Idag ska jag och Felix träffas för att ta en fika och snacka om vad det va som egentligen hände igår.
Med låten " Treat you better" med Shawn mendes lurarna sitter jag nu på tunnelbanan på väg till Stureplan där jag ska möta upp Felix.
Jag har inte kunnat sluta tänka på de som hände igår när pappa kom hem. Jag har haft så många olika strategier på vad som hände men aldrig kommit till en slutsats.
"Nästa Stureplan"
Hörs ut i högtalaren som finna inne i tåget. Jag börjar resa mig upp och går fram till dörrarna som snart ska öppnas så jag kan komma ut.
När vi börjar rulla in på stationen kan jag se Felix stå en liten bit bort ifrån där tåget stannar med blicken riktad i mobilen. Han har sina glasögon idag med en svart t-shirt, bomberjacka, jeans och ett pat vita sneakers till. Själv har på mig ett par slitna jeans, en vit långärmad, en svart bomberjacka och vita sneakers.
Tåget stannar och dörrarna öppnas så vi kan gå ut. Samtidigt som jag pluggar ur hörlurarna ur öronen går jag ut och bort till Felix.
Han märker nu att mitt tåg kommit och tittar upp. Blicken hamnar på mig och ett stort leende syns till på hans läppar, jag besvarar leendet med ett lika stort leende.
- Hej, säger jag när jag kommer fram till honom och ger han en kram
- Hej, svarar han och kramar om mig hårt.Vi börjar få emot ett café som inte ligger så långt ifrån stationen. Caféet är mysigt och stilrent, det är ett utav mina favoriter som jag brukar gå till med Linn.
Vi kommer fram och beställer det vi vill och slår oss sedan ner vid ett bord för två.
- Så... Vad ville du snacka om? Säger Felix och tar en klunk utav sitt kaffe
- Jo pappa skrev en lapp till mig igår där det stod att han skulle ut med jobbet och kan komma hem sent, säger jag
- Okej?
- Men det som va konstigt va att han kom in klampande med en kvinna sent igår och dom skratta och fnittra
- Du vet att skratta och fnittra är samma va?
- Okej A-barnet hahah
- Hahahah
- Iallafall han ljög om vart han skulle vilket att han aldrig gjort sen mamma
- Sen mamma?
- Ja hon lämna oss när jag va yngre
- Jaha oj förlåt
- Det är lugnt, de va länge sen.
- Okej, men de konstiga är att min mamma kom också hem sent i förrgår men med en man vilket är konstigt för hon har inte heller ljugit för mig sen hon och pappa skildes.
- Du tror inte att det är våra föräldrar
- Nej nej det hoppad jag inte
- Nä, inte jag heller då blir det stelt
- Ja de blir det-------------------------------------------
Hej alla!❤️
Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag inte uppdaterade när jag sa att jag skulle men mitt internet tog slut samma dag som jag skulle ge ut ett kapitel och jag fick inget nytt förens den 20:onde och då undrar ni har inte ni wi-fi? Jo men jag va på campingen som jag campar på varje sommar med min familj och våra vänner. Vi åkte efter solavslutningen.
Men när jag väl sen fick internet så kom mina kompisar för vi skulle fira midsommar och då kände jag att det va elakt att skriva när man har vänner här som har åkt hela vägen ifrån Skåne och dom stannade enda tills denna helgen.
Ni får tro vad ni vill och det säger jag i te för att vara elak utan för att jag vet att det bara låter som ursäkter men det är sanningen och det kan jag lova er alla.
Jag kommer inte kunna vara så aktiv denna sommar för att det är sommarlov och många åker utomlands och åker på bilsemester med familjen eller kompisar och det är sommarjobb osv.
Men jag ska försöka men jag kan inte lova att det kommer något men försöka ska jag.
Tack för att ni är sånna underbara läsare och ni ska bara veta vad det betyder mycket, älskar er alla!
- Puss&Kram Julia❤️
YOU ARE READING
We Can't | F.s
FanfictionEmma är en helt vanlig tjej på 17år snart 18. Hon bor i Stockholm och har gjort hela sitt liv. Men hennes vardag får snabbt en vändning. Hennes pappa är knappt hemma. Han kommer ofta sent hem. Hon går på fler och fler fester Hon träffar killen i...