6 Julian

34 3 0
                                    

De wekker gaat weer. Het is half 7 en ik zou nog veel langer willen slapen. Maar helaas je moet ook wel eens geld verdienen. Bovendien Rene (mijn baas) gaat het anders niet zo chill vinden. We werken allemaal bij Rene. De meiden werken boven op kantoor, op Max na. Rene had blijkbaar niet genoeg aan mij, Tim en Thomas in de loods dus zei Max dat ze wel in de loods wou werken. Nu doet ze alle 2 de dingen. Op kantoor, en in de loods. Ik ga maar eens mijn bed uit, en ik wapp Lily: Goeiemorgen schat! Ik zie je dalijk weer xxx. Ik hou echt zoveel van haar. Altijd als ik aan haar denk verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Nou kom op Julian beetje tempo zeg ik tegen mezelf. Een half uurtje later ben ik klaar om te gaan. We hoeven pas half 8 te beginnen, dus ik ben best wel vroeg. Maar ik besluit om alvast naar onze afspreek-plek te fietsen en daar dan even te wachten. Een kwartiertje later zijn we er allemaal en gaan we naar Rene. Het is maar een kleine 10 minuten dus we zijn er precies op tijd. 'Mooi jullie zijn er.' knikt Rene goedkeurend. ' Jongens jullie mogen pellets gaan bouwen en meiden jullie mogen rekeningen gaan typen. Maxime zou jij boven de opdrachten willen gaan halen en dan de jongens willen helpen?' ze knikt en we gaan allemaal aan het werk. Op zaterdag is het altijd pellets bouwen die daarna de koelcel ingaan en rekeningen maken. Max komt de trap af met de opdrachten en we gaan aan het werk.

--- 2 uur later ---

'Komen jullie pauze houden?' Rene komt langs lopen. 'Graag! Ik ben nu wel toe aan een kopje koffie!' lacht Max. Even later vraagt Rene: 'Gaan jullie dit weekend nog wat doen?' 'Wij hebben vanavond een meidenavond. Bij mij thuis.' grinnikt Lily ondeugend. 'En jullie hebben Thomas niet eens uitgenodigd voor jullie meidenavond!' roept Tim beledigt. 'Ga zelf lekker. Ik weet zeker dat ze heel graag je make-up willen doen. Is het niet?' Thomas kijkt de meiden vragend aan. 'Ja ik heb rode lippenstift die je fantastisch zou staan!' roept Max enthousiast. 'Owh en vergeet de eyeliner en de mascara niet!' gaat Eva door. 'Jongens jongens, pesten jullie die arme jongen niet een beetje te veel?' lacht Rene. 'Te veel? Te veel? Hij is eerder degene die het teveel doet!' zeg ik verontwaardigt. 'Als er iemand hier veel plaagt is het Tim wel!' valt Kate hem bij. 'Okey okey sorry.' lachend doet Rene zijn armen omhoog als teken dat hij zich overgeeft. 'Owh jongens het is allang tijd geweest. We moeten weer aan het werk.' schrikt Lily als ze op haar horloge kijkt. 'Nou kom op dan.' moedig ik aan terwijl ik opsta. 'Jullie mogen trouwens weg als jullie jullie taken afhebben. Als ik jullie niet meer zie: Fijn weekend.' Rene zijn telefoon gaat en hij loopt druk pratend weg. 'Laten we dan maar aan het werk gaan.' Tim kijkt ons aan. 'Hoelang hebben we nog werk aan die pellets denken jij Julian?' vraagt Thomas. 'Als we doorwerken waarschijnlijk anderhalf uur misschien 2 denk ik.' antwoord ik eerlijk. 'Doorwerken dan.' zegt Max die opeens achter ons opduikt.

--- Anderhalf uur later ---

'We zijn klaar jongens, nu die dingen de koelcel nog inrijden.' ik loop naar een heftruck en rij een pellet met spitskool weg. Max komt achter me aan met een pellet van fruit. 'Oh oh oh als dat maar goed gaat. Vrouwen op een voertuig.' hoofdschuddend komt Tim naast me rijden. 'Nou ja zeg!' Max klinkt beledigt. 'Owh wat hou ik toch weer veel van je.' zucht ze. 'Weet ik toch schat.' hij blaast haar een handkusje toe. 'Merk vooral het sarcasme in mijn stem niet op.' lacht ze. 'Doe ik wel. Ik doe alleen net alsof ik stom ben en reageer er serieus op.' lacht hij. 'Je doet alleen alsof je stom bent?' ik trek wenkbrauw op. Thomas komt lachend aanrijden en zegt dat we idioten zijn. 'Kom je daar nu pas achter?' Max klinkt stomverbaasd. 'Idioot die je bent.' Thomas geeft haar een duwtje. 'Wat gaan jullie vanmiddag eigenlijk doen?' vraag ik. 'Niet veel denk beetje bank hangen en TV kijken.' Tim kijkt me aan. 'Heb jij anders een beter idee dan?' 'We kunnen gaan sporten?' stel ik voor. 'Ja goed idee! Ik heb al een tijdje niet meer gesport. Hoelaat zullen we gaan?' Thomas heeft er zin in. '2 uur?' We knikken en gaan weg.

--- In de sportschool ---

 'Weetje ik zat eens te denken.' begon Tim. 'Dat moet jij vooral niet doen maar goed vertel.' Thomas kreunde. We waren met gewichten bezig. Tim schonk hem een dodelijke blik en ging toen verder met zijn verhaal. 'Nou die meiden hebben vanavond een meidenavondje. Als wij ze nou eens verrassen, met pizza en een enge film.' 'Ik vind het nog geen eens zo'n slecht idee.' zeg ik. 'Nee dat snap ik dan duikt Lily lekker weg in jouw armen. Niet zo heel slecht.' lacht Thomas. 'En Kate bij jou dan?' kaats ik terug. Thomas word een beetje rood en mompelt dat het ons niks aangaat. 'Kom op man zelfs een kleuter van 3 kan nog zien dat je haar leuk vind.' meent Tim. 'Echt waar?' Thomas kijkt geschrokken. 'Geen zorgen Kate zelf heeft niks door.' stel ik hem gerust. 'Maar hoe zij zich over jou voelt. Tja dat moet je toch zelf uitvinden. Kate is niet zo gemakkelijk te doorgronden.' ik kijk hem spijtig aan. 'Succes jongen, maar als je een beetje je best doet komt het vanzelf goed.' Tim geeft hem een stomp tegen zijn schouder. 'Maar doen we dat dan vanavond?' 'Ja goed, ik heb er wel zin in. Bovendien de gezichten van hun zullen onbetaalbaar zijn.' lach ik. 'Laten we dan maar gaan het is al half 5. Als we nog willen douchen en die pizza enzo.' Thomas staat al op en pakt zijn spullen. Tim en ik volgen hem.

--- tussen half 6 en kwart over 6 ---

'Daar komt die pizzajongen! Thomas ga naar hem toe nu!' Tim is helemaal in detective-stand. 'Jezus man doe eens rustig.' Thomas loopt naar die jongen toe en komt terug met de pizza's. 'En nu de meiden verrassen.' grijns ik. We lopen naar de voordeur en bellen aan.

De zomer verandert allesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu