~Chapter 1~

850 54 4
                                    


Kring!! "Haizz...bising lah kau ayam!" Sehun melempar jam loceng berupa ayam ke dinding. Habis berderai. "Sehun,bgn lah!" Suho mengetuk pintu. "What?! Ni bilik ke reban ayam uncle Lee Soo Man? Sehun!!" suara Suho memetir garang. Sehun terpisat² utk bgn namun kmbali tido. Suho bertindak memulas telinga comel Sehun. "Wae! Sakit hyung" rengek Sehun.

"Rasakan! Bhahaha!"Suho menarik Sehun ke bilik air. Author:Gelak dah macam ahli sihir tersampuk ayam kfc. "Pi mandi! Bau busuk lar..dgn air liur basi sampai ke siku...eii..geli hyung" bebel Suho. Sehun buat role eyes'ada aq kesah'.

Sebaik sahaja Baekhyun keluar dari bilik,bau takoyaki memenuhi seluruh banglo 3 tingkat. "Hmm..dapnye...omma D.O masakkan! Ni mesti pakai kuali yg aq beli semalam kann" Chanyeol sudah siap sedia duduk menghadap hidangan. "Cheh! Pegi daaa..daripada guna yg kau beli baik aq ambik kuali pink Jin BTS..." rungut D.O menuang teh inggeris ke dlm cawan. "Ek eleh.. Buang karen ar kau nie" bahas Baekhyun. "Buang karen tak buang karen,jgn makan lagi tunggu princess luh" D.O mengetuk tgn Baekhyun yg ingin mencucuk takoyaki.

"Owhh ya! Princess Luhan..turun cepat,aq lapo tahap babun adik beradik cipanzi nie" kata Chen. Seketika kemudian,Luhan turun dgn machonya. "Cheh! Aq sikit punya macho,kau panggil aq princess?" soal Luhan jengkel. Dia orang buat dek jer.

"Dah² makan cepat,omma suh balik. Appa ada benda nk bincang" kata Kris mula menyuap takoyaki. Mereka mengangguk lalu makan dgn tertib.

_SKIP_

Mereka telah sampai di Busan. Kelihatan appa dan omma sedang menunggu mereka adik beradik. Mereka memasuki rumah. Di pangkuan omma,terdapat seorang bayi perempuan yg sedang tidur dengan nyenyak sekali.

"Erm...appa,omma? Knapa suruh kami balik yer?" soal Xiumin. Puan Shin dan Encik Lee memandang sesama sendiri kemudian mengalihkan pandangan ke arah bayi comel itu. Mata kesemua ahli EXO juga tertancap kpd bayi itu.

"Sebenarnya,kami nk kamu semua jaga bayi ni. Bayi ni ialah ank kpd aunt Bomi yg sedang melarikan diri ke luar negara kerana terlibat dgn jenayah. Dia sendiri menyerahkan bayi ni. Omma dan appa xmampu utk menjaga bayi ini krana kami sudah tua. Dan 1 lagi ats sbab amanat aunt Bomi. Dia mahu kamu semua menjaga bayi sehingga besar dgn sebaik mungkin. Boleh ke kamu tunaikan amanat aunt Bomi yg selama ini berjasa kpd kamu semua?" soal Puan Shin menyerahkan bayi itu kpd D.O.

"Omma..kami akn cuba tunaikan amanat aunt Bomi. Tapi bolehkan omma ajar kmi utk jaga bayi comel ini?" soal Tao. Dia tahu adik beradiknya tiada masalah utk menjaga bayi itu. Puan Shin tersenyum seraya mengangguk. "Kamsahamnida ank² omma" ucap Puan Shin. Ahli EXO tersenyum manis. "Tapi nama bayi ni apa?" soal Lay.

"Appa rasa, kamu semua yg patut bagi nama itu. Appa dan omma ikutkan shj" Encik Lee memeluk bahu isterinya. "Biar kami bincang dahulu" pinta Sehun. Encik Lee dan Puan Shin mengangguk.

Setelah berbahas dan bertekak sesama sendiri,akhirnya mereka sepakat utk menamakn bayi itu Song Ji Hyo. "Ye omma,nama bayi yg secomel Xiumin nie Song Ji Hyo." gurau Xiumin. "Tak habis² dgn cute. D.O pun cute gak kan omma? Menyampah" kata D.O.

Mereka tergelak. Bermula dari hari itu,episod suka duka menjaga bayi bermula. Dengan umur seawal 15 tahun,mereka mengharungi cabaran itu demi membesarkan seorang yeoja.

*KEESOKAN HARINYA*

"D.O,kau dah mandikan ke Ji Hyo nie...Masam semacam je" Soal Chen yg sdang mengagah bayi yg tetap menangis. "Manalah aq tau..tnya Kai laaa..aq tgh buat susu ni"bls D.O dari dapur. "Kai! Dah mandikan ke Ji Hyo nie?" soal Chen.

"Dah! Knapa?? Erh..bau busuk apa pulak nie?" Kai menghidu dan bau itu dari lampin Ji Hyo. Rupa²nya lampin Ji Hyo sudah penuh. "Aq rasa kita kna basuh berak Ji Hyo...kau sanggup?" Kai menjongket kening. "Haizz..apa aq lak..patutnya orang laen sbab kita dah jga Ji Hyo. Cerr suruh orang laen. Aq nk rehat" bls Chen.

Kebetulan,Suho dan Kris sedang ke arah dapur. "Korang! Basuh berak Ji Hyo. Kita orang dah jaga. Nah,selamat membasuh" usik Kai sambil memberi bayi itu. Terpinga² Kris dan Suho dibuatnya. "Basuh jer laaa.."serah Suho dan Kris berlalu ke arah bilik air.

Sesudah menukar lampin dan menyusukan Ji Hyo,mereka berehat. Ji Hyo leka bermain botol susu sehingga hampir tersedak. "Aa!! Apa dah jadi nie, tepuk blakang Ji Hyo" arah Lay kelam kabut. "Jangan panik bleh dak?. Kau buat aq tension" mrah D.O menjeling tajam ke arah Lay. Mereka bersungguh² menjaga Ji Hyo dan memberi sepenuh kasih syg buat Ji Hyo.

Mereka terlalu menjaga Ji Hyo krn bimbang Ji Hyo dalam bhya. Begitu mendalam kasih syg kepada Ji Hyo. Namun,mereka tidak terlalu mengongkong kebebasan Ji Hyo. Ji Hyo membesar menjadi gadis yg baik dan cantik.

🎀BERSAMBUNG🎀
🎀MIAN XBEST🎀

[C]❣LOVE YOU SAENG❣Where stories live. Discover now