Diana POV
Kringgg..
Loceng sekolah yang memang dinantikan oleh semua pelajar telah berbunyi. Tandanya apa lagi balik la weh.
"Kau balik dengan sapa ni?" tanya Aina sambil memasukkan semua buku dan peralatan alat tulis di dalam bag diikuti oleh aku juga.
"Maybe naik bas, ataupun kalau mood abang aku baik harini maybe dia amik aku." Tapi harini memang rasanya mood Dani memang down sikit sebab perbalahan yang terjadi pada pagi tadi.
"Kalau abang kau taknak ambil, Kau nak balik dengan aku tak?" Nilah yang aku sayang pasal Aina ni. Caring betul dia ni.
"Takpayah la weh. Susahkan kau saja. Aku boleh balik sendiri."
"Hish kau ni degil la. Apa-apa jela. Malas nak layan." Aku hanya menayangkan sengih kepada Aina.
"Ha sebut pasal abang kau ni, ni aku nak tanya. Kau kata kau ada abang kan? Abang kau sekolah sini kan? Ha apa nama abang kau? Nak tau juga." Tudia minah ni dah mula dah sesi soal menyoal ni.
"Kalau aku gitau ni. Janji dengan aku simpan rahsia okey?"
"Ok aku janji. Siapa weh, siapa?" hish minah ni aku hempuk juga tak sabar betul. Hahaha okey Aina sayang aku gurau ja.
"Hmmm. Abang aku.. nama dia Mohd Danish Aryan bin Mohd Harmid." jawab aku perlahan-lahan takut orang lain curi dengar.
"What? like seriously? Betul ka weh? Aryan budak paling hot kat sekolah ni? Dah la abang form 6 paling hensem tu woii. Ramai peminat pulak tu. Plus dia tu playboy tahap babun la. Seekor pun tak lekat beb. Dia main pakai buang je. Macam touch and go tu. Aku pun dulu pernah ada perasaan dekat dia tapi sekarang tak dah sebab dah ada bf hehehe. Tapi kan kenapa nama bapak kau tak sama dengan bapak dia?" Aduh penat betul nak layan dia ni. Pot pet pot pet. Aku pun cerita la apa yang terjadi daripada awal cerita yang mama papa ambil aku sebagai anak angkat dan bla bla bla.
"Hmm Dian, aku tumpang simpati dengan kau. Aku harap kau bersabar la ye." Yang si Aina ni berfeeling-feeling sedih ni dah kenapa. i'm feel like nothing you know it.
"Lek la weh. Aku bukan sedih mana pun. Aku still ada mama dan papa lagi. Kau pun sekarang dah ada untuk lengkapi hidup aku. huhu." sorry terover pulak aku hehe.
Siap mengemas plus menyembang kami berdua pantas menuju ke pintu gate depan sekolah. Nak balik la weh. Dari tadi duk sembang penat woi.
"Mak aku dah datang tu. Serius kau taknak tumpang ni?"
"Takpala. Kau balik jela. Aku balik dengan abang aku." Aku tau Dani tu takkan ambil punya. Sabar jela terpaksa naik bas.
"Okey la bye."
"bye" Aku lambai kepada Aina yang sudah selamat masuk ke dalam kereta maknya. Fuhh jelesnya nak aircond juga weh.
Dengan langkah yang malas aku berjalan layu menuju ke bas stop. Pergi sekolah exercise balik pun exercise. Sabar jela.
'Mana bas ni. Tak reti nak datang ka. Cepat la rindu aircond kat rumah ni. hahaha balik rumah nak telentang atas katil sambil bogel dan buka aircond. alangkah indahnya.
Pin Pin Pin
"Oh mak kau terbalik." aku nampak si dia gelakkan aku. Cis tak guna kau ya. Macam tak pernah tengok orang melatah. Aku tampar naya juga satgi.
