~14 TAHUN BERLALU~"Oppa! Ppali! Ji Hyo dah lambat nie..kang kna marah ngan cikgu. Oppa yg kna jawab" Ji Hyo menyarung kasutnya. "Kejap ler...klw dia marahkan Ji Hyo,oppa wushu dia. Berani nk marahkan saeng kesayangan oppa nie"ucap Tao melangkah keluar. "Eh!Eh! Dah cium pipi ke?" soal Kai senyum senget. "Oeh...lupa" Ji Hyo tersengih macam kerang baru lepas mandi. Setiap kali dia mahu keluar rumah,Ji Hyo mesti mengucup pipi oppa²nya. Itulah yg diajarkan oppa Sehunnya.
"Belajar leklok!"sempat lagi Kris menitipkan pesanan. "Hei! Kamu tertinggal bekal. Klw kamu lapar macam mane?"D.O menghampiri kereta mewah itu. "Alaaa...oppa nie,klw Ji Hyo lapar...Ji Hyo minum air paip jela..."usik Ji Hyo. "Haipp! Apa kata camtu.. Takkan lah saeng nk minum" marah Suho. Ji Hyo tahu,oppa²nya begitu sygkannya sekali. Walaupon bukan oppa kandung. Ji Hyo menjuihkan bibir lalu melambai.
*SEKOLAH MENENGAH RENDAH SEOUL*
Ji Hyo terkocoh² turun dari kereta. Kelihatan seorang pengawas sedang berdiri. Ji Hyo menggigit bibir. Tao mengecilkan mata ke arah pengawas itu lalu turun dari kereta. "Em...dia sampai lewat sbab ada hal,jadi xyah tulis nma dia."kata Tao serius. Dia tidak mahu saengnya didenda oleh pengetua.
Tersentak pengawas itu. "Tao!"pengawas itu terjerit kecil. Siapa tidak knal Tao? Ahli kumpulan EXO yg diminati ramai. "Oppa blik dulu ea? Bhai Ji Hyo" kata Tao sambil mengucup pipi Ji Hyo. "Jadi nama kau Ji Hyo yer? Kau ada apa hubungan ngan bias aq ha?!" sergah pengawas itu. "Huh! Dia oppa aq! Ada masalah?!" jerkah Ji Hyo rimas terus berjalan pergi.
"Yow! Yow! Beb,apsal lewat? Nasib baik cikgu Suk Jin xmasuk lagi tau..klw dak kna denda jln itik"ujar Krystal. "Hmmm..biasa la,oppa aq bgn lambat..kau ni apsal? Dah macam minah afrika pulak. Hitam!"kutuk Ji Hyo. "Jahat kau! Aq kna berjemur kat padang sebab berlari di koridor. Meluat aq ngan pengawas" ujar Krystal. Kulitnya mmg akn cepat terbakar klw terkena matahari dlm tempoh yg lama.
"Hahah..."ketawa Ji Hyo. Ketawa Ji Hyo mampus pabila cikgu Suk Jin masuk bersama seorang namja. Usai mengucapkan good morning,cikgu Suk Jin memperkenalkan namja itu. "Kamu semua..arini kita ada pelajar baru. Min Ho,sila perkenalkan diri." pinta cikgu Suk Jin.
"Anyeong! Lee Min Ho imnida. Sebelum nie,sy bersekolah di Busan. Selamat berkenalan" ucap Min Ho tersenyum. Hbis jatuh rahang yeoja² kecuali Ji Hyo. Ji Hyo menguap bosan. Diakan yeoja brutal dan lasak dan kurang minat ngan namja. Namun begitu,Ji Hyo merupakan pelajar popular krna 2 sebab. Pertama,sbab dia comel dan bijak. Kedua,krna menyandang gelaran 'SAENG EXO'.
"Kamu bleh duduk sebelah Ji Hyo." arah cikgu Suk Jin."Hei, cikgu! Apa pulak dia kna duduk sini. No!no! Esok Eunji nk duduk mane? Atas riba cikgu?"Ji Hyo berloyar buruk. Seisi kls tergelak. "Tumpang la kejap. Esok Min Ho pegi cari meja baru." ulas cikgu Suk Jin. Min Ho ke tempat duduknya. "Helo! Min Ho" Min Ho menghulurkan tgn.
Dia memandang dgn jengkel. "Ji Hyo. Sorry,bro! Oppa aq xbnrkan aq berjabat tgn ngn lelaki" ucap Ji Hyo. "Apa punya kuno la oppa awk. Satu lagi,jgn lah 'beraku kau'. Saya xselesa...lagi² awk tu yeoja" Min Ho mengenyitkan mata. "Haish...kau ni sewel ke hape? Suka aty ar oppa aq nk benarkan atau tak. Aq xminat dgn panggilan awk saya. Panggil aq kau atau kau akn cari nahas dgn Ji Hyo The Gangster" ujar Ji Hyo menjeling tajam.
