7.

144 15 1
                                    



Hoci nie je Sid Vicious, Clifford bol už od začiatku čiernou ovcou 5SOS, keď Irwin musel prísť ku Cliffordovi domov a zobudiť ho na nácviky kapely. Je trochu pobláznený - zmeškal šou v New Yorku po tom, čo stratil svoj pas - a takisto sa mu stáva i najviac nehôd: Minulý november v Londýne spadol po nepodarenom výskoku z pódia. „Moja päta je v p**i," hovorí. Viac hrôzostrašné bolo, keď Clifford nakráčal priamo do pyrotechnického výbuchu v júni vo Wembley Arene, chytili sa aj jeho vlasy a tričko, až sa zvíjal v bolestiach. Odviezli ho do nemocnice, bol v poriadku, ale na moment bol úplne vydesený, keďže na chvíľu nemohol otvoriť oči.

Na osobnejšiu strunu, Clifford neskôr v to isté leto prerušil koncert v Michigane: „Iba som si musel napraviť nejaké problémy s mojím mentálnym zdravím," povedal publiku. „Cez prestávku medzi turné som rýchlo skočil k terapeutovi."

Clifford hovorí, že trpí problémami „sebavedomia, samoty a miernou depresiou," a v noci brával príliš veľa práškov na spanie. Pred dvomi týždňami, v Amstredame, „dosiahol svoje dno" a zavolal svojmu terajšiemu manažérovi, Mattovi Emselovi. „Povedal som mu, ‚Idem domov. Skončil som,'" hovorí Clifford. „‚Pôjdem sa na mesiac alebo dva niekde skryť.'" Nakoniec ustúpil, ale hovorí, „V poslednom čase som bol neskutočne smutný." Po tom, čo to oznámil na pódiu, fanúšikovia tweetovali Cliffordovi slová povzbudenia s hashtagom #WeLoveYouMichael. „Stal som sa ako keby ambasádorom mentálneho zdravia, viete?" hovorí, vo svojej roli sa cíti trocha nepohodlne. Irwin je voči Cliffordovi veľmi ochrankársky, hovorí, že sa bál, že gitaristove problémy budú „vnímané ako nejaký debilný krok manažmentu".

Irwin bol šťastný, keď videl Clifforda sa usmievať, keď ho prednedávnom navštívila na turné jeho mama. „Michael miluje domov," hovorí Irwin. „Miluje byť doma so svojím vyj**aným počítačom. Odtiaľ sme ho zobrali a tam ho aj vrátime. Viete čo tým myslím, že? Michael, ak na chvíľu opustíš svoj počítač, napokon ťa k nemu vrátime naspäť. Iba ťa teraz potrebujeme v tejto kapele."

Týždeň pred AMAs, sa Clifford rozčúlil, keďže sa scénka s moderátorom nočnej šou, Jamesom Cordenom, vymkla spod kontroly. V skeči hral Corden fiktívneho piateho člena 5SOS, ktorý sa na nich komicky oboril, keď ho vykopli z kapely. Ale na natáčaní kapela stála prerušovala Cordenove repliky a moderátor bol podráždený. Jeho žarty smerované na kapelu boli odrazu trocha tvrdšie a vykričal sa na Clifforda: „Môžem si nájsť ďalšieho k***ta s červenými vlasmi každý deň v týždni! Myslíš si, že si prvý chalan, ktorý si prefarbil vlasy a bol v kapele? Si ako chodiace klišé každého debilného hudobníka."


5 Seconds of Summer a James Corden na natáčaní ‚Late Late Show'

Ops! Esta imagem não segue nossas diretrizes de conteúdo. Para continuar a publicação, tente removê-la ou carregar outra.

5 Seconds of Summer a James Corden na natáčaní ‚Late Late Show'.

Clifford bol po tom trocha otrasený. „To bolo veľmi divné," hovorí, kráčajúc do najbližšieho supermarketu. „To bolo to najťažšie promo, aké som kedy absolvoval." (Najhoršie repliky boli nakoniec z finálneho produktu vystrihnuté.) Irwin má na to iné spomienky, šťastne sa zmieňuje o tom, že jedna z producentiek mu zložila kompliment. „Povedala mi, že som bol dobrý v improvizácii!"

Wilkinson pripisuje Irwinov drajf jeho ťažkému detstvu. Jeho otec opustil rodinu, keď mal Irwin dva roky; Irwin pomáhal svojej mame vychovávať svojho mladšieho brata a sestru, ktorí mali iného otca. „Mala obdobia, keď mala depresie a pila príliš veľa a to bolo pre mňa ťažké," hovorí. Irwin bol jediný člen kapely, ktorý dokončil strednú školu, predtým, ako odišli do Anglicka; bol vynikajúci plavec a podpredseda triedy a popritom všetkom chodil i na hodiny herectva. A aj keď sa mu svojich súrodencov opúšťalo len veľmi ťažko, keď 5SOS odchádzalo zo Sydney, Irwin vedel, že takú možnosť nemohol premeškať. „Myslím, že som bol niekde inde," hovorí. „Pre mňa bol život doma oveľa stresujúcejší."

„Nie som minulosťou ťahaný dozadu," dodáva. „Som dospelý človek." Každý deň športuje („Vzhliadam k Sting-u a Springsteen-u - oni sú vyd***ne namakaní a na pódiu sú strašidelní.") a urobí všetko, aby sa spojil s ľuďmi z toho istého priemyslu, po nácviku na AMAs sa rozpráva s ľuďmi, ktorí pracujú pri ozvučení. „Toto sú tí istí ľudia, ktorí robia aj na Dick Clark's New Year's Eve šou," hovorí. „Raz, keď budete 60. v hudobných rebríčkoch a budete ich musieť požiadať o láskavosť a toto sú tí ľudia, ktorí vám s tým pomôžu. Je to dôležité."

Cliffordove a Irwinove kreatívne nápady sa zrážajú. „Sú časy, keď si hovorím, ‚Do p**e, prečo sa tak veľa hádame?'" hovorí Clifford. Clifford inklinuje k písaniu tmavých, ťažších piesní ako „Jet Black Heart". Irwin sa prikláňa ku komerčným piesňam. Pretlačil to, aby ich prvý singel bol „She Looks So Perfect" (s refrénom „You look so perfect standing there/In my American Apparel underwear"). Irwin vzrušene hovorí historku o tom, ako vznikli slová tej piesne: Frajerka človeka, s ktorým písali, si zabudla spodnú bielizeň a tak si dala jeho. „A boli sme takí, že ‚To je vyd**ane cool,'" hovorí Irwin. „Hneď sa mi to zapáčilo. Zamiloval som si to, lebo to bolo nezvyčajné. Vedel som, že s tým prerazíme. Michael to neznášal."

„Obávam sa o svoju kapelu," dodáva. „Vyj**ane sa o nich bojím. Raz za čas vždy niekto zažíva srdcabôľ a cíti sa zdeprimovane, alebo chodí na príliš veľa párty. Chcem, aby sa cez to všetko dostali. Musí to všetko fungovať."

5SOS Interview s Rolling StoneOnde histórias criam vida. Descubra agora