"Vågn op Eli" Hviskede Chad stemme. Han ruskede mig let i armen.
"Hvorfor? " spurgte jeg "det er lørdag" brokkede jeg mig.
"vi skal til møde hos de ældste" svarede han med en lav stemme.
Jeg satte mig langsomt op "Igen? " spurgte jeg med hæs morgenstemme.
Chad hjalp mig helt op og sidde "Ja kom nu, ellers når du ikke at få morgenmad"
Jeg nikkede, men faldt så ned og ligge igen. Chad sukkede, og trak i min arm for at få mig op.
Jeg rakte begge hænder op i vejret "Bær mig! " bad jeg med en barnlig stemme.
Chad sukkede, men så med at tage mig op i brudestilling. Jeg var ikke tung for ham, han var en varulv. Han bar mig ned af trappen, hen ad gangen, og ind i spisestuen.
Der lugtede af kaffe så jeg gættede, på at det var min far der var oppe.
"Nogen der har svært ved at komme op? " spurgte han også med en morgenstemme, noget som vi havde tilfælles.
"Ja, min lille baby søster skulle bæres. Skal jeg også lave noget bacon til dig? " spurgte han med en barnlig stemme.
Bacon...
"JA! " svarede jeg. Vi varulve har en svaghed overfor bacon... kan ikke gøre for det.
Chad grinede, da han gik ind i køkkenet for at lave morgenmad. Og snart duftede hele huset, af blandt andet: Bacon.
Da vi havde spist, begyndte vi at gå hen mod de ældstes råd. De ville snakke med os (igen) om vores 16 årige fødselsdag, og alfa skiftet.
Lige da vi skulle til at gå ind, kom mine ånder. Til min overraskelse var rød der også. Måske havde han tænkt sig at slå sig ned i min "flok" af døde. Jeg kunne godt bruge hans evne til at skjule energier. Hans gave kunne især være nyttig, når det kom til min mor.
Jeg gik hen til min plads, ved siden af Chad, og det samme gjorde Chad. Mine ånder (Lilla, Grøn, Blå og så nu også Rød) fulgte efter mig derhen, klar til at støtte mig hvis der skulle være brug for det.
Mødet gik i gang, ved at en af de ældste ringede med klokken. Så gik en af de øverste op på en talerstol, og begyndte på at snakke. Jeg kunne hele rutinen, selvom jeg ikke kunne se den.
"Hej! Vi er samlet her i dag, for at diskutere lederskiftet i vores flok. Som i nok alle ved, så er arvingerne tvillinger. Det er problem eftersom at vi kun kan have én leder" sagde den gamle mand "Lige nu er vores mest sikre kandidat Chad, eftersom at Eli har sagt nej til en mage" den ældre mand lød som om de allerede havde valgt Chad.
Jeg sukkede, og vendte øjne "og som vi også har diskuteret, så har jeg ikke brug for en mage" protesterede jeg.
Jeg kunne høre nede fra min plads at han sukkede "Eli du kan ikke være Luna uden en Alfa"
"selvfølgelig kan jeg det! " svarede jeg.
"du skal ikke hidse dig op. Husk nu hvem det er der har magten her" opfordrede Rød mig, og han havde ret. Jeg var førstefødt, og havde alfablod. De ældre var der egentlig kun til at vejlede os. De havde teknisk set ingen magt.
"Mig og Chad deler magten" sagde jeg uden at tænke rigtigt over det.
-----------
Hej!
så er jeg tilbage, og begynder og skrive hver dag:)
AA.
YOU ARE READING
Blind Eyes-blue Eyes 2.
WerewolfBlue Eyes 2. Eli er ligesom sin mor... Hun blev blind da hun var 6, ligesom sin mor. Hun har blå øjne, ligesom sin mor. Hun ser spøgelser, ligesom sin mor gjorde da hun var ung. Alligevel er hun langt fra ligesom sin mor. Hun ser på spøgel...