Jin [ Sweet ]

1K 59 3
                                    

_____ POV

  Aku sedang tidur dengan nyenyak apabila aku terasa seperti seseorang poke hidung aku. Aku membuka mata perlahan lahan. Rupanya boyfriend akulah yang poke hidung aku.

" Rise and shine, jagiya~" kata Jin dengan senyumannya

" Ok.." aku mula bangun perlahan lahan. Aku menggosok mata aku.

" Jagi tetap nampak cute walaupun baru bangun tidur. Tambahan pula dengan air liur basi tu."

Mata aku membulat. Aku berlari ke arah tandas dan mencuci muka aku.

" Eiii tak kelakar lah oppa!" rungut aku dari dalam tandas

" Haha apa apa jelah jagi. Dah, cepat sikit mandi tu. Lepas siap mandi, turun bawah makan breakfast yang oppa buat khas untuk jagi." kata Jin sambil keluar dari bilik tidur.

[ Selepas bersiap ]

  Aku menuruni anak tangga dengan berhati hati dan menuju ke meja makan lalu mengambil tempat duduk. Jin, yang baru sahaja habis masak,meletakkan pinggan yang berisi Pancake blueberry di hadapan aku .

" Hmmm.. Baunya.. Tentu sedap." puji aku

" Tak rasa lagi macam mana nak tau."

" Okey. _____ makan dulu." aku terus mengambil sudu dan garfu dan makan pancake dengan berhemah sekali. Yelah aku taknak jadi macam minggu lepas. Bile aku makan laju atau comot, Jin tentu akan marah aku dan bagi ceramah tentang aku ni perempuanlah .. Kene jaga adablah. Nanti kang takde laki yang naklah. Dua jam lebih tau tak ceramah dia.

" Termenung apa lagi tu? Makanlah. Tak sedap ke?" kata Jin sambil memuncungkan bibirnya .

" Sedap apa. Hah, nampak? ____ makan ." kata aku sambil memasukkan lagi pancake ke dalam mulut aku.

" Jagi nak tau tak?"

" Tau apa?"

" Ada cara makan yang lebih sedap."

" Hah, macam mana tu?"

" Macam ni." Jin lantas bangun dari seatnya dan datang menghampiri aku.

Dia mula memegang pinggang aku dan mengangkat aku. Dia duduk di seat aku dan meletakkan aku di atas pehanya. Dia mengambil pinggan dan menyuapkan aku pancake.

" Say aaaa~" kata Jin dengan lembut

  Aku, dengan muka yang merah seperti tomato, hanya menuruti arahannya sampailah habis kesemua pancake itu.

" Macam mana? Sedap tak?" tanya Jin

" Sedap!" kata aku dengan senyuman manis

  Tiba tiba suatu idea muncul di fikiran Jin.

" Jagi.. Ada kesan pancake lah pada bibir Jagi.."

" Ah, yeke?" kata aku

" Biar oppa bersihkan."

" Eh - eh tak payahlah. ____ boleh bersihkan sendiri." kata aku dengan gelabah.

  Jin langsung tidak menghiraukan apa yang aku baru cakap tadi. Tanpa aku sedar, dia telah mengucup bibirku. Ciuman itu dari sweet bertukar menjadi fiercy. Dia mula slow kan ciuman itu menjadi sweet kembali. Aku dan dia berpisah untuk mendapatkan oksigen.

" Dah takde dah kesan pancake tu." kata Jin sambil tersengih manakala aku pula cuba untuk menyorokkan muka yang malu.

  Sepanjang hari itu, aku dan Jin meluangkan masa bersama seperti menonton tv takpun main video games. Setiap hari aku bersama dia , memori yang berlainan telah dicipta. Akan ku sentiasa menjaga memori tersebut dan akan ku sentiasa berada di sisinya sehingga ke nafas terakhirku...

BTS Imagines[ Malay ver.]Where stories live. Discover now