Yorum ya da mesaj yoluyla en çok sorulan soruları ve yorumları derleyip size kısa bir soru cevap bölümü hazırladım. Umarım açıklayıcı olur.
Soru 1: Bulut ilk kitaptakinden farklı. Yazar olarak onu kötü göstermeye mi çalışıyorsun?
Hayır, kesinlikle böyle bir amacım yok. Sizden daha geniş düşünmenizi istiyorum. Kitabı okurken Bulut'un şu an Pelin'i kaybetme korkusuyla agresifleştiğini unutmayın. Sonuçta Pelin Almanya'da kalmayı da tercih edebilir, Bulut sonucun ne olacağını bilmiyor. Pelin'in kendisiyle geleceğine inanmak istiyor ve bu yüzden kendinden çok emin gibi davranıyor. Ayrıca bunun bir süreç olduğunu unutmayın arkadaşlar. İlişkilerde inişler çıkışlar olabilir. Pelin ile Bulut'un ilişkisinin güzel başlamış olması her zaman her konuda anlaşacakları anlamına gelmez. İkisi de çok farklı insanlar ve ilişki ilerledikçe sorunları olması doğal. Bulut istiyor ki Pelin her zaman onun müdahale alanında olsun ama Pelin kendi kararlarını aldığı müddetçe bu mümkün olmayacak ve çatışmaya düşmeye devam edecekler.
Soru 2: Hikayenin kapağında Bulut ve Pelin var. O zaman Bulut'u mu seçecek?
Ben kapak tasarlamayı bilmiyorum. Şu anki üç kitabımın kapağını da okuyucular tasarladı ve çok sevdiğim için değiştirmek istemiyorum. Çağrı'yı arka plandaki renkler gibi düşünün, klasik hikaye örgüsünü bozup bambaşka bir tat bırakıyor okuyucuda. Kapakta olmasına çok da gerek yok yani.
Soru 3: Yeni bölüm ne zaman gelecek?
En çok duyduğum soru. O kadar yoğunum ki arkadaşlar inanamazsınız. Her şeyin arasında bir de burayla ilgilenmeye çalışıyorum. Bölümlerin arasında yaklaşık 10-11 gün olacağını söyleyebilirim. Öbür türlü yetişmem imkansız. Üzgünüm tekrardan. Doruk Sinangil için de fırsat bulduğum an yazacağım ama önceliğim Mum Işığı.
Soru 4: Pelin, Çağrı ve Bulut karakterlerinin gerçek isimleri nedir?
Pelin - Emily Bett Rickards
Çağrı - Sam Claflin
Bulut - Daniel Sharman
Soru 5: Pelin en sonunda kimi seçecek?
En çok sorulan ikinci soru. Bu konuda açık bir şekilde kimseye cevap vermediğimi yorumlardan da görmüşsündür. Ama yine de herkesin yorumlarını okuduğumu bilin. Kimi seçeceğine gelince, sonunda hep birlikte göreceğiz. Sadece şunu söyleyebilirim, her an her şey olabilir. Ters köşe yapmayı severim. Kimse özellikle arka planda ya da ön planda değil. Hikaye olması gerektiği gibi ilerliyor.
Soru 6: Pelin neden bu kadar kararsız? Bulut'a yazık değil mi?
En temel sorularımızdan biri bu. Elimden geldiğince az ve öz bir şekilde açıklamaya çalışacağım. Ben bu hikayeyi duygular üzerinden yazıyorum. Karakterlerin olaylar karşısında nasıl hissettiklerini hayal ederek yazıya döküyorum her şeyi. Olay aslında Pelin'in kararsızlığı değil. Çünkü seçim yapmasını gerektirecek bir durum yok. Çağrı Pelin'den bir istekte bulunmuyor, dikkatinizi çekerim. Bulut'tan ayrıl, benimle ol falan da demiyor. Sadece bekliyor, Pelin'in kendi yolunu çizmesini izliyor. Aralarında çok güçlü bir duygusal bağ var, Pelin çok güveniyor Çağrı'ya. Bu biraz da tesadüf dolu geçmişlerinden kaynaklanıyor. Bulut ile ilişkisini ise aşk olarak tanımlamıştım zaten. Birbirlerine bağımlı gibiler, kaybetme korkusu da buradan geliyor. Yani aslında bunlar çok farklı şeyler, birinden birini tercih etmenize pek de gerek yok. Benim kitabın başında sorduğum aşk mı, güven mi? sorusu aslında bambaşka bir yere çıkıyor. Eğer ki Pelin Çağrı'ya karşı bu güvenin ötesinde de şeyler hissederse o zaman Bulut-Pelin aşkından daha tutkulu bir aşk görebiliriz bu ikili arasında. Kitap aslında bu ihtimal üzerine kurulu. Ama sadece bir ihtimal. Sonuna kadar Bulut-Pelin aşkı da görebiliriz. Bulut da şu an sadece bu ihtimalden tedirgin oluyor, Pelin'in kendisine olan aşkından bir şüphesi yok. Dediğim gibi sürprizlere ve ters köşelere hazır olun.
Soru 7 : Kitap olarak bastırmayı düşünüyor musun?
Neden olmasın :) belki bir gün.
Farklı bir sorunuz olursa yorum bırakabilirsiniz.
Sevgiler.
Burcu
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mum Işığı 2 : Berlin
Teen FictionMum Işığı serisinin ikinci kitabıdır. Çağrı ile geçmişini öğrenen Pelin için gerçek kimliğiyle yüzleşme zamanı gelmiştir. Ve elbette bu yüzleşme bir seçimi de beraberinde getirmektedir: gitmek ya da kalmak. Çağrı'nın yokluğuyla Pelin eski savunmas...