"Hye,Ji Hyo"sapa Jackson kls sebelah. "Hai" ringkas jawapan Ji Hyo melemparkan senyuman. Berdegup jantung Jackson melihat senyuman itu. "Nah,drpd sy"Jackson menghulurkan jambangan bunga mawar. Dgn acuh xacuh Ji Hyo menyambut."Thanks."ucap Ji Hyo lalu beredar. "Wow! Bunga dri sapa lak nih?" tegur Eunji. "Jackson. Kau nk? Amik ler...xhingin aq" kata Ji Hyo. "Nak! Mekaseh" Eunji merampas bunga itu drpd Ji Hyo. "Ji Hyo!! Oppa kau dtg sekolah!" suara itu bergema satu kelas. "Ha?! Oppa dtg??" terkejut Ji Hyo. "Aish...oppa ni,takkan diorang dtg nk lenyek GD macam cekodok kat sekolah. Takkan la..buruk nma EXO" Ji Hyo membuat andaian. "Jom ikut aq" Ji Hyo menarik tgn Krystal dan Eunji.
"Oppa!" laung Ji Hyo sebaik melihat oppanya sedang melangkah masuk ke dlm sekolah. "Ji Hyo...mane budak yg kacau Ji Hyo tu. Meh oppa lanyak biar jadi penkek" kata Luhan. "Hish...jgn la. Sezalim² Ji Hyo pon..xdelah sampai benarkan oppa cekodokkan GD" Ji Hyo membela GD. Mereka tersenyum nipis. "Hyung Luhan gurau jer tu, tdi Cikgu Haha call,diorang suruh kami bgi ceramah utk motivasi buat pelajar form 3" terang Sehun. "Ooo..." Ji Hyo mengangguk.
"Wow! EXO dtg sekolah kita. Daebak! Nk mintak autograf." jerit seorang yeoja. "Oppa D.O mane?" soal Ji Hyo memanjangkan tekaknya. "Dia ada bawak bekal utk Ji Hyo. Tertinggal dlm kereta ler tu...Ha! Tu pon dia" jwb Tao mengunjukkan jarinya kpd D.O yg lari dri fanz sambil memeluk mangkuk tingkat.
"Hyung!! Help me"tempik D.O namun tidak lama kemudian,beberapa org pak gad dtg utk protect D.O. "Hahah...kasihan" kata Xiumin. "Oppa! Diorang dtg" kata Ji Hyo cemas. "Sape 'diorang'??" soal Baekhyun. Kelihatan GD,Jackson,Bambam,Bobby,Hyuk dan ramai lagi sdang menuju ke arah Ji Hyo bersama hadiah di tgn mereka.
"Hyung! Sy btul² sukakan Ji Hyo. Tlg lar terima sy sebagai adk ipar" Hyuk melutut di hadapan Kris. "U r not my style"Kris buat muka bosan. Tertawa Ji Hyo melihat oppa²nya menangkis serangan dri fanz Ji Hyo. "Knapa ramai sgt nie?!" kata Chanyeol.
Cikgu Haha,cikgu Kwang Soo,cikgu Suk Jin dan cikgu Jungkook membantu EXO masuk ke dlm dewan sekolah. Sempat Suho mengheret Ji Hyo mengikut mereka. Takut dikerjakan namja² haprak,kata Suho. Ji Hyo meminta izin drpd oppanya utk ke toilet. Sebaik tiba di toilet,fanz EXO menarik tgn Ji Hyo. "Ji Hyo! Sy nk autograf oppa Kris!! Please"sorang yeoja merayu. "Sy nk key chain yg ada muka oppa Xiumin. Sy merayu"kata seorang yeoja menarik lengan Ji Hyo. "Wei! Ji Hyo aq punya la..." Ji Hyo menjadi mangsa perebutan. Yeoja² itu bergaduh langsung melibatkan Ji Hyo. Habis tubuhnya sakit tidak berdaya menahan tarikan seorang yeoja berbadan gempal.
Kebetulan,Krystal mahu masuk ke dlm tandas,dia terlihat Ji Hyo. "Yaaa!! Ji Hyo!" Krystal memapah Ji Hyo. "Kau ok dak? Sakit kat mane? Aq bwk kau jumpa oppa kau" kata Krystal kalut. "Aiseh...kau tgk badan aq. Hbis sakit,dh macam wrestling dlm jamban tuh. Smackdown la, tarik rambut ler n macam². Nasib xcelup kpala aq dlm jamban. Klw dak,oppa Sehun panggang minah bangla tu" sumpah Ji Hyo tak nak dikenali sebagai saeng EXO.
Krystal menggeleng kpala. Dia memapah Ji Hyo. "Ji Hyo! Knapa nie?? Asal muka lebam?" soal Kai terkedu. "Ada org wrestling Ji Hyo. Semua ni pasal oppa la...apsal dtg sekolah Ji Hyo. Aish...Ji Hyo yg sakit skang. Senak pinggang" Ji Hyo membetulkan urat. "Hish. Melampau sekolah nie. Oppa nk jumpa ngan pengetua. D.O,Sehun,Kai,Luhan dan Chanyeol balik pi bwk Ji Hyo jumpa doktor. Hyung nk selesaikan" Xiumin mengarah.
Mereka pulang. "Leklok la,oppa. Ji Hyo sakit ni. Nk jalan pon terpelecok pon ada peluang nie"bebel Ji Hyo. "Meh oppa dukung" kata Kai. "Tak nak. Biarlah. Tetiba rasa Ji Hyo sihat bertenaga dan rase nk lari 200 meter berganti²" usik Ji Hyo. "Menjawab jer keje. Klw oppa ada kuasa,nk jer zip mulut tu"ujar Chanyeol. "Takpalah oppa...Ji Hyo nk zip mulut nie" Ji Hyo membuat isyarat zip. "Mangga sekali" usul Sehun. Ji Hyo mengikut,dia membuat isyarat kunci. "Bak kunci" Luhan meminta. Ji Hyo menampar tapak tgn Luhan. Mereka tergelak riang..
Dri kejauhan,ada sepasang mata sdang nengalirkan air mata. Dia mengelap air mata yg bertakung di kedut matanya. Sebuah senyuman terukir melihat kegembiraan itu. Dia menutup tingkap kereta lalu memecut laju kereta Porche biru itu.
🎀BERSAMBUNG🎀
🎀MIAN XBEST🎀