Jhope [ Angst / happy ]

1.5K 58 9
                                    

_____ POV

Sudah 5 bulan lamanya aku berdating dengan Hoseok. Pada mulanya dia yang melamar aku. Aku pun terima jelah. Aku memang suka dia. Tapi time tu aku mempunyai crush pada kawan dia iaitu Yoongi. Dulu, aku memang terlampau gilakan Yoongi dalam diam. Pada waktu tu juga aku adalah kawan baik dengan Hoseok. Hoseok tahu yang aku sukakan Yoongi tapi dia masih lagi cuba untuk dapatkan aku. Last last, aku pun dah tersukakan dia. Aku cuba untuk lupakan Yoongi dan fokuskan pada Hoseok tapi entah ngapa aku masih lagi ada tiny crush on him. Tapi takpe , aku akan cuba sedaya upaya untuk lupakan Yoongi. (・`ω'・)

Aku kini dalam perjalanan ke studio BTS untuk lihat mereka practice. Maklumlah, diaorang punya comeback dah nak dekat. Diaorang perlulah practice dengan bersungguh sungguh.

Sebaik sahaja aku bukak pintu ,para maknae line datang serbu aku.

" Annyeong haseyo , noona!!" kata mereka

" Annyeong, korang."

" Lama dah tak jumpa noona. Noona apa khabar?" tanya Jungkook

" Lama lah sangat. Last time jumpa ____ noona pun semalam." kata Jimin

" Dah , dah lah korang.. Noona okey je.. Mana Hoseok?" tanya aku .

" Hoseok hyung ... Tak tau. Sekarang ni kitaorang tengah berehat . Mungkin dia pergi keluar kot. Amik udara segar." kata Taehyung

" Oh, okaylah. "

" Noona, boleh tolong ambilkan air mineral tak?" tanya Jungkook

" Okey. "

" Hmm, ambilkan untuk kitaorang sekali." kata Jimin dan Taehyung.

Aku kini baru perasan yang hanya ada maknae line, Jin dan Namjoon sahaja di dalam studio. Jin dan Namjoon tengah tidur sambil sandar kat bahu masing masing.

Namjin ~ (*≧m≦*)

Aku pun pergi dapatkan air mineral . Dalam perjalanan , aku terserempak dengan Yoongi.

" Ah , ______ . Tak tau pulak kau ada kat sini." kata Yoongi

" Aku datang sini nak tengok korang practice je. Bosan duduk rumah." kata aku sambil muncungkan bibir.

Yoongi hanya senyum.

" Apa apa jelah , _____. "

" KE TEPI KE TEPI!!!! "

Seseorang pecut lari melanggar aku . Aku pula jatuh sambil tertarik Yoongi sekali. Aku pandang ke dalam anak mata Yoongi. Kemerahan muncul di pipi ku.

' Stop it , _____ !! Kau kene ingat yang kau dah berpunya!'

" Ermm.. Mianhe, Yoongi ."

" It's okay."

Dia pun bangun sambil hulurkan tangannya. Aku memegang tangannya lalu dia pun menarik aku bangun. Tarikan nya terlampau kuat hingga menyebabkan kepala aku tersandar pada dada Yoongi.

" Ermm.. Yoongi..?"

" Shhh..." Yoongi meletakkan jarinya di bibirku.

" Ap - ape dia?"

Yoongi menurunkan kepalanya lalu bisik di telinga aku.

" Saje nak buat si Hoseok tu jealous ."

" Maksud kau?"

" Hehe.. Kau akan tau nanti."
Yoongi pun jauhkan kepalanya lalu meninggalkan aku yang masih blur.

Selepas mengambil beberapa botol air mineral, aku pun berlalu semula ke studio BTS. Kini, semua member sudah ada. Jin dan Namjoon sudah pun bangun. Yoongi hanya tersenyum memandang aku . Aku pandang bawah , cuba untuk menyembunyikan muka kemerahan aku.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 29, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

BTS Imagines[ Malay ver.]Where stories live. Discover now