„To si už ze mě dělá legraci." vykřikla Sarea, když zaslechla nejnovější rozhodnutí Rady.
Z její nejlepší kamarádky udělali největší zrádkyni. Kdyby ji našli, mohli by jí okamžitě zabít. A přitom to byla hrdinka, bez její pomoci by ještě teď Númenessë plánovalo, jak se zbavit Zakhara.
Otevřely se dveře a do místnosti vešel Curtis.
„Jak jsi to mohl dovolit?" zeptala se ho naštvaně. „Asmar Tasartir je tvůj otec, měl by tě alespoň vyslechnout."
„Promiň, ale netuším, o čem to vlastně mluvíš?"
„Ale víš? Právě před chvíli Rada sdělila, že Ignis, zrádkyně celé Lorësie bude přivedena před spravedlnost a zaplatí za své hanebné skutky životem. Neříkej, že o tom nevíš."
„No, to opravdu nevím. Zajdu se zeptat otce, ale když to tak řeší, nejspíš to bude pravda."
„To si myslíš? Máš ty vůbec mozek? Cožpak si nepamatuješ Ignis, tu Ignis, která nenáviděla zabíjení, právě tu, díky, které tu právě sedíme?"
„Já samozřejmě vím, kdo je Ignis. Ale ber to takhle. Utekla do Nienny a teď plánuje zničit Lorësii."
„To není pravda!" vykřikla Sarea „Znám jí mnohem déle než ty a vím, že toho není schopná. Je to vlastenka a hrdinka a tvůj otec z ní udělal zrádkyni."
„Laskavě se uklidni. Otec dělá jenom to nejlepší."
„Ano, to nejlepší pro něj. Na ostatních mu vůbec nezáleží. Ani na tobě."
„To není pravda. Přestaň ho urážet." Teď už byl rozzuřený i Curtis.
„Je to pravda." řekla Sarea a chtěla Curtisovi vlepit facku.
Ten jí chytil za zápěstí a zkroutil jí ruku za záda.
„Au, to bolí. Okamžitě mě pusť. Hned!"
„Teprve, až se uklidníš."
„Někdy nechápu, proč jsem si tě vůbec brala. Jsi stejný jako tvůj otec. Majetnický, neohleduplný a sadistický idiot."
Curtis ji okamžitě pustil a ona odešla z pokoje.
*
„Máš od ní nějaké zprávy?" zeptala se Sarea Darrena.
„Naposledy ten dopis před půl rokem, který mi nechala na stole. Od té doby nic. Přemýšlím o tom, že jí půjdu hledat. Nechápu, jak z ní mohli udělat zrádkyni. Je to jedna z nejhodnějších a nejmilejších lidí, které jsem kdy poznal. Vzpomínáš si, jak na tom byla, když jí donutili být královským popravčím. Mnoho lidí jí to závidělo a chtěli být na jejím místě. Chudák malá musela dělat to, co nejvíc nenávidí. Zabíjet nevinné. Jentak mezi námi, Asmar Tasartir se až příliš podobá Zakharovi. Vím, že ty o mém mínění nikomu neřekneš. Za tohle by mě zabili."
„Neboj se, neřeknu. A jsem na tom stejně. Jenom Curtis si pořád myslí, že je jeho otec hodný. Copak nevidí, jak s ním manipuluje? Mimochodem nedávno jsem mluvila s Cuilë. Snaží se najít Ximenu, která zmizela. Pátrala i po Allemírë, ale tu nenašla. Myslí si, že jí zabili."
„Cuilë už jsem taky dlouho neviděl. Na chvilku se tady stavila, ale potom zase jela dál."
„Jaké je to vlastně učit bojovat?"
„Ti nevychovaní smradi dělají všechno, kromě toho co mají dělat. Nemám u nich žádnou autoritu. Nepřijde ti, že si teď všichni elfové myslí, že jsou lepší než lidi?"
„Já si to nemyslím, ale většina bohužel ano. A samozřejmě to způsobila Rada, zase."
„Uvažuju o tom, že půjdu hledat Ignis. Jestli to ale udělám, bude ze mě znovu psanec, a když mě najdou, zabijou mě. Ale tak ať. Alespoň ji znovu uvidím. Chybí mi její smích, její pohled na svět, ochranitelský postoj, vedle ní jsem vždycky mohl být sám sebou."
„Taky mi chybí. Víš ty co, uděláme to takhle. Vem si zásoby, nějaké peníze a rychlého koně. Odjeď nejlépe už dnes v noci. Budu tě krýt. Až jí najdeš, řekni jí, aby mě kontaktovala. Budu na ní čekat."
„Dobrá, v noci vyjedu."
„Něco mě napadlo."
Vytáhla z kapsy přívěšek na šňůrce ve tvaru kapky a namočila jej do vody. Potom něco zašeptala do vzduchu a podala přívěšek Darrenovi.
„Když mě budeš chtít kontaktovat, namoč ten talisman do vody a já ti odpovím."
„Díky. Curtis není takový idiot. Je jenom šťastný, že našel své rodiče. A až si uvědomí, jaký je Asmar Tasartir ve skutečnosti, zjistí, že se choval jako idiot. Mimochodem, má opravdu dlouhé vedení. Bude mu to trvat opravdu dlouho, ale časem tě pochopí."
ČTEŠ
Let fénixe-Pozastaveno
FantasíaDruhý díl "Jak chutná magie." Zakhar je mrtvý a místo něho vládne Asmar Tasartir, který je snad ještě horší než jeho předchůdce. Tisíce lidí jsou zabíjeni. V Lorësii řádí hladomor, ale Asmar Tasartir se stará jen o to, aby měl ještě větší moc. Na t...