last

174 15 11
                                    

Azlina menyiapkan beg bagasinya untuk ke jepun.Tak sabar baginya untuk ke sana.Tiket sudah di tempat Azlina menempahnya sendiri agar tidak diketahui Rithaif.

"Yessss....akhirnya. dah lama ku tunggu."

"Kat sana jangan merayau tau kat sana dengar cakap bos tu!"kata ibu yang tadi asyik melihat aku duduk di atas katil.

"Hmmm okey ibu"kataku tapi tangan laju mengemas beg.

"Kat sana jangan nak gorat orang jepun kat sana eh"kata ayah pula.

"Ish walaupun Azlina minat jepun tapi iman Azlina tetap kuat."kata ku mengenggam tangan.

Sebelum keluar aku menyalam ibu dan ayah.Aku menaiki teksi kelampangan terbang KLIA.Bos Rithaif yang belanja.Di sana aku tunggu di pintu itu seperti orang pengawal kehulu hilir hampir 1 jam.Mana taknya batang hidung Rithaif pun tak nampak Adoii.Tiba tiba telefon ku berbunyi tertera nama mamat kaito di situ. Gatal.Aku mengangkat.

"Hello!Tuan kat mana saya dah tunggu tuan.."
"Ape!?Tuan dalam kedai cafe dalam ...?"
"Oh okey lah saya ke sana!"
Aku memutuskan talian.HURH!dia ni!kata kat pintu masuk....aish dia sedap sedap minum aku ni?macam pengawal masuk.Pengawal masuk tu pun pandang aku pelik.

Tu pun pun baru nampak...

"Tuan saya cari tuan kat pintu masuk,"

"Oh maaf ye saya lupa "

"Makan dulu berlepas jam 4 petang sekarang pukul 1."

"Baik!"

Kami ke kaunter untuk melapor diri bahawa kami datang ke lampangan terbang.
Setelah itu kami hanya tunggu untuk berlepas.Aku duduk di sebelah Rithaif.Sesekali aku tertidur.Kepala aku dilentokkan pada beg Rithaif macam beg budak sekolah menengah.

"Haish masa kat rumah tak tidur ke Azalea oii"
Rithaif mencocok bahu aku.Aih aku tidur.Berdengkur tak.?.Ade air liur keluar ke? pelbagai soalan bermain di fikiran.

"Jom dah nak masuk kapal terbang. ni."

"Oh ok!"warh shok oh tidur tapi atas beg dia.

Di kapal terbang, kali ini aku pulak kena.Rithaif tertidur bersandarkan bahu aku.Macam mana ni ...tapi belapik..kesian nak bangunkan tadi dia jaga aku masa aku tidur.Diam je lah.Hampir satu jam adoooiii bahu aku tak larat..."Ya tuhan berat jugak kepala dia"

Tiba tiba dalam 5 minit dia bangun, dia dengar tak?agak agak?

"Warh!!!!!!!maaf sebab saya tertidur kat bahu awak?"

Aku diam.

"Awak suka saya tidur kat bahu awak ker?!....."

Muka aku panas terus aku memandang luar tingkap.

"Saya guraulah.!"

Skip dah sampai......

"Dah jom pergi hotel tempah bilik okey...."

Aku mengangguk!

Dah masuk bilik..apelagi baring lah...bilik aku sebelah bilik dia.

Mesej masuk"Malam makan sama eh"

"Okey..." balas aku.menaip laju di handpone.

~~~~Skip~~

~~~~~~~skip.. dah bertemu kawan jepun~ hari ketiga ~~~~~~~~

Jalan jalan! Yey!!

Aku berjalan bersama sama Rithaif ke taman sakura. Masa tuh ada angin.so Gugur daun nye sikit wah.....

Sedar tak sedar gambar ku di ambil Rithaif..
Arhh..malu..

"Tuan jangan macam ni!"jerit ku

"Tak payah panggil saya Tuan cuma Rithaif." Katanya.

Aku duduk di bangku,Rithaif duduk disebelah.

"Merajuk ke adik ku "ujar Rithaif

Aku terkejut.!

