◇¤◇¤P£rD@mAİ@N◇¤◇¤

109 12 3
                                    

◇●◇Di rumah○◆○◆

~~warh  ayah nak jumpa aku !?habislah~~.Azlina pulang seperti terlalu penat, beg  sandang kesayanganya dilepaskan begitu saja di tepi sofa lalu baring di sofa.~~haish komik ni komik tu warh penat!~~ Azlina sampai kan terlelap!

HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO AZLINA
HAPPY BIRTHDAY TO YOU......

Ibu datang dengan beriringan kek bersama ayah keruang tamu.Azlina yang tidur kini terjaga melihat ibu dan ayahnya lalu dia bertanya ."hari lahir siapa ni?"

"Hari jadi siapa ni?"ulang ibu-nya .

"Hai hari jadi sendiri pun tak ingat?

"Hari ni tarikh dua puluh..."Azlina cuba mengigati tarikh hari ini ."oh ya Birthday Azlina"katanya dengan gembira sekali.

"Kerja sampai tak ingat birthday sendiri?"celah bapanya.

"Dah pergi mandi dan Rithaif nanti sampai dengan kakak sambut hari jadi Rithaif sekali!"kata  ayah nya lagi.

"Azlina kena...sambut Dengan Rithaif sekali!?Azlina agak terkejut.

"Iya! Bulan kamu dengan rithaif kan sama serta tahun sekali"kata ibunya pula.

"Tapi tarikh tak sama lah."merajuk Azlina.

"Ape salah nya, kamu ni ego sangat lah dari dulu tak suka Rithaif dan sering bergaduh."kata ayahnya agak keras.

"Ayah tak tahu sikap dia yang suka cari pasal dan lagi ego daripada Azlina".kata Azlina , sudah lama dia bertahan daripada diam membisu. Azlina segera ke biliknya tanda merajuk.

"Sikit masuk bilik semua perkara mesti masuk bilik." Kata  Dato'Syah sambil menjeling Azlina.

"Dah...saya pergi pujuk dia " kata Datin Melia

Azlina merajuk menaiki atas dan masuk ke dalam biliknya.Dia suka meluahkan saja pada patung kegemaran nya.

Ibu mengetuk pintu Azlina."Dah lah tuh Azlina jangan ambil hati pasal ayah kamu."

"Masuklah ibu "

"Ibu  faham tapi kamu harus berbaik dengan Rithaif sampai bile kamu nak saling bermusuh.Mana tahu dia dah berubah, dulu dia belum matang mana tahu dah matang Sekarang?" Pujuk Ibu.

Azlina diam ketika.~~betul kata ibu sekarang Rithaif kan dah berubah,dia lebih pandai bergaya,ade syarikat dan sikap dia dah lain...elok aku berdamai~~

"Baik ibu Azlina akan berdamai dengan Rithaif".Kata Azlina dengan lembut.

"Macam itu anak ibu" kata ibu sambil mengusap kepala Azlina

"Ok pergi mandi dan jangan lupa pakai baju yang pernah ibu beri tu tak pernah nampak pun Az^lina pakai." Arah ibunya.

"Yosh!*baiklah"

Azlina siap memakai baju jubah berwarna biru langit digayakan dengan sedikit kilat dan manik di bahagian hujung bajunya.Tudung berwarna unggu sedikit bercampur biru laut dililit di kepala dan di pin.Ibunya masuk ke dalam bilik Azlina.

"Wah dah pakai bergaya sekarang? Macam pengantin ,macam ni lah cantik asyik pakai seluar je, tak pernah pakai kain."

"Ibu ni ade ade je lah"

"Kakak Aisyah dan Rithaif dah sampai"

"Jom turun" kata Azlina

Azlina turun ke bawah dengan mengangkat baju bawah nya.~~~arh panjang sangat ibu beli~~

Rithaif memandang Azlina agak lama ketika menuruni tangga.~~asal dia pandang aku semacam?~~

~~~ALAMAK AKU LUPA NAK PAKAI CERMIN MATA~~~









Mahu Aku Buktikan Kerana DiaWhere stories live. Discover now