Se dig omkring mand

220 16 7
                                    

Jeg var på abjerde i dag, pludselig kom LM ind med Kate. "Hvad så dude?" Spurgte LM, "ikke så meget mate" sagde jeg. "Hej med dig Kate" sagde jeg og smilede stort til hende, hun grinede og gemte sit hoved ved sin fars brystkasse. Awww nuttet! "Hvad kan jeg gør for jer?" sagde jeg, LM så på mig og sat sig ned. "Mhhh jeg keder mig bare der hjemme" jeg grinede lavt af ham. "Så makker hvor bor du?" Spurgte han "i Brooklyn men som sandværeligt passer jeg ikke ind. Jeg passer ingen steder" sagde jeg og trak på skulderne. "Selv her ville jeg skille mig ud" sagde jeg og rystede på hovedet. "Se dig omkring mand, hvor mange herinde har en naturlig hår farve" sagde LM. Jeg så op og kigede rundt, lilla, mørke blå, grøn, gul med sorte striber, zebra stil, brun med pinke spidser, pink, grøn med blå prikker, orange, rød med sorte firkanter. Woaw så mange farver...... "Vi er den næste generation i denne by, vores hår har en historie" sagde LM. Jeg så undrende på ham "alle dem der bor her eller flytter her til mand. Er enten blevet knust, glemt, misbrugt, mistet nogen eller bare aldrig har passet ind. Mit hår fortæller at jeg mistede min far i en meget ung alder. Han var alkoholiker og jeg måtte droppe min barndom og blive en mand. Den fortæller også at jeg selv hurtigt blev far. Hende der over med det gul med sorte striber. Hendes søster blev myrdet foran hende, det var hendes forældre, hun måtte klar sig selv. Lad os tage AZ, min søster, hun så vores far dø, ingen troede på hende. De kaldte hende for morder da hun var syv, og hun prøvede at begå selvmord da hun var 11. Og så Alex, fortæller, at hendes mor og far råbte og skreg af hinanden til sidste blevde skilt. Men var okay venner... Dit hår fortæller mig at du har følte dig udenfor, en af dine søskende var højere elsket end dig. Personen er død, folk vendte dig ryggen og sagde det var din skyld" sagde han. Sikke en tale! Hvor vidste han det fra? "Dine venner troede ikke på dig, så du skred væk fra verden, gik under jorden. Michael ser dig omkring vi er den nye generation, vi prøver at gør det bedre. End dem vi kommer fra, Rosie's far var fx. En nar. Prøvede at gør hende perfekt, men da han indså hun aldrig blev som han vil havde hende. Slog han hånden af hende" sagde LM. "Jeg troede mit liv det stoppede, da Kate hun kom, men jeg så noget i øjne. Det er hårdt at være far, jeg måtte opgive en drøm men jeg fik en ny drøm. Og Kate er med i den, jeg droppede den musik karriere der var til tænkte mig" sagde han. "Men jeg ret så tilfreds som det her er...." han trak på skulderne. "Kors det lyder som en sang" mumlede jeg, "ha ha dude, lyt til mig. Du burde bo her, det er her du hører til. Vi alle forstår dig.... Men nu må du stille dig selv dette spørgsmål: Hvad er meningen med livet?" LM rejste sig "hej hej Michael" sagde Kate. Og så var de væk, "hvornår er han blevet en mand som giver gode råd?" Mumlede jeg stille for mig selv. "Han har ret Michael" jeg for sammen og så på Rosie, "er du ude på at slå mig ihjel!? Sagde jeg og tog mig til hjertet. "Næ men du burde lytte til ham. Michael Gordon Clifford, hvad er meningen med livet?" Spurgte hun, hvorfor spørger folk om det. Jeg vendte mig om "det ved jeg ikke Rosie, men hvad ville du havde?" Spurgte jeg og tog et glas. Jeg vendte mig om og så indgangens dør lukkede, jeg så rundt. Hvor er Rosie?

Den lille klokke ringede, jeg så op, hvad er meningen med livet? Spørgsmålet gentage sig igen og igen. "Hej Michael hvor er du flot med forklæde" sagde Alex, jeg smilede og et spilt sekund stopoede alt. Solen skinnede ind på hende og fik hende til at ligne en engel. Hun smilede stort og hendes hår hangt blødt på hendes skulder.... "Michael er du hjemme?" Jeg vågnede med et sæt, "oh undskyld" mumlede jeg. Alex grinede "du så måbende ud i luften" grinede Alex, jeg grinede med. Og så en mor med en lille baby smile op til hende. Hvad er meningen med livet? "Det må være at give det videre" sagde jeg og så på Alex, "huh?" "Ikke noget" sagde jeg og smilede imens jeg rystede på hovedet. Meningen med livet er at give det videre.....

//Et kapitel! Håber i kan lide min bog!\\

Idiot Where stories live. Discover now