İnsan neyden korkar?
Ben söyliyim. İnsan iki şeyden korkar.
1- Bilmediği şey
2- Çok iyi bildiği şey...
İsmimizi yazdırmak için hocanin yanına gittiğimizde diğer iki şubeden beş kişinin isim yazdırdığını gördüm. Bizim sınıftan da bizim dışımızda bir kişi adını yazdırmıştı.
Okul çıkışı Barış la çıkışa doğru yürüyorduk.
"Bugün için bir planın var mı?" Barış ın sorusu üzerine düşündüm. Bugün doğum günümdü. Bu yüzden amcam uğrayacaktı. Ayrıca on sekiz oluyordum.
"6 gibi amcam uğrayacak."
"Hmm... Peki. Tamam sonra görüşürüz."
"Görüşürüz."
***
Salonda oturmuş kitap okuyordum. Bu kitabı bilmem ki kaçıncı kere okuyorum. Ama her seferinde zevk alıyorum, daha farklı görebiliyorum.
Birden kapı çalınca irkildim. Amcam gelmiş olmalıydı ki... BİNGO!
"Hoşgeldin."
"Hoşbuldum."
Beraber salona geçtiğimizde bana sarıldı.
"Doğum günün kutlu olsun Yağmur."
"Teşekkürler amca." oturup konuşmaya devam ettik.
"Yeni okulun nasıl? Ben seni çok iyi gördüm."
Haklıydı. En son okullar açılmadan önce görüşmüştük ve o günden bu güne çok şey değişti.
Konuşurken gülümsemiyordu. Hep böyledir zaten. Hep bir buruk. Biraz soğuk.
"İyi. Çok iyi. Eğer seçilirsem haftaya bir seminere katılıcam."
Gözleri şaşkınlıkla büyüdü.
"Ge-gerçekten mi? Sevindim senin adına."
Küçük bir tebessümle yetindim.
"Evet artık on sekizsin. Artık benim velayetim altında değilsin. Benim yönetimim altında olan bütün mal varlığın ve hisselerin sana aktarılacak. Avukat..." konuşmasını tamamlayamamıştı çünki sözünü kesmiştim.
"Amca! Mal varlığım ve şu diğer şeyler... Eskisi gibi yürüse olmaz mı?"
"A-ama. Emin misin."
"Evet."
"Peki sen öyle istiyorsan. Avukatlarla konuşurum."
"Saol."
"Benden istediğin başka birşey var mı?"
"Yok amca saol."
"Peki o zaman ben kalkayım. Tekrardan doğum günün kutlu olsun."
"Teşekkürler."
***
Amcam gittikten sonra kitap okumaya devam ettim. Bu sefer de telefonumun zil sesiyle irkilerek kalktım kitabın başından. Arayan Ege idi.
"Alo efen.."
"Yağmur çabuk benim evime gel. Lütfen yardım et bana." sesi korku dolu ve ağlamaklıydı. O an içimde alevlenen korkuyla ayaklandım.