BAB 5

70.5K 494 7
                                    

Danish POV

Aku tersenyum-senyum bila teringat apa yang kitaorang buat tadi. Mata masih terpejam tapi otak teringat babak 18sx antara aku dan Diana yang berlaku beberapa jam yang lepas.

"Woi, woi, bangun. Yang kau duk tersenyum-senyum ni pahal. Mimpi apa ni sampai tersenyum macam beruk ja aku tengok." Terasa badan aku seperti digoncangkan. Terus aku membuka mata. Pahal ni kacau ja dia ni. Terus aku pandang sekeliling. Ehh kat sofa ruang tamu? Bukan dalam bilik aku ka selepas ehem ehem dengan Diana.

"Kau ni dah macam blur kenapa?" Aku memandang Diana pelik. Ehh dia ni tak malu ke kat aku dengan apa yang terjadi dalam bilik tadi. Boleh pula buat muka innocent tak bersalah dia.

"Bukan ka tadi kita dalam bilik tengah duk ehem ehem..." tidak sempat Danish menghabiskan ayatnya.

Puk. Diana memukul kepala Danish.

"Woi, sakit la kepala aku." Danish mengusap kepalanya. Nasib tak benjol mahu jatuh kepopularan dia kat sekolah nanti.

"Apa yang kau merepek ni. Bila masa pula kita ehem ehem ni? Balik dari sekolah kau terus ke sofa dan tidur. Tula orang kata jangan tidur masa asar. Mama dah siapkan makanan. Ingatkan kau ada kat bilik, nak panggil kau, rupanya kat ruang tamu." Bebel la pula dah minah ni. Kalah mama kalau bebel. Malas aku nak layan terus aku melangkah ke bilik.

Sampai ja ke bilik aku terus membuka baju sekolah dan lempar ke dalam bakul di tepi toilet. 'Takkan la aku bermimpi kot. Aku dapat rasa sentuh buah dadanya. Ke bahagian bawah dia. Hish mimpi apa macam ni. Kalau betul kan bagus.' Bebel Danish dalam hati. Tapi bab kiss dalam kereta tu betul aku rasa. Huhu lantak la malas nak ingat.

Malas nak menambah stress mengingatkan hal tadi terus dia mencapai towel dan menuju ke dalam bilik mandi. Mandi boleh menyejukkan hati yang dilanda masalah apatah dia taktau. Huhu.

..........

Diana POV

Aku melangkah ke dapur dan terus duduk di meja makan bersama mama dan papa. Cuma nak tunggu si Danish ni ja turun.

"Mana Danish. Dian dah panggil dia turunkan?" Tanya mama sambil tangannya menghidang makanan di atas meja. Diana hanya memandang. Tak tolong pun. Anak yang tak berguna. Haha

"Dah mama, tadi Dian cari dia kat bilik dia takdak, rupanya dia boleh duk buat tahi mata kat sofa ruang tamu tu." Aku hanya buat-buat gelak saja nak menaikkan suasana yang sedikit krik-krik itu. Mama dan papa pandang aku pelik. Haha lantak la fikiran tengah serabut ni.

Aku teringat balik apa yang Danish cakap tadi. Dia dan Danish buat ehem ehem. Apa jadah la dia tu mimpi pelik-pelik. Takda maknanya aku nak buat tu dengannya walaupun ringan-ringan ja. Err geli aku.

Tapi yang dalam kereta tadi. Emmmm... Boleh pula dilayankan kiss dia tu. Hish nafsu takleh kawal betul bila dengan Danish ni. Dah la abangnya tu hensem, kulit putih-putih bermix hoaloh aku putih lagi. Badan tak kurus sangat tak sado sangat cukup la selesa kalau nak peluk.

Erkk. Apa aku fikir ni. Hish. Buang tebiat apa duk puji dia lebih-lebih ni. Dahla malas nak ingat pasal dia. Buat sakit hati ja.

"Diann!" Tersedar aku daripada mengelamun pasal Danish ni. Terus aku memandang mama.

"Dari tadi mama panggil kamu buat derk je. Duk ingat apa ni? Dah, makan. Abang kamu dah lama dah ada kat meja makan." Aku tersengih memandang mama. Mata aku juga memandang Danish yang duduk disebelah mama. Dia senyum sinis memandang aku. Aku terus menjeling dia. Sakit hati bapak lu. Bapak aku juga. Terus aku memijak kakinya.

"Auuchhh" jerit Danish sampaikan tersedak keluar nasi yang dikunyahnya dari dalam mulut. Terabur nasi atas meja. Hish Hish pengotor betul. Aku hanya gelak dalam hati sambil menggelengkan kepala dengan sikap pengotornya. Aku tau dia tak sengaja. Hahaha padan muka kau. Rasakan.

"Kenapa ni Dani?" Mama bertanya dengan prihatin sambil menghulurkan air kepada Danish. Danish terus menyambar dan minum dengan rakus.

"Entah ada batu besar mana tah jatuh atas kaki Dani ni. Sakit mama." Merungut Danish sambil memandang Diana tajam. 'Nanti kau perempuan nasib kau.' Ucap Danish dalam hati. Mama dan Papa hanya menggeleng kepala. Tau sangat apa yang terjadi.

"Dah2. Takyah duk jeling-jeling gaduh-gaduh kat depan rezeki ni. Cepat makan." Haa akhirnya papa bersuara tegas. Terus aku memandang pinggan aku.

Aku yang tak sentuh makanan aku lagi terus mengambil lauk dan diletakkan di dalam pinggan aku. Tangan ditadah membaca doa makan. Terus aku menyuap nasi ke dalam mulut. Nyumm sedap beb hahaha.


•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Hi im back. Huhu. Sorry lambat update. Vote and comment la banyak2 supaya i ada semangat nk update lgi. HAHAHAAHAHA. Pm me klu rsa ada idea nk tokok tmbah dlm cita ni sbb i pn meme tarak idea maa huhu. Itu ja adioss.

𝘈𝘤𝘵𝘶𝘢𝘭𝘭𝘺, 𝘐 𝘓𝘰𝘷𝘦 𝘠𝘰𝘶Where stories live. Discover now