______ POV
Sudah setahun aku dan Jimin menjadi pasangan suami dan isteri yang sah. Dia bukan kemainnya beri aku perhatian,kasih sayang dan manjakan aku gitu. Namun, aku tak kisah. Dia langsung tak tinggal satu hari pun untuk ucapkan ayat
' I love you ' kepada aku. Betapa bertuahnya aku untuk memilikinya. Walaupun jadualnya begitu padat, dia langsung tak pernah lupa untuk sampaikan mesej seperti i miss you, i love you takpun dia akan call aku. Inilah apa akan jadi kalau kahwin dengan artis. Dia kadang kadang terpaksa pergi ke seluruh dunia bersama membernya yang lain untuk buat world tour. Aku terpaksa berpisah dengannya selama beberapa minggu takpun paling lama 2 bulan. Time aku hantar dia ke airport, dia tak henti henti nangis dan peluk aku." Jangan lupa call oppa setiap lima minit tau. Pastu pulak jangan lupa makan makanan yang bernutisi jangan makan makanan yang tak sihat. Lepas tu tidur dalam pukul 10 malam kalau awal lagi bagus. Jangan tidur lambat nanti kang ade bende lain yang teman Jagi . Okay pastu - "
" Hey hey sorilah nak ganggu sikit pasal rumah tangga korang but Jimin, kita kene pergi sekarang." kata Taehyung
" But - "
" Takpelah oppa. Jagi ingat semua tu. Dah pergilah dulu."
" Tapi jagi.. 2 bulan tu bukannya sekejap.. Lama tu.. Oppa akan rindukan jagi.."
" Oppa.. Janganlah nangis.. Jagi okeylah. Takpe. Pergi je. Jagi pun akan rindukan oppa. Plus, dia pun akan rindukan oppa." kata aku
Jimin tersenyum . Dia tunduk ke bawah dan kiss perutku.
" Appa terpaksa tinggalkan baby dengan eomma sorang sorang ye. Nanti appa balik." kata nya sambil meletakkan telinganya di perutku untuk mendengar bunyi sepakkan dari baby .
Aku tergelak.
Jimin bangun dan mengucup bibirku.
" Oppa pasti akan rindukan bibir jagi yang lembut bagaikan kapas ni.."
" Oppa ni ade ade jelah." kata aku sambil tergelak kecil.
" C 'mon Romeo." kata Yoongi sambil menarik tangan Jimin
" I'll miss you , jagi!!" jerit Jimin
Aku hanya tersenyum dan lambaikan tanganku.
Sudah 2 bulan berlalu~
Kini aku sedang berada di katil hospital. Aku baru sahaja melahirkan anak malam tadi. Nasib baik aku bersama kawan baik aku pada waktu itu. Kalau tak entah lah apa akan jadi. Lagipun kawan baik aku yang suruh aku tinggal dengan dia selama 2 bulan ni sebab doktor kata dalam dua bulan ni aku akan melahirkan anak cuma tak tau bile. Kawan baik aku risau kalau aku duduk sorang sorang dan kalau aku nak lahirkan anak macam mana?
Jimin langsung tak tau tentang ni. Surprise lah katanya. Ape perasaannya agaknya?
Jimin POV
Yes finally aku akan balik semula ke Korea! Ahhh Jagi ~ wait for me~
Aku ade call ____ tapi dia langsung tak jawab. Aku harap dia okey. Apa jadi kalau dia dah lahirkan anak kat rumah ? Dahlah dia sorang je tu! Asdfg _____!!! Tolong lah , tolonglah dia harap sangat yang dia okay.. Aku tak nak apa apa jadi kat dia.. Aishhh firasat bapa telah take over aku.
" Hey kau okey tak ni?" tanya Yoongi yang duduk di tepiku.
" Aku cuma risaukan ____ .. Ape dia tengah buat sekarang? "
" Sabarlah kau ni pun ... Dia okey jelah. Kita dah nak mendarat dah ni."
" Aku harap kau betul.."
YOU ARE READING
BTS Imagines[ Malay ver.]
FanfictionRasanya tak perlu ada sinopsis pun. Just nak bagitau yang BTS atau sesiapa je yang muncul dalam fanfic ni , bukan milik Teary. Teary hanya memiliki jalan cerita je. Kay? CAUTION : KEMUNGKINAN AKAN ADA PERKATAAN YANG TIDAK ELOK. BE CAREFUL . KAU TELA...