"Erk...ok ok"bls Min Ho. 'Bapak garang yeoja nie. Takut aq pftt' omel Min Ho. Ji Hyo berpaling ke blkang menghadap Krystal. Krystal sudah tergelak kecil. Ji Hyo senyum senget. "Ji Hyo,Love You!" suara itu bergema di koridor. "Dia buat pulak. Nk kna mamat sengal nie. Cikgu! Saya nk buat perhitungan ngan mamat sengal a.k.a jin pakai toncit" Ji Hyo dgn selamba keluar dri kls.
'Ganasnya yeoja nie. Selamba bapak je dia keluar.' gumam Min Ho meneguk air liur. Manakala yg lain,hnya buat dek,dh tau perangai Ji Hyo camne.
"Wei,kau nk apa,hah beruk? Aq xsuka kau lar. Xpaham erh? Ke nk aq ckp afrika?!" jerkah Ji Hyo. GD mengulum senyum. "Jagiya,jgn camni...sy btul² sukakan jagiya tau dak. Sy klw sehari xleh tgk muka jagiya...bleh pitam" tutur GD lembut. "Argh! Pegi mampos kau punya jagiya. Aq jaguar bukan jagiya.!" sempat lagi Ji Hyo berlawak. "Hahaha..pandai jagiya buat lawak,bertambah syg sy kat jagiya" GD membuat flying kiss.
"Haizz...mamat ni mmg terlepas dri benua amazon ke apa? Jgn ganggu aq lagi atau,oppa aq akn kerjakan kau" Ji Hyo memberi amaran. Dia segera masuk ke kls. Mls layan mamat 3 suku nie. Bleh pening.
✖✖DI RUMAH✖✖
"Apa? Dia kacau Ji Hyo lagi?" soal D.O terkejut penguin. "Kuang hajoo,punya budak! Memandai kacau saeng. Hyung,esok kita kna tempah keranda utk budak tu" Meluap² kemarahan Sehun. "Betul! Jgn lupa ajak Tok Adi yg berlakon cite tanah kubur tu"Chen bersuara highnote. "Buat apa ajak dia?" Lay blur. "Isk..isk...tlg galikan kubur budak yg kacau Ji Hyo" jawab Kai.
"Dah lar oppa..Ji Hyo malas pikir lagi. Ji Hyo nk realease tension la." rengek Ji Hyo manja. "Alololo...takpe pasni,oppa bwk Ji Hyo pi tgk panggung wayang n makan kat luar. Omma D.O xpayah masak" Suho berkata sambil mencubit pipi Ji Hyo. "Really? Yey...Ji Hyo nk bersiap la." kata Ji Hyo mendaki tangga. "Kasihan Ji Hyo... Memang nk kna budak terencat akal tu" kata Kris.
Mereka bersiap² utk ke cinema. Kereta mewah itu meluncur keluar dri perkarangan rumah. "Ji Hyo nk makan kat mana? Ckp jer. Arini oppa blanja" kata Xiumin. "Kat mana² pon boleh" ucap Ji Hyo. "Oppa! Tadi kan,ada budak baru pindah tau..sebelum nie,sekolah kat Busan. Bila kita nk balik jumpa nenek ngan atuk" beritahu Ji Hyo lirih. Dia melentokkan kpala me bahu Kai.
"Erm..minggu depan,kita pegi la yer. Oppa sibuk minggu nie. Oppa janji" kata Kai mengusap kepala Ji Hyo. "Gomawo oppa! Ji Hyo sayang oppa semua" kata Ji Hyo. "Cheonma, syg" bls Chanyeol.
Mereka tiba di panggung wayang. "Alamak! Fanz oppa kat sini. Leceh ar. Apsal la oppa ni hensem +popular" ulas Ji Hyo. "Takpe....buat donow jer. Oppa nk spend time ngan Ji Hyo je" ucap Luhan. "Ai'ai captain" gurau Ji Hyo. Mereka berjalan seperti mahu seludup cipanzi terlepas lagaknya. "Nk tgk cite apa yer,?" soal Kris.
"Hmm..cite antu lar" kata Lay. "Jom²!!" smbut Tao. "Cite antu xtakut...lipas takut" perli Ji Hyo tersengih. "Saeng nie..apa ckp camtu kat oppa" Tao menarik hidung Ji Hyo. Ji Hyo mengaduh.
"Dah². Jom masuk. Makin lama kita duk sini,makin tinggi hidung Ji Hyo mengalahkan Eiffel Tower." sakat Suho. Mereka tertawa. "Uitt...baru masuk dah meremang bulu kaki." komen D.O mula² masuk. Jihyo diapit diantara Sehun dan Chanyeol. Kemudian dituruti ahli yg laen.
"Warghh! Hyung pegang Luhan. Takut" kata Luhan memegang tgn Xiumin. "Ek eleh...buang karen. Ni ke dipanggil manly"giat Baekhyun. Luhan mencebik. Selepas menjerit dan bertempik di dlm cinema,mereka kluar makan.
"Ji Hyo nk order ap?" soal Suho. "Chicken chop, apple juice dan lava chocolate cake" pesan Ji Hyo. Selesai membuat pesanan, mereka berbual kosong. Setibanya pesanan,mereka makan dgn lahap.
🎀BERSAMBUNG🎀
🎀MIAN XBEST🎀