Rithaif>>>>
"Kenapa perassan aku ni ...degup tak henti-henti baru kenal je kot! Arh dia nampak ke muka aku tadi."
Rithaif mengerut dahi.Tak tahu kenapa dia berasa dekat dengan Azalea/secara rahsianya Azlina.Dia berasa sangat kenal dengan perempuan itu.
"Jangan jangan dia Azlina gaya dia serupa tapi Azlina dia kan pakai cemin mata".
"Lebih baik aku ajak papa pergi rumah Azlina"
-----------------**********************-----------------------Aiyak! Asal aku nih dok tak henti fikir pasal dia .....sabar Azlina sabar....jangan fikir pasal dia tau...Sebulan berlalu, Azlina dan Rithaif makin rapat.Makin Azlina ingin jauh kan diri makin dekat Rithaif.Tak tahu lah kenapa!
Azlina:Tuan Rithaif! ini lukisan yang tuan minta.
Rithaif:okey , mari saya tengok...hmm..hm..okey nanti awak buat buku depan dia .Nanti saya nak adekan mesyuarat jam 10 nanti ye!
Azlina:baik!Azlina keluar dari bilik Rithaif.~~Siap pun lukisan aku harap dia suka. Azlina kembali ke mejanya semula.Azlina memandang lelaki di sebelahnya,lelaki yang bercermin mata.Azlina mula menyapanya.Dah sebulan tak pernah sapa ,dia pun macam pendiam jek.staff lain semua macam tak suka dia tapi hasil kerja dia cantik sangat!
Hai!awak maaf saya tak pernah sapa awak.
Dalam hati lelaki itu berkata kenapa tiba-tiba perempuan ni nak tegur?
Saya rasa kita perlu lah saling cakap-bercakap tidak boleh diam saja kan boleh saya jadi kawan awak."
Azlina duduk di tempat kerjanya.
Lelaki itu mengangguk.
"Saya Azalea." Kata,Azlina memperkenalkan diri.
"Saya Fathir atau ramai orang panggil Riz sebab kawan saya yang panggil itu jadi ramai ikut panggil nama itu.saya bukan ape,saya tak suka dengan staff lain yang suka bergosip,lain lah macam awak okey sebab,saya perhatikan awak ,awak bekerja rajin!"kata Fathir mengengamkan tangan.
Azlina mula malu malu ~~perasan dah aku nih..
"Tak de lah awak lah."kata Azlina cuba menahan malu .
Awak maaf kalau saya tak pernah tegur awak!saya takut awak tak nak kawan dengan saya..
Tak delah ,saya pun minta maaf sebab sombong sangat saya tak patut ingat semua orang sama sajakan!Telefon dia meja berbunyi.
Azlina mengankat."hmm oh sekarang ,baik.......baik"
Jom masuk bilik mesyuarat.
Fathir mengaguk dan mengikut Azlina masuk ke bilik menyuarat di sebelah bilik tuan mereka.Rithaif masuk kedalam pejabat.
"Awak tahu tak kenapa saya panggil antara awak semua?
"Nak bagi gaji lebih"jawab salah satu perkeja itu.
"Salah"
"Nak pecat kami ker "seorang lagi
Semua muka mulai pucat seperti nampak hantu lalu.
"Tak lah"
Semua muka lega.
"Saya nak kamu semua bagi cadangan untuk cerita baru ditayangkan di syarikat baru"
"Superhero ker?" Tanya salah satu perja lain.
Tak asyik superhero jer boboiboylah,ejen ali lah tak! saya nak lain .
"Macam mana kalau tentang pengajaran macam impian ke jepun ker,pasal budak sekolah menengah sikit"ujar Azlina
"Saya setuju" ujar Fathir.
"Okey juga"kata Rithaif sambil membelek tali lehernya.
"Semua setuju tak"soal Rithaif.
Semua menganguk,ade yang mencelah"yelah tuan kalau tak...melawan tuan pulak"kata pekerja.
"Azalea,ke bilik saya" arah Rithaif.
"Baik!"ape yang dia nak nih!degup!Hai, pembaca! maaf bulan puasa ni tak dapt nak updte. Insha allah, lepas raya habis satu cerita saya update!dan ade cerita baru nanti saya update maaf semua! Maaf juga untuk kesalahan bahasa yg tlh updte yang lalu..ape pun komen lah^_^
YOU ARE READING
Mahu Aku Buktikan Kerana Dia
RandomTerimalah ...Ini adalah cerita pendek rekaan saya. Untuk pemgemar manga! ~~Mahu aku buktikan kerana dia~~ "Kau tak ingat ke janji aku dulu aku nak tubuhkan syarikat aku sendiri aku nak buktikan kau dulu.". Azlina. "AKU SUKA KAU SEJAK PERTAMA KALI AK...