Sebavedomie a sebaúcta

125 3 4
                                    

Sebavedomie a sebaúcta

V dnešnej dobe tak často skloňované slová. Ale čo to vlastne je? Nejaké sebavedomie? Stretávame sa s rôznymi ľuďmi. Povieme: "Ten má teda vysoké sebavedomie". Alebo naopak. Ale čo to sebavedomie vlastne znamená?

Seba-vedomie
Znamená to,že si uvedomujeme "seba". To neznamená, že keď som sebavedomá, správam sa a pôsobím namyslene alebo arogantne. Seba-vedomie znamená, že človek si je vedomý svojich pozitívnych a taktiež aj negatívnych vlastností. Prijíma sám seba takého aký je. Dobre tak mám takéto a takéto plusy, takéto mínusy, urobila som také a také chyby ale poučila som sa. Bodka. Hotovo. Nebudem samú seba ponižovať a nenávidieť iba preto, že som urobila chybu. Pretože keď nerobím aj chyby, nikam sa neposúvam.

Sebaúcta

A sebaúcta? Klasický príklad. Mám rada kávu,čokoládu,niektorí cigarety. Stáva sa z toho závislosť. Keď človek nemá svoju rannú cigaretku, má celý deň zlú náladu, je nervózny, a všetko je kvôli sprostej "cigaretke". Taká istá môže byť závislosť na pochvale druhých. Kúpim si nové šaty len kvôli priateľovi a on mi ich nepochváli. Uvarím manželovi štvorchodovú večeru a on mi nepovie ani to trápne "ďakujem". Tak som smutná,zdutá celý večer.Tak? Nie. Sebaúcta sa zo mňa tým úplne stratila. Nevarila som to s dobrým pocitom, nechválila som pri tom samú seba, že aha aká som šikovná, rada varím, je to chutné... Varila som to len pre tú pochvalu na ktorej som závislá. A teraz, keď sa za to pochválim sama, že áno som šikovná, baví ma to, dám vibráciu do svojho vnútra a nepotrebujem pochvalu iných. Som to proste ja, sama sa pochválim, a keď ma pochváli manžel, tak mi to tú eufóriu len pridá, ale ja nemôžem byť závislá na pochvale iných. To je sebaúcta. A tak je to v každej situácii.

Motivácia-Sprav si dokonalý životWhere stories live. Discover now