Bab 8 : Syak

3.1K 3 0
                                    

[Arif]

Ara, kau pergi mana tahu tak abang dengan adik rindu kau . Balik la ra , kenapa kau buat perangai macam ni tak faham aku . Kau marah ke dengan abang tapi dua tiga hari lepas kau okay je

"Abang"

Arif terjaga dari lamunannya . Ah nora kau ni kacau saja.

"Em kenapa"

"Nora dah siap masak jum turun makan"

"Kau ingat aku ada selera nak makan dengan Ara tak balik rumah lagi ni"

"Abang kena makan nanti sakit susah pulak"

"Em"

Nora berjalan dihadapanku aku membuntutinya . Aku lihat badannya yang berlengok mengikuti irama pergerakan sungguh cantik . Ah kenapa nak berjubah labuh bagai . Badan kau cantik dik . Ereksi ku kelihatan sudah mengeras . Kau sudah mencanak tidak kesah adik ataupun siapa pasti aku bantai .

"Abang"

"Em"

"Kenapa pandang nora macam tu?"

"Badan kau cantik" kata Arif separa berbisik

"Hah ? Apa nora tak dengar"

"Takde apa lah jum makan . Tadi kau beria-ria sangat nak makan"

Aku melabuhkan punggung di kerusi yang bertentangan dengan Nora . Ketika dia sedang menyenduk nasi ke pingganku dapat aku lihat kulit tangannya yang putih mulus yang terdedah hingga ke pelipat siku.

"Ish abang tengok apa?" Kata nora sambil menurunkan lengan bajunya.

"Tak, aku tengok kulit kau . Putih tapi kau ikut siapa mak ayah bukan putih macam kau pun"

"Tak tahu" nora seolah-olah gelisah bila dia pandang dia begitu oleh abangnya sendiri.

Itu baru pandang sedikit kalau lihat lebih entahlah apa reaksi dia . Hai nora nora ni yang buat aku idamkan kau ni . Desis hati Arif

[Nora]

Aku pelik dengan sikap abang semenjak dua ni. Suka sangat pandang aku . Pernah baru-baru ni aku mandi dan tak bawak baju salin ke bilik air . Selalunya aku tukar baju siap-siap dalam bilik air tapi memandangkan haritu abang pergi kerja aku malas lah nak bawak baju salin . Lepas aku siap mandi aku berkemban dengan kain tuala yang separas peha tu saja .

Ketika aku keluar dari bilik air aku nampak abang tengah tenung aku . Tenungan yang pelik . Tak pelik macam mana dia tenung dekat peha aku kejap-kejap larikan mata dia dekat dada aku macam mana aku tak takut . Ya Allah kalau ara ada tak ada la aku takut sangat .

Bukan aku tak tahu perangai abang yang sering bertukar pasangan ketika di New York dulu. Pernah sekali aku ternampak abang dengan pasangannya bersegama di bilik tidur . Pernah aku menegur tapi hampir ditamparnya muka aku .

Haish Arif kau buat aku tak senang duduk tahu tak .
____________________________________

Arif pergi ke pejabatnya awal jam lapan pagi . Dia begitu bersemangat sekali ingin ke pejabat kerana dia tahu beberapa orang staffnya merupakan kawan kepada Ara.

"Selamat pagi Encik Arif"

"Ya , pagi ha Rina awak kenalkan staff yang berkawan dengan adik saya? . Nanti awak panggilkan mereka ke bilik saya ya"

"Baiklah encik"

Bingkas setiausahanya berjalan menuju ke ruangan pejabat tingkat 3 . Rasa dia ramai kenalan Ara di sana . Setelah memanggil tiga orang staff , dia bersama mereka menuju ke bilik Arif. Pintu diketuk

KosongWhere stories live. Discover now