" warhh!! Hari ni dah lambat pergi kerja."
Azlina bangun ke bilik mandi.Habis bersiap dia berlari ke bawah untuk mengambil sarapan pagi. Dum" dum".bunyi hentakan kaki menuruni tangga."Astagfirullah,nak gempa rumah dibuat nye?!"
"Maaf ibu nak cepat dah lambt sangat ni!"
"Kalau ye pun jangan lah sampai macamtu sekali dengar jiran nanti lagi pun tak elok anak perempuan lari macam tu".bebel ibu Azlina.
Sedar tak sedar ibu Azlina,Azlina pun sudah memakai kasut sambil roti di kepit mulutnya."bye ibu. Dah lambat nanti bos marah ".Dia berlalu keluar.
"Azlina Azlina sikap tak berubah kan sikap hampir sama macam Rithaif ".katanya seorang diri.
kunci di poket di keluar kan.
"Yeh! Motor baru!Thanks Ayah!"
Azlina membawa motor pecut.Hope Rithaif tak marah..cepat.!".. hon hon".
"Deii bawak itu motor kasi hati hatilah ."jerit orang india pandu lori.
Buat tak tahu jek.Azlina memasuki syarikat tanpa membawa beg.Hampir saja di meja Azlina ...AlaMak
Aku tak bawak beg!
Tiba tiba Azlina terpandang Rirhaif sedang berjalan dengan seseorang.Ayah?aduh...hari ni ker?
Macam mana niy ha!"Fathir awak nanti cakapkan kat bos saya sakit tiba tiba tau...bye ." .Azlina terus pergi sebelum Fathir menanya soalan kenapa.
Azlina terus berlari ke motor.
Sampai di meja Azalea,Rithaif berasa aneh sepertinya tadi di nampak Azlina di meja tapi tiba tiba tak de.
"Fathir,mana Azalea saya rasa nampak dia di sini?"soal Rithaif.
"Ouh saya tak pasti!tadi dia ade tapi dia kata sakit perut muka pun macam pucat semacam jek"terang Fathir.
"Ouh ok.."kata Rithaif pada Fathir.
Rithaif membawa ayah ke cafe berhampiran.
"Maaf ayah Azalea tiba tiba tak datang pulak"kata Rithaif agak kecewa."Ok tak pe,oh ye kamu kata nak pergi jepun. "
"Aah ayah "kata Rithaif sambil menyedut air minumannya.
"Dengan Azalea jek, Azlina?"
"Sebenarnya Azalea tuh Azlina!"
"Mana kamu tahu"soal ayah Azlina ,betul ker?
"Dia sorok kan identiti dia.."
"Kenapa pulak ?"
"Ntah lah nanti kita akan tahu."
"Ok jadi ayah luluskan kamu pergi kalau memang Azlina lah!"
"Jangan risau ayah dia memang Azlina ".
"Ok nanti cakap kat dia yeh!"
"Ok!yes!"
Kat jepun nanti aku akan tahu segala galanya Azlina
Sejauh mana kau sorok kan semakin dekat aku siasat...............
Dah nak sampai habis dah cerita ni maaf untuk ada ejaan salah..dan rasa macam boringkan cerita ni, author akan cuba buat cerita lain nanti tunggu jer?
!apapun santai yer ... walaupun berpuasa penatkan! *membebel pulak author ni*oklah ceria selalu.
YOU ARE READING
Mahu Aku Buktikan Kerana Dia
SonstigesTerimalah ...Ini adalah cerita pendek rekaan saya. Untuk pemgemar manga! ~~Mahu aku buktikan kerana dia~~ "Kau tak ingat ke janji aku dulu aku nak tubuhkan syarikat aku sendiri aku nak buktikan kau dulu.". Azlina. "AKU SUKA KAU SEJAK PERTAMA KALI AK...