Jag kommer hem efter en lång dag i skolan och märker att huset är tomt. Det är märkligt för pappa brukar alltid vara hemma vid denna tiden. Eftersom han äger företaget han jobbar på så kan han in princip välja när han vill gå hem.
- PAPPA! Skriker jag för att det kan finnas en chans att han är på övervåningen eller inne på sitt kontor så han inte hör att jag kommit in.
Men ingen respons får jag. Han kanske valt att jobba över idag då.
Jag hänger upp jackan på en utav krokarna och klär av mig skorna och sätter upp dom på skohyllan.
Går vidare in till köket för jag är utsvulten. Märker då att en gul post-it lapp ligga på köksbordet. Jag tar upp den och börjar läsa.
" Hej gumman!
Jag är på middag med jobbet ikväll och det kan dra ut på tiden har ingen om när jag kan komma hem. Men det finns mat i kylen som du kan värma eller om du väljer att laga egen.
Puss&Kram älskar dig // Pappa"Jaha. Det var ovanligt att han är på middag med jobbet. Men det kanske behövs inte vet jag.
Jag går fram till kylskåpet och tar fram en burk där jag antar att maten som jag kunde värma befinner sig.
Jag öppnar locket och mycket riktigt ligger det mat i burken.Det är ligger en kött bit och pommes. Fy fan vad gott min favorit rätt.
Jag öppnar mikrovågsugnens dörr sätter in maten och stänger. Trycker på att maten ska värmas i två minuter.
Under tiden går jag in till tv - rummet för att starta tv:n och trycker på siffrorna 37 där viasat film komedi är där jag ser att filmen "Grown ups 2" spelas som är en utav mina favorit filmer.
Tillbaka till köket går jag och tar ut maten som nu blivit klar. Häller upp ett glas med mjölk och tar sedan allt och ställer på en bricka som jag sedan bär ut till tv- rummet.
Sätter mig bekvämt i soffan gör jag innan jag sätter bricka över mina lår och börjar äta.
Mobilen tar jag upp för att se vad klockan är och den är redan 15,30, filmen på tv:n slutar sex. Men jag känner redan nu att jag är svin trött. Jag kommer säkert somna i soffan sen.---- Några timmar senare----
Jag vaknar av ett plötslig smäll som kommer ifrån hallen. Det låter precis som att något åker i golvet, jag inser nu att jag fortfarande är kvar i soffan och att jag måste somnat, vilket jag sa.
Jag tar upp mobilen och kollar klockan och ser att den är 22,30, men jag stänger snabbt ner skärmen när jag hör viskningar komma ifrån hallen.
Det är inte bara pappas röst som hörs utan även en kvinnas röst.
Det låter som att pappa hyssjar kvinnan och säger sedan att dom måste vara tysta för att jag sover.Herregud min pappa har tagit hem en kvinna som han tänkt ha sex med nu. Vad pinsamt att jag sitter och hör alla kyssar och viskningar, men ändå kan jag inte undgå ifrån att bli nyfiken.
Så jag smyger tyst upp ifrån soffan och börjar gå emot hallen med mus steg, tur att inte vårt golv knarrar för då hade jag varit körd.
Jag kommer fram till väggen som skiljer matsalsrummet och hallen ifrån varandra. Med ryggen emot väggen står jag, så sticker jag fram huvudet försiktigt.
Men jag hinner inte se mycket mer än en medellång kvinna med blont hår och hon bär en tight klänning. Men jag kan inte urskilja färgen.
Min pappa har definitivt inte varit på jobb middag.
YOU ARE READING
We Can't | F.s
FanfictionEmma är en helt vanlig tjej på 17år snart 18. Hon bor i Stockholm och har gjort hela sitt liv. Men hennes vardag får snabbt en vändning. Hennes pappa är knappt hemma. Han kommer ofta sent hem. Hon går på fler och fler fester Hon träffar killen i...