"Aku dah tahu dah Azlina dah lama aku tahu.aku rindu kau.aku suka kau"katanya lagi.

Air mata aku mengalir aku tak dapat kawal aku menangis aku berlari..

"AZLINA....DENGAR APE AKU NAK CAKAP DULU." Dia menjerit.

Aku berhenti kira kira 50 meter jauh antara aku dan dia.

"AKU SUKA KAU SEJAK PERTAMA KALI AKU JUMPA KAU SEBAGAI ADIK ANGKAT AKU AKU JELES KAU LAGI PANDAI MELUKIS.AKU EGO SEBAB AKU TAK NAK KAU DIRAMPAS ORANG AKU NAK KAU FOKUS KAT KARYA KAU.".Luah Rithaif

Kedengaran selangkah demi selangkah mendekati aku,gugur daun sakura aku terasa didalam drama korea.

"Kau tak ingat ke janji aku dulu aku nak tubuhkan syarikat aku sendiri aku nak buktikan kau dulu?.". Kata aku aku ingin meluahkan segalanya.

"TAK!TAK PERLU kau tak perlu buktikan sebab kau dah buktikan kau dah masuk syarikat aku..kau dah terbitkan buku kat jepun pulak sekarang ni."Suara itu menjadi perlahan kerana Rithaif sudah berada di hadapan ku.

Air mata ku disapu mengunakan sapu tangan yang pernah ku beri pada Rithaif.
Aku diam.
"Aku mintak maaf atas kesilapan aku..aku suka kau aku ubah bidang aku sebab kau..aku ubah pernampilan kaito ni sebab kau aku ubah diri aku segala galanya untuk kau."

"Kau maafkan aku.?".soalnya lagi.
"Baik buku lama kita buang bukak buku baru pula."kata ku lalu tersenyum.

Tiba tiba ade ade beberapa orang yang kami dari belakang. " Wah!!!!!"Kak,Ayah dan mak serta
Kawan Rithaif.

"Pewwwet rancangan kita berjayakan ayah"kata kak Aisyah.

Aku dah Rithaif membuat muka tidak faham

"Sebenarnya kami yang rancang semua ni"terang ayah.Ibu hanya tersenyum."Kami baru sampai semalam."kata Kak Aisyah pulak.

"Akhirnya bersatu jugak. Jom ayah belanja makan...".kata ayah.

Aku Rithaif jalan bersama tetapi di belakang ibu ayah kawan Rithaif dan kak Aisyah.

Aku berbisik di telinga Rithaif.
"Macam mana kau tahu aku suka kaito?"
"Adalah "jawapnya.
"Wei!"aku mencubit bahu Rithaif.
"Ok..aku ambil buku diary kau sebelum aku pindah dari rumah kau!"jelasnya.

"What!!!!!!!"agak sedikit kuat tetapi dalam keadaan berbisik.

"Kau tulis kat buku tu kalau lah Rithaif tu Rambut macam kaito dan kemas sikit mesti hensem."

Arhhhhh malu nya aku!

"Rithaif"panggil aku."hmm?" Jawapnya..

"Aishiteru".kata aku perlahan . Dia tersenyum senget ..comeii

Kami sekeluarga dan kawan jepun Rithaif berjalan ke kedai halal jepun.

Aku akan rindu saat ini~~~~~~~

Pengajaran:
Kita tak boleh putus asa,dan yakin dengan impian kita sabar dengan dugaan dan kata orang sebab kita tahu ape yang terbaik untuk diri kita dan takdir ditetapkan oleh tuhan yang maha esa..jika kita rajin berusaha..pasti kejayaan ada di tangan kita!■■■

Jadi jangan berputus asa untuk buat cerita yang lebih baik!!

■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■□■

Dah penghujungnya...okey tak? maaf lah sebab rasa macam pendek sangat babnya.sumimasen* ape pun...harap berseronok dengan cerita lain..dari author!!

*Author baru je dalam whtpadni!*

Mahu Aku Buktikan Kerana DiaWhere stories live. Discover now