Şüphesiz on dördüncü asrın en meşhur üstadlarındandı. Nicholas Flamel ölümünden, ki öldüğünden emin olamıyoruz. Resmii kayıtlarda ölümü 1330 - 1418 olarak geçmektedir. Yüz yıllar sonra bile adı anılmakta, insanlar merakla onu araştırmaktadır. Flamel, Sahafçı bir Almandı. Basitçe yaptığı iş; Eski kitapları alır, soylulara satardı.
Bir gün hayatını değiştirecek bir rüya gördü. Rüyasında melek ona bir kitap uzatıyordu. Eski sayfaları kağıttan çok ağaç gibi değişik bir kitaptı. Melek Flamel'e, bu kitabın sırrını kendisinden başkasının çözemeyeceğini, kitabın sırrını çözdüğünde ise bu dünyadaki tüm zenginliklerin onun olacağını söyler. Flamel, çevresindeki herkese bu kitap ve rüyadan bahseder. Pek ciddiye alınmasa da, rüyasını bir türlü unutamaz.
Aradan 3-4 yıl geçtikten sonra, Flamel'in dükkanına bir yaşlı yahudi gelir. Elindeki kitabi Flamel'e uzatır. Flamel o anda şok olur. Rüyasında meleğin ona uzattığı kitaptır. Herşeyini bu kitap için vermeye hazırken, yaşlı adam; Bu kitabı mecbur kaldığı için verdiğini, değerinin servetlerle paha biçilemeyeceğini söyler. Flamel, adama vermesi gereken paranın 10 katını verip, çok çok teşekkür edip gönderir.
Kitabin adı "Yahudi Abraham'ın Kitabı" dır. Kitap bir bulmaca gibidir. Çok eski İbranice lehçesiyle yazıldığı için, çözülmesi artık neredeyse imkansızlaşmıştır. Yahudi bilginlerini bulma çabası onu Avusturalya'ya kadar sürüklemiştir. Sonunda Avusturya'da yaşlı bir yahudi bilgin, kendisine yardım etmeyi kabul eder.
1,5 yıl kadar kitap üzerine çalışmaları devam ederken, yahudi bilgin yaşlılığından dolayı ölür. Nicholas Flamel ise pes etmez ve kitap üzerine çalışmalarına devam eder. Sonunda Mistik Simyacılığın en büyük hedefi olan felsefe taşını yapmayı başarır. Bir söyleme göre; Flamel, felsefe taşını civa ve kurşunla yaptığı rivayet edilir. Bu taş ile ilk önce maddeleri gümüşe, 6 ay sonra da altına çevirmeye başlar.
Ve sonunda ise ölümsüzlük iksirini yapmayı başarır. İlginç olan şey ise; Dükkanını bırakıp Avusturalya'ya göçen Flamel, bir iş yapmadığı halde Avusturya'da bir çok kilise ve hastaneyi restore ettirir. Yeni hastaneler, Kiliseler, Manastırlar ve Okullar açar. Öldüğü zaman olarak rivayet edilen 1418 yılında cesedi bulunamamıştır. 1700'li yıllarda bir operada, zamane simyacılari tarafından görülmüş ve kaçtığı rivayet edilir..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Efsane Dozu
HororBir Anı, Hiç Bu Kadar Korkunç Olmamıştı. #Hergün yeni hikayelerle ve bilgilerle..