■□■□■□d€nGan D¡a ■□■□■□

94 11 0
                                    

~~Rithaif tersenyum pada aku,muka aku mula panas!comel sangat Apa aku merepek nih?.Tiba tiba aku tersenyum kat dia .Azlina kenapa kau ter senyum kat dia?~

Rithaif memaling ke arah lain seakan membuat tidak nampak.~~~haish comel nye dia ~~

Sedar tak sedar  warna baju Azlina lebih kurang sama bajunya.Saja kakaknya mengusik.

"Pewwet warna baju sama..wuu u  "OWO.
Ibu dan ayah ketawakan Azlina dan Rithaif

Azlina dan Rithaif saling berpandang kira kira 10 saat.

~~aah lah~~. Detik hati Azlina

~~Hrmmmm kerja kakak lah ni~~ Rithaif menjeling Kakaknya."bile nak start nih".malas Rithaif daripada tadi asyik mengusiknya dari rumah ke kerita sampai rumah Azlina.~~~~bosan~~=_=

○●○SKIP ●○●

"ok potong kek sama lah. Azlina belah kanan  Rith sebelah kiri saling menghadap.Akak nak ambil gambar."

"Mengada gada kakak ni"bebel Rithaif secara perlahan.Namun Azlina masih boleh mendengar.

"Senyum"kata Aisyah,Aisyah seperti sedang mengambil foto model.Maklumlah jurugambar sekarangkan.

Setelah itu mereka di beri hadiah oleh ibu bapa dan akak!

"Nah! Ni hadiah dari ayah".Ayah Azlina memberi kotak kecil kepada Azlina dan kotak besar untuk Rithaif.

"Woh,ayah kenapa Rithaif punya besar Azlina punya kecik!." Kata Azlina sedikit  manja.

"Sebab Abang  sesuai besar adik sesuai kecik"celah Rithaif.

~~~Issh gelar diri tu abang pulak ..umur sebaya jek~~kata Azlina perlahan.

"Ape?"kata Rithaif

Azlina diam."Dah bila nak buka tuh?"kata Ayah.
"Boleh bukak ker?" Soal Azlina."tak tahun depan" jawap ayahnya."hihihi"gelak Rithaif dan mendapat cubitan berbisa yang dah lama tak dapat daripada Azlina.

"Aih? Kunci apeni ? .
"kunci motor..."belum sempat ayah menghabiskan ayat Azlina laju ke luar ingin melihat motor  yang dikata ayahnya.Rithaif membuka hadiahnya.

Dia begitu gembira melihat motor yamaha LC yang  diidamkan dari dulu. Tiba ayahnya datang sebelahnya dia terus memeluk dan mengucapkan terima kasih.

"Eh?Rithaif pun dapat hadiah yang di idamkan pun tak sampai macam ni " kata ayahnya seperti sesak nafas dengan pelukan anaknya.Ayahnya meleraikan pelukan dan mengosok kepala Azlina.

Kakak Aisyah mengambil kesempatan megambil gambar.hihhih nakal.

"Wah ayah bagi Rithaif camera dari London,camera mahal kan ni"kata Rithaif pula sambil membelek camera mahal buatan London tahan lasak. Giliran Rithaif memeluk ayah Azlina.

"Kalau macam ni hari hari mau hari hari ayah pensan Dua dua anak ayah ."

~~~dia cuma anak angkat ayah je~~Azlina.

"Ini hadiah dari ibu pula".
Ibu membawa mee sup kegemaran aku dan Rithaif .
"Special for this night."

Aku melihat Rithaif,dia pun sama.

~~aku dan Rithaif macam dah kecur air liur dah lama tak makan ibu punya sup! ◆◆warh.~~

Mahu Aku Buktikan Kerana DiaWhere stories live. Discover now