Bab 7 : Rahsia Apa Lagi Ara

3.4K 5 0
                                    

"Anep ,aku rasa mamat yang kau nampak dengan Ara haritu abang dia lah"

Sekali lagi aku menghela nafas lega.

"Kau tahu mana dam eh kalau tak pasti jangan nak memandai la lagipun yang aku tahu ara tu anak tunggal"

"Ya Allah memandai apenya nep . Bapak Ara nama Datuk Kamarul kan?"

"Ha'ah"

"Haa jadi betul la tu abang dia"

"Kau tahu mana?"

"Dia boss dekat tempat kerja aku . Baru balik dari New York dan lepas ni dia nak tinggal terus kat Malaysia"

"Ah tak percaya aku"

Betul ke apa yang Anep katakan . Jika betul matilah aku . Sudah aku fikirkan hendak mengaitkan kehilangan Ara dengan lelaki itu tetapi sekarang suatu kebenaran yang akan memusnahkan segalanya . Ah sial

"Betul nep , tapi dia balik sini bukan sorang tapi dengan adik dia , Nora"

"Ape lagi ni dam , hubungan aku dengan Ara dah dekat 4 tahun dah . Kenapa aku tak tahu semua ni "

"Tu la yang aku nak cerita dekat kau ni . Masa aku cerita kau jangan nak mencelah ea kalau tak aku tampar kau jatuh dalam tasik tu"

Sempat lagi mamat jambu ni berjenaka bodoh.

"Cepat la cerita"

"Okay masa Ara 13 tahun mak ayah dia bercerai . Dia ada tiga beradik . Arif dengan nora . Kau tahu kan mak dia tu bukan pure malaysia? Tu yang dia cantik sebab mix"

"Hmm"

"Mak dia asl New York lepas kahwin dengan bapak dia terus duduk Malaysia . Okay nak jadi cerita lepas mak bapak Ara bercerai , mak dia bawak arif dengan nora balik New York tinggal Ara dengan bapak dia"

"Asal mak dia tinggalkan Ara"

"Aku tak tahu bro tu kau tanya Ara sendiri"

"Ah pasal siblings dia pun tak cerita dekat aku ni kan pulak pasal isu sensetif tu"

" aku dengar boss aku cerita Ara tu benci dia dengan nora tu dia tak pernah cerita pasal diorang "

Satu lagi kebenaran terbongkar . Apa lagi yang kau tipu aku ni Ara . Geram , tak pernah ada lagi perempuan yang memperbodohkan aku macam mana Ara buat kat aku . Dasar perempuan sial . Rahang diketap geram dengan Ara .

" ha lupa pulak aku . Ni nep si Arif tu tengah cari Ara dia kata dah dua hari tak balik rumah . Kau tahu mana dia pergi"

"Entah lepas aku nampak dia dengan laki yang konon nya kau kata 'abang' dia tu dia tak contact aku pun"

Tipu lagi . Yelah mestilah aku tipu takkan nak jujur yang aku yang culik ara . Tu menempah maut namanya .

"Oh yaka"

"Dam , adik Ara cantik tak"

"Siapa ? Nora tu ke?"

"Yelah takkan Arif pulak malaun"

"Cantik nep . Cantik dari Ara lagi . Eh asal kau tanya . Jangan kata kau nak  try adik dia pulak . Aku dah cup awal-awal lagi"

"Aku nak tahu je"

"Dia cantik nep walau duduk negara omputih , agama dia jaga nep , tudung labuh sampai tutup bontot "

"Yeke "

" yelah tu yang buat aku dup dap tu nep nak tahu apa saiz di sebalik tudung labuh dia tu hahahaha"

"Sial "

KosongWhere stories live. Discover now