BAB 6
ChangedAmmar masih tidak dapat melupakan kejadian minggu lepas. Mummy nya juga ada bertanya tentang Hannah kerana selalunya Ammar akan keluar bersama Hannah pada setiap hujung minggu.
"Abang ! Kau ni kenapa ? Aku tengok kau ni serabut je... Mesti pasal Hannah kan ?", ujar Aniq. Ammar mengangkat sebelah keningnya,
"Macam mana Aniq boleh tahu ni ?",
"Eleh, dia tu dah banyak kali kena tangkap dengan kitorang. Tapi, tu lah... bila Aniq cakap, kawan-kawan abang cakap, abang tak nak percaya...", Ammar tertunduk kesal.
"It's okay la abang... Tomorrow's your birthday party, right ?! Cheer up !", Ammar tersenyum kelat. Dia cuba menenangkan hatinya.
"Oh, abang.. I forgot to tell you that mummy ajak kita pergi majlis apa tah dekat Masjid Jamek in KL. So, get ready. It's almost 7 now.", Ammar mengeluh lantas bangun pergi bersiap diri.
---
Petang itu, Ammar sekeluarga mengenakan baju berwarna hijau. Sambutan Maulud Nabi yang diadakan di Masjid Jamek itu dikendalikan oleh Heliza Helmi, UNIC dan ramai lagi. Ramai lagi selebriti yang lain turut menyertai program tersebut.
Setelah beberapa tentatif sambutan tersebut berjalan,
"Ayla ! Ayla tengok tu siapa atas pentas tu !", Medina kelihatan menaiki atas pentas kecil itu dan memberi sedikit tazkirah ringkas. Ammar terkejut, tersenyum.
Setelah sambutan berakhir, Datin Rania melepaskan Ayla pada Medina yang sedang berbual dengan Heliza Helmi.
"Eh Ayla !", Heliza juga terkejut ketika Aaisyah berlari memeluk kaki Medina. Medina terkejut terus memeluk Aaisyah dan melihatkan Datin Rania tersenyum melihatnya. Heliza Helmi meminta diri berlalu pergi. Medina meneruskan langkahnya sambil mendukung Aaisyah pergi berjumpa Datin Rania.
"Assalamualaikum auntie...", Medina bersalaman dengannya.
"Waalaikumussalam, tak sangka dapat jumpa Medina dekat sini... Melompat Ayla nampak awak atas pentas tadi tau~", ujar Datin Rania panjang.
"Ayla rindu akak ke ?", Medina bergurauan dengan Ayla. Senyumnya terhenti pabila kelibat Ammar muncul dihadapannya. Medina tunduk senyum.
"Haa, datang pun Ammar. Ammar story dekat auntie yang Ammar ni klien Medina... Tak tahu pulak Medina kerja dengan ejen insurans.", ujar Datin Rania lagi, kemudian dia bersama Dato' Stapa pergi meninggalkan Ammar, Medina dan Ayla.
"Hmm, pelik aku... Mana aku ada, kau pun ada.", ujar Ammar memalingkan mukanya dari Medina.
"Huh, dah saya terlibat dengan program ni, mestilah kena datang. Lainlah awak tu, tak perlu datang pun takpe.", balas Medina. Ammar merenung tajam Medina.
"Oh, yeah, esok birthday party aku. Aku nak kau datang, sebab kawan aku nak beli insurans kau jugak.",
"Oh, uh... okay.",
"At my house, of course you know where. Datang pagi-pagi sikit.", ujar Ammar lagi.
"Pagi ?!",
"Alah, kalau kau datang awal-awal kan senang sikit nak jumpa kawan aku tu. Tak lah terganggu majlis aku nanti.",
YOU ARE READING
You Are NOT My Type !
RomanceKisah tentang Medina Haura yang menginginkan seorang suami ala-ala ustaz, Ammar pula menginginkan seorang isteri yang mudah bersosial, up to date apabila berfesyen. TETAPI tetapi Allah menentukan disebaliknya setelah takdirNya, mereka bertemu. Aras...