Hemma är jag äntligen efter den här långa fredagen som inte har gått annat en långsamt. Klockan är runt halv fyra och om två och en halv timme så kommer Linn och då ska vi göra oss i ordning för festen.
Jag sätter väskan på golvet ute hallen och hänger upp min skinnjacka på en utav de miljoner krockar vi har i hallen.
Sedan går jag in i köket som ligger precis bredvid hallen.
Mobilen tar jag upp ifrån min bakre byxficka och lägger den på köksbordet. Fram till kylskåpet går jag för att ta fram mjölken. Som jag ska ha till att släcka törsten som befinner sig i min mun.
Mjölkpaketet sätter jag ner på diskbänken och öppnar sedan de högra över skåpet där jag tar fram ett genomskinligt gals med svarta prickar på som jag sedan häller upp mjölken i innan jag sätter tillbaka paketet in i kylen.
En vibration hörs som kommer ifrån köksbordet som tyder på att jag fått ett sms. Jag går fram till bordet med glaset i min högra hand.
Plockar upp mobilen och kan se att de är från pappa. Jag låser upp och börjar läsa.
"Hej Gumman!
Jag kommer inte komma direkt hem ifrån jobbet ikväll på grund av ett möte som kom hastigt. Så jag kommer inte komma hem förens sent.
Men mat finns i kylen som du kan värma. Puss älskar dig"
Jag svarade bara med ett enkelt Okej och jag älskar dig också. Vilket får duga.
Jag ställer ner glaset på bordet och lägger även mobilen på bordet. Går fram till kylen en till gång och öppnar de. Tar fram den vita burken med ett rött lock som jag öppnar och ser att det är korv stroganoff.
Sätter in maten i mikron som står precis bredvid kylen inbyggd mellan två skåp. Sätter den på 2 minuter och trycker sedan på start knappen.
Medan maten värms går jag ut i hallen och vidare in i en lite korridor där jag sedan öppnar första dörren som är dörren in till mitt rum.
Jag går in tar min Apple air dator som ligger på skrivbordet.
Sedan gå jag ut och stänger dörren lämnar den lilla korridoren så jag hamnar i hallen igen går vidare bort till tv rummet.
Vi bor nämligen i ett en - plans hus vilket räcker eftersom att de bara är jag och pappa som bor här.
Jag sätter ner datorn på bordet och går ut i köket igen eftersom jag hörde de lilla pip ljudet som tyder på att maten är färdig värmd.
Tar fram bestick och tar även glaset med mjölk som står på bordet. Går in i tv-rummet igen sätter ner grejorna på bordet bredvid datorn går ut i köket och hämtar maten som står i micron innan jag tillslut kan sätta mig i soffan och ta det lungt.
Datorn startar jag och klickar in på safari söker på swefilmer och sedan på Vampire Diaries. Den absolut bästa serien som någonsin skapats på denna jord.
-Linn perspektiv-
Med snabba steg går jag längs trottoaren till Emmas hus. Klockan står på fem i sex och låten "Love me badder" med Elliphant spelas i mina hörlurar. Kläder, smink, skor osv befinner sig i den väska som hänger över min högra axel.
Efter kanske 5 minuters gående kommer jag tillslut fram till ett vit hus med ljus gråa knutar som tillhör Emma.
Jag går upp längs den lilla grusvägen som är framför och de två trappsteg som är framför dörren innan jag ringer på.
Steg hörs innanför och snart är dörren uppe och framför mig står nu Emma med ett leende.
- Hej! Säger hon glatt och vi kramas.
- Hej! Svarar jag och släpper på kräppet som är kring hennes mage/rygg.
Emma flyttar sig ifrån dörrhållet så att jag kan komma in. Mina vita låga Converse klär jag av mig och ställer prydligt på skostället som finns innanför.
Min svarta skinnjacka hänger jag upp bland de andra tusen jackor som redan hänger där. Inte för att vara elak mot Emma och hennes pappa. Men för att bo två personer i detta hus så hänger det onödigt många jackor.
Emma börjar gå åt de håll hennes rum ligger som är till vänster när man börjar gå i den lilla korridoren. Jag följer snabbt efter.
Vi kommer in i rummet och hon sätter sig vid sitt skrivbord framför datorn som är inkopplad till ett par högtalare. Hon trycker på mellanslagstangenten så att musik startas. Det är låten "Känslan" med DC Grimsta. Riktigt bra låt.
Jag sätter mig ner i hennes säng. Väskan sätter jag på golvet framför mig och benen flyttar jag upp i sängen så att jag sitter i skräddar sitts.
- Så vad hade du tänkt att ha på festen då? Frågar jag och flinar mot Emma som nu vänta sig om så att hon sitter med huvudet mot mig.
- Jag har tänkt att ha en mönstrad klänning ifrån bikbok som är öppen på ryggen. Den sitter lite löst och ett par vita låga Converse. Själv?
- Va? Ska du vara så enkelt klädd?
- Em.. Ja?
- Jag hade tänkt att ha en svart tight klänning med spets vid magen och vid benen. Den är också ifrån bik bok och ett par mint gröna pumps.
- Wow okej, men vad gör det ifall jag har de på mig och du har dit?
- Men då ser jag ju för uppklädd ut
- Äh, ingen bryr sig om det och plus du är nog den som är minst upp klädd.
- Kanske, kanske inte.... Okej men nu måste vi göra oss klara.
Jag plockar upp en plattång ur min väska som jag sedan sätter i närmaste uttag. Lägger den på golvet för att låta den bli varm.
Jag går tillbaka till min väska och plockar fram min smink väska som jag tar med mig till spegeln.
Jag tar fram min Foundation, mitt puder, brownzing puder, rough, ögonskugga som går i bruna färger av olika slag och min mascara. Jag börjar applicera min Foundation på mina kinder.
- Detta kommer bli en bra kväll, jag lovar, säger jag och kollar lugnande på Emma för jag vet att hon varit orolig.
- 2 timmar senare -
Dörren till det blåa huset öppnar jag och därinne möts vi utav fulla, kåta ungdomar dansades till låten "Live Love Die" med Dimitri Vangelis & Wyman. Det är inget ovanligt att detta är det första man får se när man är på en fest som killar mellan 16-18 har anordnat festen.
- Jag måste se ifall jag kan hitta en toalett, säger jag till Emma
- Okej, jag ska ta något att dricka annars kommer jag aldrig klara av denna kvällen, svarar hon
Jag skrattar och går sedan mot klungan där alla kåta, fulla ungdomar hoppar och dansar.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
We Can't | F.s
ФанфикEmma är en helt vanlig tjej på 17år snart 18. Hon bor i Stockholm och har gjort hela sitt liv. Men hennes vardag får snabbt en vändning. Hennes pappa är knappt hemma. Han kommer ofta sent hem. Hon går på fler och fler fester Hon träffar killen i...