„Nemôžem uveriť tomu, že dnes večer uvidíme show Good Charlotte!" hovorí Hemmings v preplnenej West Hollywood reštaurácii. Na druhej strane stola sedí jeden z producentov 5 Seconds of Summer a takisto i spolu-skladateľov ich pesničiek, John Feldmann, frontman kapely Golfinger, ska-punkovej kapely z éry Warped Tour, ktorá bola známa v neskorých deväťdesiatych rokoch. Jeden z najväčších míľnikov vo Feldmannovej prišiel v roku 1999, keď bola pieseň od kapely Golgfinger „Superman" použitá v Tonyho Hawkovej Pro Skater videohre.
Feldmann je priateľský a rýchlo hovoriaci chlapík, v obleku a na blond prefarbených vlasoch. Prezerá si talianske menu a má problém niečo si vybrať, pretože je na diéte. „Deväť dní – žiadny glutén, žiadny kofeín, žiadne sacharidy, hovorí. „Iba masturbujem, každú sekundu každého dňa."
Odkedy s nimi začal v roku 2013 pracovať, sa Feldmann stal neoficiálnym otcom kapely. (Išli k nemu domov na deň Vďakyvzdania.) Majú s ním postranný projekt, ktorý sa volá Wormstein, kde majú na sebe masky zvierat a prednedávnom natočili nízkonákladové 30-sekundové video plné tvrdého punku, ktoré sa volá „Doughnuts".
Prvý krát počul 5SOS v Londýne, keď pracoval s austrálskom skupinou, the Veronicas, ktorej speváčka, Jessica Origliasso, bola Cliffordou kamarátkou. „Nikdy by mi ani len nenapadlo, že za dva roky budú na obálke Rolling Stone časopisu," hovorí Feldmann. „Tak veľa vy***aných ľudí hovorilo, že gitarám už odzvonilo. Aj im odzvonilo. Je to všetko len o programovaní a EDM. A to je to, čo chcú ľudia počuť. A vďaka Bohu, všetkým dokázali, že nemali pravdu."
Kapela mohla po úspechu prvého albumu pracovať s takým hitmake-rami ako Max Martin, ale oni si vybrali, že ostanú verní Feldmannovi. On je iba jeden z pop punkových veteránov, s ktorými 5SOS spolupracujú – zo Sum 41 je to Deryck Whibley, z All Time Low Alex Gaskarth, a Benji a Joel Madden z Good Charlotte. Oni všetci písali s kapelou.
5SOS sú tiež veľkými fanúšikmi Creed-u a Nickelback-u. „Myslím si, že Austrálčania to majú v krvi, že sú prirodzene závislí na tvrdom rocku," hovorí Hood. „Pretože ja ho vy***ane milujem." Kapela prednedávnom písala i s Chadom Kroegerom, ale nevyšlo to. „Bola to proste vy***aná Nickelback pesnička," hovorí Irwin.
Kapela miluje rozprávať o Kroegerovi. „Objednal si 12 kuracích krídel a šalát Caesar," hovorí Irwin. „Bolo to tak vtipné." Hood zníži hlas o oktávu a napodobňuje Kroegera: „On bol ako, ‚Do p**e. Som tak nezdravý. Toto isté si objednávam každý deň'."
„A na konci dňa bol taký, že, ‚Sakra, som vystresovaný'," hovorí Irwin. „A potom povedal, ‚Chalani, pozeráte si niekedy na internete blbosti?'. A my na to, ‚Aký typ blbostí?'. A on, ‚Dievčatá, akože, sexy tancujúce dievčatá.' A tak išiel na YouTube a do vyhľadávača napísal 'hot chicks dancing' (‚sexy tancujúce baby'). A tak sme tam sedeli a pozerali sme tancovať sexy baby. Bol to taký desivý krok otca na internete."
„Ako otec, ktorý sa snaží nájsť porno," hovorí Clifford a akože píše, „Porn.com!"
„To som bol ja, keď som bol mladší – porno zadarmo," hovorí Hood. „Nechcem byť nikde zaregistrovaný. Chcem to mať zadarmo."
„Chalani, idete niekedy na Google obrázky a napíšete 'boobs' (‚prsia')?" hovorí Clifford. „Keď som mal jedenásť, odstránil som 'safe search' v Google obrázkoch. Och, Bože, toto veľmi tomu článku nepomáha, čo?"
YOU ARE READING
5SOS Interview s Rolling Stone
RandomTen neslávne známy rozhovor s 5 Seconds of Summer. Všetky práva vyhradené časopisu Rolling Stone, ja iba skromne prekladám. June 2016. blackswan9898.