(Y/n) P.O.V
Aku tak sangka apa yang aku sedang lihat sekarang ni.. Di tangan aku terdapat pregnancy test.. Terpapar dua line di situ.. Menandakan yang aku positif.. Ini bermaksud yang aku mengandung.. Aku memang gembira sebab tak lama nanti aku akan ada anak tapi bila difikirkan balik.. Macam mana dengan Hoseok..? Kalau dia marah macam mana?? Haishh aku tidak tahu apa yang aku harus lakukan.
' Kalau dia tak nak ambil tanggungjawab ke atas baby ni.. Aku akan jaganya seorang diri.'
Aku bergegas ke bilik dan mengemas pakaian aku serta barang aku. Apa yang harus aku lakukan sekarang ialah tunggu ketibaan Hoseok.
~~~~~~
" Jagiya, oppa dah balik~" jerit Hoseok dari bawah
Aku lantas keluar dari bilik,turun tangga dan lompat ke dalam pelukan Hoseok.
" Jagiya okay? Kenapa nampak pucat je ni?"
" Jagi..."
Aku tidak sanggup memandang tepat ke dalam anak matanya jadi aku hanya menunduk.
" Is something wrong , babe?"
Tanya Hoseok sambil mendongakkan dagu aku" Ja - jagi ada sesuatu nak beritahu dekat Oppa.."
" Apa dia?" tanya Hoseok sambil senyum pada aku
' ... Inilah saat yang ditunggu tunggu..'
Aku meleraikan pelukan dan menghala ke sofa lalu duduk di atasnya. Hoseok mengekori aku dan duduk di sebelah aku.
" Sa - saya .... Saya pregnant.." kata aku sambil pandang bawah
Aku dapat rasakan senyumannya terbalik.
" A - apa??"
" Hoseok... Saya pregnant.."
" Mac - macam mana boleh jadi macam ni?? "
" Dah nak jadi macam mana! Saya dah nasihatkan awak yang saya tak nak buat semua ni tapi awak yang nak sangat lakukannya!"
" Tak ... Tak mungkin..."
Aku semakin geram padanya kerana tidak mahu menerima realiti.
" Betul, Hoseok!! Saya mengandungkan anak awak!" kata aku sambil meninggikan suara
" Haish masalah betullah!! Anak dalam kandungan kau tu akan menjejaskan career aku! Dah, abort kan baby tu! Lepas tu kita boleh kembali ke kehidupan lama kita.."
Aku tak sangka dengan kata kata dia.
" Aku takkan gugurkan anak aku!!"
" Dah tu apa yang kau nak buat hah?!" kata Hoseok sambil berdiri dan memberi pandangan tajam pada aku.
" Aku akan jaga anak aku ni seorang diri tanpa kau!" kata aku sambil berdiri dan menudingkan jari padanya
" Ok fine!! Pergilah!! Jaga anak tu sorang sorang!! Aku peduli apa!!"
Dengan itu, aku berlari menaiki tangga dan memasuki bilik tidur aku dan dia. Aku mengambil beg beg aku dan menuruni tangga. Aku cuba untuk kekal tabah tapi dengan air mata yang turun dengan lebat, langsung tidak membantuku. Aku menuju ke pintu.
" Kau lelaki yang paling menyedihkan, Jung Hoseok.. Sampai hati kau nak bunuh seseorang manusia yang langsung tidak berdosa.. Aku benci kau.."
Setelah menyebut ayat ayat yang perit itu, aku pun melangkah pergi meninggalkan rumah itu.
~ 4 Tahun kemudian~
" Eomma , eomma!! Jom pergi taman!"
Aku hanya tersenyum melihat karenah anak perempuan aku yang bernama Horin. Aku angguk atas permintaannya. Horin melompat kegembiraan.
YOU ARE READING
BTS Imagines[ Malay ver.]
FanfictionRasanya tak perlu ada sinopsis pun. Just nak bagitau yang BTS atau sesiapa je yang muncul dalam fanfic ni , bukan milik Teary. Teary hanya memiliki jalan cerita je. Kay? CAUTION : KEMUNGKINAN AKAN ADA PERKATAAN YANG TIDAK ELOK. BE CAREFUL . KAU TELA...