"Oii apa yang kau duk temenung lagi tu. Cepat la masuk. Kau ingat aku ni driver tak berbayar kau ke. Duk buat lambat-lambat pula. Aku dah la banyak lagi kerja nak buat. Cepat la masuk budak." Dia panggilnya aku budak. Cis tak sedar kod dia ni yang aku ni muda setahun dari dia. Kalau aku budak kau pun budak la weh. Sedar diri la sikit. huhu
"Yelah. Macam tak ikhlas ja" Cepat-cepat aku masuk ke dalam kereta dia kalau tak boleh bernanah telinga aku dengar dia berleter.
"Memang pun. Ni pun sebab papa suruh aku balik dengan kau. Kalau tak dah lama aku balik. Tunggu kau lambat sangat. Buat apa la kat sekolah tu sedangkan semua murid dah balik." Aku lambat pun sebab berstory kat Aina pasal kita ni la. Ala biasa la kalau perempuan berstory sampai lusa pun takkan habis la.
"Whatever la." Malas nak layan. Bukan apa, aku tau aku akan kalah punya kalau lawan cakap dengan dia ni.
..........
Danish POV
'Aku geram dengan dia ni. Geram tengok mulut kecil dia tu asyik jawab ja apa aku balas. Rasa macam nak cium je mulut tu. Kau tunggu la satu hari nanti you will be mine.' kata aku dalam hati. Gila cakap kuat mampuih kena pancung pala tak ka naya. haha
Setelah beberapa puluh minit akhirnya sampai juga kereta mereka ke pekarangan(?) rumah.
Baru ja Diana nak buka pintu untuk keluar terus aku tarik tangannya supaya duduk kembali. Pintu disebelahnya aku tarik tutup.
"Apa lagi kau nak?" tanya Diana dengan mulut muncung.
"Aku nak kau la." jawab aku selamba.
"Hish apa kau melalut ni."
"Aku nak buat perhitungan dengan kau. Setiap hari aku hantar kau dan ambil kau balik sekolah kan? Aku nak hadiah. Penat la aku macam ni kalau tak dapat apa-apa dari kau."
"Hadiah apa yang kau nak?"
"Kiss. Itu ja aku nak." aku dah mula minta benda mengarut.
"Taknak la aku. Gila ka apa weh. Kau tu abang aku. Mana boleh buat. Eh bukan, abang angkat ja. Haa lagi la tak boleh. Berdosa weh...." Penatnya dengar dia bebel. Belum sempat dia habiskan ayatnya tangan aku menarik mukanya dan bibir kami bertaut. Diam pun minah ni akhirnya. Aku mengurut bibirnya perlahan. Hmm nyaman.
Danish melepaskan ciuman mereka.
"Balaslah wei ciuman aku." Aku mendesak.
Aku tengok muka Diana yang masih lagi terkejut dengan apa yang aku buat tadi. Terus aku menarik kembali mukanya dan kami teruskan lagi aktiviti bercium. Hish budak ni tak reti nak balas ka apa.
Aku terus mengigit bibir bawahnya. Terus mulut dia terbuka lantas aku memasukkan lidahku ke dalam mulutnya dan menghisap lidah Diana.Lama kelamaan Diana dah mula terima apa yang terjadi. Dia pun mula membalas ciuman Danish. Ciuman mereka menjadi liar. Tangan aku memeluk pinggang Diana manakala tangan Diana melingkar ke leher Danish.
Danish melepaskan ciuman mereka. Mereka mengambil nafas panjang.
"First kiss kau kan? Pandai juga eh kau balas ciuman aku. Boleh kita buat lagi nanti" Aku senyum sinis kearahnya. Senyum ada makna tu.
Muka Diana memerah memandang aku. Aku tau dia malu dengan apa yang terjadi tadi. Nasib cermin kereta tinted kalau tak nahas ja mama dan papa dapat tengok free show kami. Tak pasal kena kahwin dengan dia nanti.
"Thankyou for that. I like it so much." Ucap aku tanpa dibalas kata oleh Diana terus dia keluar dari kereta tanpa berkata apa-apa. Still malu lagi la tu.
●●●●●●●●●●
Sorry la kalau bosan huhu im trying my best. Sorry klu ter ada typo mls nk check blk adiioss