pasal ape aku cakap macam tuh?.degup!

"Terima kasih, Azalea.Awak kawan baik pernah saya ada! " Rithaif tersenyum.
"Maaf saya nak melukis komik yer tuan minggu depan kena publish kat majalah " kata Azlina.
Azlina berlalu pergi.

Rithaif merenung sapu tangan Azlina tidak sedar dia masih memegangnya.Tertera perkataan LINA di sapu tangan nya. AKU TAHU!

🍃🍃🍃🍃🍃🌹🍃🍃🌸🌸🍃🍃🌹🍃🍃🍃🍃🍃

Azlina sedang menyiram pokok bunga di halaman rumahnya.~~~wah cantik dah bunga ni..teringat main perang air dengan Rithaif dulu.

"Kau buat ape tu budak nerd anime"soal Rithaif.
"Nothing"
"Bukan kau tengah tanam pokok ker?"
"Bukan!"~~geram aku asyik mamat ni tanya
"Ye eyalah aku tengah tanam pokok .."balasku
"Pokok kena siram kan ?"
"Yerh...."balasku bertambah geram
~~Dasar tak pernah tanam pokok!.
"Nah ambil nih!"
Rithaif bukan menyiram pokok tetapi menyiram tuan punya pokok!
"Arh!!basah!," jeritku
"Nah"~~Ambik kau!power satu baldi aku bagi.
Mulalah perang perang air..
Hiah!

Wah wah wah patutlah nak masak bekalan tersekat sekat rupanya ade sesi perang jangan nanti ade yang jatuh tersungkur sudah!.umur dah belasan tahun macam budak budak!.bebel Datin Melia

"Azlina "
Lamunannya hilang.
"Kenapa ibu?" Soal Azlina.
"Ade tetamu VIP" jawab ibunya.

Mahu Aku Buktikan Kerana DiaWhere stories live. Discover now