8

1.4K 69 1
                                    

BAB 8
Honeymoon Avenue

Medina dan Ammar dihantarkan keluarga mereka terbang berbulan madu ke Paris, France. Kapal terbang peribadi milik Dato' Ahmadi dinaiki. Medina asyik termenung ke luar jendela manakala Ammar membawa bersamanya kertas kerjanya. Boleh dikatakan Ammar sangat kuat bekerja.

Setelah hampir 15 jam didalam kapal terbang, akhirnya mereka mendarat. Medina yang kelihatan lesu, didekati Ammar.

"Kenapa dengan kau ni ? Okay ke tak ?", Ammar cuba menggenggam erat lengan Medina.

"Uh, jetlag...", Medina cuba memperkuatkan kedua lututnya untuk menahan dirinya dari terjatuh.

"There's our uber... Let's go. You'll be fine once we arrive the hotel.", ujar Ammar. Risau juga dia pada Medina.

Mereka terus masuk ke kereta mereka dan menuju ke hotel mereka. Sesampainya mereka di hotel Le Meurice, Medina dan Ammar berehat.

---

"Nah, makan sup ni, nanti kurang lah rasa jetlag tu.", ujar Ammar meletakkan sebuah dulang berisi semangkuk sup ayam halia, secawan jus epal kegemaran Medina dan sebiji pisang. Ammar mengangkat badan Medina perlahan-lahan dan menyandarkan badannya di kepala katil.

"Kau ni baru naik flight ke apa ? Jetlag bagai nak rak.", leter Ammar lagi sambil menyisip secawan kopi panas.

"Awak nak saya terlantar dekat atas katil ni berapa lama lagi ? Kalau tak nak, stop nagging", Ammar menjelingnya.

"Whatever... After finish all that meal, get up and go get ready. We're going down to the town. Abi dah book everything for us two, nanti kalau tak pergi... Dia kata apa pulak...", Medina hanya menjeling.

'Ish, abi ni... ada saja plan dia.', bisik hati kecil Medina.

Setelah selesai makan, Medina terus pergi bersiap dan pergi ke Montmartre. Dato' Ahmadi memang arif dengan apa yang disukai oleh anak bongsunya itu iaitu melawat galeri-galeri lukisan, fotografi, melukis dan banyak lagi.

"Huh, kenapa lah abi suruh kita tengok tempat macam ni...",

"Hey, this is the place where treasure are stored, okay. This is the place where Pablo Picasso's painting stored.", jelas Medina. Ammar langsung tidak menghiraukan kata-kata Medina dan keluar dari dewan galeri itu terus duduk diluar bangunan.

Medina yang masih ingin menikmati dan menghayati tempat tersebut, berjalan sambil meneliti setiap hasil tangan Pablo Picasso.

"Oh, uh, sorry, sir ! ", Medina terlanggar bahu seorang lelaki.

"No, it's fi-... Eh ? Medina ?",

"Harris ?! What're you doing here ?", teruja Medina melihat 'rakan barunya' itu berada ditempat kegemarannya.

"Exactly the same purpose you are here for.", Medina mengangkat sebelah keningnya.

"For honeymoon ? I didn't know you were married ?", Terkadang Medina ini agak lurus bendul juga. Harris menggeleng kepala.

"Apa awak merepek ni... Saya datang sini untuk bercuti lah dan yang paling penting, melawat Montmartre yang dah lama ada dalam wishlist saya. Plus, I'm not married yet.", tegas Harris.

You Are NOT My Type !Where stories live. Discover now